Centura de ocolire de la Podu Iloaiei: s-a semnat primul contract. Când vom scăpa de calvarul rutier de acolo?

vineri, 26 mai 2023, 01:50
3 MIN
 Centura de ocolire de la Podu Iloaiei: s-a semnat primul contract. Când vom scăpa de calvarul rutier de acolo?

Contractul a fost atribuit, iar firma câştigătoare are la dispoziţie cinci luni să realizeze studiul de fezabilitate. Cum stau celelalte proiecte de infrastructură din jurul Iaşului?

 

A fost semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate „Varianta de ocolire a oraşului Podu Iloaiei”. Câştigătoare a fost desemnată firma Incons Development, din Bucureşti, pentru suma de 680,77 mii lei. În procedura lansată cu jumătate de an în urmă de la valoarea estimată de 822 de mii de lei au fost înscrise trei oferte. Documentaţia trebuie să fi gata în termen de 5 luni. În cazul în care acest termen va fi respectat, licitaţia pentru proiectarea şi realizarea centurii ar putea fi lansată în toamna anului viitor. Varianta de la Podu Iloaiei va avea o bandă pe sens şi lungimea între 4 şi 5 km (traseul prin oraş măsoară 3,5 km). Cel mai probabil, traseul va fi paralel cu calea ferată, dincolo de linie, fiind necesară astfel şi construirea a două pasaje.

Cititi si: Proiectul Centurii Podu Iloaie, preluat de la judeţ la „Drumuri Naţionale”. S-a lansat prima licitaţie. 46.000 maşini zilnic pe sens

Capetele centurii, respectiv intersecţiile cu DN 28/ E583 vor fi prevăzute cu sensuri giratorii. Dar există şi posibilitatea – anunţată de altfel de primarul oraşului şi de preşedintele CJ cu câteva luni în urmă – a construirii unui pasaj peste calea ferată, pe Europeană.

Alte asemenea pasaje sunt în plan la intersecţia Centurii Iaşi-Sud cu DN 28, pentru care contractul de realizare a studiului de fezabilitate ar fi fost semnat, şi peste calea ferată la ieşirea din Leţcani spre Podu Iloaiei, unde SF-ul este în stadiul evaluării ofertelor.

Cititi si: Care va fi gata prima: autostrada A8 sau centura Podu Iloaiei? Una va trece pe la nord de oraş, cealaltă pe la sud

Banii pentru construirea celor două treceri denivelate vin printr-un credit de 50 de milioane de euro încheiat la sfârşitul anului trecut de Guvernul României cu banca Europeană de Investiţii.

Pe de altă parte, s-a încheiat dezbaterea publică pentru Centura de trafic uşor (Uricani-Nicolina), iar proiectantul a depus documentaţia la Direcţia de Sănătate Publică. Cu avizul de aici, tot sudiul va ajunge la avizare la Agenţia de Protecţia Mediului. Odată obţinut şi acordul de mediu, va putea fi pregătită şi lansată licitaţia de proiectare şi execuţie, ne-a spus directorul general al DRDP, Ovidiu Laicu.

Cititi si: Şapte mari intersecţii din judeţ vor fi reamenajate cu bani europeni. Unde sunt acestea

Cât priveşte cealaltă centură de trafic uşor a muncipiului Iaşi, cea în lungime de 73 km care presupune modernizarea mai multor drumuri judeţene, proiectantul desemnat în martie 2022 tocmai a obţinut o prelungire a contractului la 33 de luni. Ultimele două luni acordate suplimentar sunt motivate de faptul că „geometria proiectului generează diferenţe faţă de limitele cărţilor funciare, creând suprapuneri peste suprafeţele aflate în administrarea Direcţiei Silvice Iaşi”. 

Comentarii