Comunicat de presă

Cum ne adaptăm la învățarea de la distanță? Parteneriat al CCD Iași cu instituții similare din Turcia, Bulgaria și Spania

vineri, 20 mai 2022, 11:15
3 MIN
 Cum ne adaptăm la învățarea de la distanță? Parteneriat al CCD Iași cu instituții similare din Turcia, Bulgaria și Spania

În perioada 11-14 mai, a avut loc la Istanbul prima întâlnire din cadrul proiectului de Parteneriate Strategice, 2020-1-TR0 1-KA2 226-SCH-098336, ,,Specially Digitalised (Special Learning Disability),, din cadrul Programului ERASMUS + , Parteneriate pentru învățare – Educație Școlară.

La întâlnirea de proiect au participat Directorul Casei Corpului Didactic Iasi prof. Silviu Iordache, profesor metodist Liliana Rujanu si profesor metodist Lidia Andronache. Proiectul își propune să reducă la minimum dezavantajele create de pandemia COVID -19.

În zilele noastre, datorită situației create de Covid-19, procesele de educație și formare se desfășoară de la distanță, ceea ce aduce noi nevoi de învățare. Dezavantajele învățării la distanță au crescut nevoia de învățare suplimentară, de crearea de module de instruire atât pentru profesori dar și pentru elevii cu dificultăți speciale în învățare,  iar efectele acestor dezavantaje au fost observate mai mult la persoanele cu nevoi speciale de educație. Proiectul este coordonat de TurciaIstanbul Provincial Directorate of National Education cu parteneri din România – Casa Corpului Didactic ,, Spiru Haret,, Iași, Bulgaria – SDRUZHENIE YUNI PARTNERS, Spania – MEDIA CREATIVA 2020, S.L. , Portugalia – Agrupamento de Escolas António Correia Oliveira și din Turcia – Anadolu University și Istanbul ZAIM-Sabahattin University. Contextul în care se desfășoară proiectul este legat de necesitatea de a oferi oportunități de învățare pentru elevi și profesori, în format digital. Conform obiectivelor politicii de cercetare și inovare a UE, transferul de informații cât mai curând posibil utilizând tehnologia digitală și colaborativă este o necesitate a digitalizării, iar modernizarea sistemului de învățământ cu noi metode și tehnici este un obiectiv fundamental. În strategiile de cercetare și inovare ale Comisiei Europene, se subliniază importanța inovării în transformarea Europei într-un centru de educație digitală de nivel mondial. O caracteristică importantă a proiectului este impusă de necesitatea  de a îmbunătăți abilitățile de gândire în proiectarea unor activități menite sa dezvolte competențele de lucru ale  profesorilor și elevilor cu dificultăți speciale de învățare. În acest context, finalizarea cu succes și diseminarea materialelor virtuale sunt direct legate de acest obiectiv. În cadrul proiectului, vor fi dezvoltate materiale de instruire virtuala și aplicații propuse si susținute de parteneri. După dezvoltarea curriculum-ului, se urmărește creșterea motivației elevilor, profesorilor și părinților acestora  prin  aplicații virtuale de carte electronică care conțin informații teoretice și practice.

Aspectele discutate în cadrul întâlnirii transnaționale de proiect au fost cele legate de stadiul realizării celor 3 produse intelectuale ce urmează a fi realizate în cadrul proiectului mai sus menționat, respectiv crearea unui curriculum pentru profesori și a unei Strategii de formare a profesorilor care lucrează cu elevi cu nevoi speciale care va cuprinde:,,Educația copiilor cu nevoi educaționale speciale din perspectiva orientării în carieră,, , ,,Modalități de gestionare a colectivelor de elevi cu nevoi educaționale speciale,, – Coordonator Casa Corpului Didactic ,, Spiru Haret,, Iași în parteneriat cu  Istanbul ZAIM-Sabahattin University, Crearea unei platforme de învățare online, a unui set de instrumente de e-learning și a unui ghid pentru profesori, pentru a  asigura consilierea acestora în implementarea eficientă a instruirii online pentru elevi și îmbunătățirea setului de instrumente de învățare electronică pentru elevi pentru a accesa platforma de învățare online și pentru a participa activ la procesul de învățare.

Mai multe informații vor fi publicate pe pagina web a Casei Corpului Didactic Iași.

Comentarii