Aviz de mediu pentru segmentul montan al A8. Va începe aici construcţia autostrăzii înaintea tronsonului Paşcani-Ungheni?

marți, 04 aprilie 2023, 01:50
2 MIN
 Aviz de mediu pentru segmentul montan al A8. Va începe aici construcţia autostrăzii înaintea tronsonului Paşcani-Ungheni?

Împlinirea a 16 ani fără o lună în proiectul Autostrăzii Unirii (3 mai 2007 – 3 aprilie 2023) a fost marcat de Cătălin Urtoi cu anunţarea obţinerii acordului de mediu pentru tronsonul montan al A8. Consilierul onorific al ministrului Transporturilor a numit acest jalon îndeplinit drept „un moment istoric”, amintind că în 2011 avizul fusese respins.

Demersurile pentru parcurgerea acestei proceduri a început în februarie 2022. „În aceste 13 luni de zile ne-am lovit de birocraţia românească, dar am reuşit să o depăşim şi le mulţumesc tuturor celor care au înţeles că România are nevoie de această autostradă”, a scris Cătălin Urtoi pe pagina sa de Facebook, unde „ţine condica” paşilor făcuţi în acest proiect.

Urmează închiderea studiului de fezabilitate pentru secţiunea montană, fără alte condiţionalităţi, şi avizarea acestuia în comisiile tehnico-economice ale Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Interne şi a Ministerului Transporturilor, a adăugat Cătălin Urtoi. Mai departe, indicatorii tehnico-economici vor fi aprobaţi prin hotărâre de guvern, pe baza lor fiind finalizate caietele de sarcini pentru licitaţia de proiectare (cu completarea studiilor geotehnice) şi execuţie, cu termen de finalizare 2030, a precizat consilierul.

Pe celelalte tronsoane ale autostrăzii A8 lucrurile stau astfel: licitaţia pentru atribuirea contractului pentru cele două capete (Tg. Mureş-Miercurea Nirajului şi Leghin/Tg. Neamţ-Moţca/Paşcani) sunt suspendate, aparent pe motivul numărului destul de mare de solicitări de clarificare, între Moţca şi Ungheni se lucrează la studiile geotehnice pentru actualizarea studiului de fezabilitate şi pentru proiectare, în vreme ce podul de la Ungheni aşteaptă undă verde pentru lansarea în licitaţie a contractului de proiectare şi construire.

Costul realizării tronsonului montan a fost estimat la 5 miliarde de euro, cel al capetelor, la ceva mai mult de un miliard, segmentul „ieşean” al A8 va costa aproximativ 2 miliarde de euro, în vreme ce podul de la Ungheni – numit oarecum impropriu aşa, pentru că se află de fapt pe teritorul administrativ al comunei Golăieşti – circa 40 de milioane de euro. 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii