După mai multe zile de coşmar în Bucium, primarul se trezește: bandă reversibilă pe pasajul Socola şi sens giratoriu la Baza 3

miercuri, 22 noiembrie 2023, 02:50
4 MIN
 După mai multe zile de coşmar în Bucium, primarul se trezește: bandă reversibilă pe pasajul Socola şi sens giratoriu la Baza 3

Acestea sunt câteva soluţii prezentate de primarul Iaşului pentru preluarea şi fluidizarea traficului pe şoseaua Bucium şi pasajul Socola. Pe de altă parte, „nu va începe nicio lucrare pe suprastructura pasajului Socola până când calea de circulaţie alternativă la nivelul căii ferate nu va fi finalizată”, a subliniat Mihai Chirica.

 

Finalizarea unor suduri pe conductele de apă care se amplasează pe sub intersecţia dintre şos. Bucium – bd. Poitiers – str. Trei Fântâni, operaţiune prelungită dincolo de intervalul orar nocturn stabilit de primăria ieşeană pentru lucrările proiectului ApaVital, a fost cauza blocajului de trafic înregistrat ieri dimineaţă în zonă. Explicaţia oferită de primarul Mihai Chirica a fost argumentată cu înjumătăţirea vitezei medii a mijloacelor de trannsport în comun, de la 9,4 km/h la 4 km/h. „Au fost aplicate amenzi atât constructorului, cât şi investitorului”, a precizat edilul, cu referire la Conest, respectiv ApaVital.

Efectul fluturelui din Bucium în Baza 3? Reconfigurarea intersecției Calea Chișinăului cu strada Bucium prin amenajarea unui sens giratoriu  va descărca traficul dinspre zona Bucium, afirmă primarul Mihai Chirica

Primarul a trecut în revistă investiţiile din această parte a oraşului – modernizarea şoselei Bucium, tramă stradală şi sistem de iluminat, pasajul Socola, bd. Poitiers, dar şi unele străzi din cartierul Bucium, precum Constantineanu, Teascului şi altele. El a invocat necesitatea stabilirii unui plan de măsuri înaintea deschiderii marilor şantiere de aici, pentru ca viaţa celor din Bucium „să nu devină un calvar”. Astfel, pe lângă o platformă digitală de informare a tuturor paşilor făcuţi de constructori pe aceste şantiere de investiţii, primarul a mai enumerat supravegherea continuă a lucrărilor, desfăşurarea intervenţiilor pe timpul nopţii (cu excepţia lucrărilor la trotuare şi spaţiile verzi de pe şos. Bucium, de exemplu), creşterea numărului de poliţişti care vor fluidiza fluxul auto în intersecţii şi crearea unei benzi reversibile pe pasajul Socola. Astfel, „vom folosi trei benzi când mergem spre oraş, dimineaţa, şi trei benzi când ne întoarcem spre Bucium, seara”. Banda pe care se va putea circula alternativ va fi semnalizată cu semafoare şi cu popici, dar la început vor fi poliţiştii care vor dirija traficul pe acolo până când participanţii la trafic se vor obişnui cu acest sistem nou.

Cititi si: Pregătiţi-vă nervii: pasajul şi şos. Bucium intră curând în şantier total. Iată regulile de trafic pe dedesubt, peste liniile ferate!

Intersecţia de la Baza 3 va fi reconfigurată. Practic, scuarul aflat acum la capătul străzii Bucium dinspre Calea Chişinăului va fi restrâns ca să facă loc unui sens giratoriu. „În felul acesta o să reuşim să fluidizăm şi preluarea traficului dinspre Bucium şi încărcarea lui ori spre Calea Chişinăului, ori spre Metalurgie, cu condiţiile necesare ieşirii din complexul comercial din zonă”, a precizat edilul.

O altă măsură va fi stimularea părinţilor să aibă încredere în mijloacele de transport destinate elevilor în orele de vârf (amiază). Mihai Chirica a promis că va aloca autobuze electrice noi în număr dublu – sau triplu, pentru cursa spre Copou – destinate exclusiv elevilor, deci nu şi părinţilor.

Crearea de străzi noi în lungul pârâului Vămăşoaia, „unde deja am identificat un culoar unde putem să creăm o cale paralelă de defluire”, demersuri la Ministerul Transporturilor pentru finanţarea construirii unor subtraversări ale căii ferate – în zona străzii Cronicar Mustea către str. Manta Roşie, respectiv între Pasajul Socola şi uzina Arcelor Mittal – sunt alte propuneri de fluidizare a traficului prezentate de Mihai Chirica în ultima conferinţă de presă.

Cititi si: Cozi uriaşe pe şoseaua Bucium. Se blochează iar jumătate de oraş?

Întrebat de un calendar al lucrărilor care se vor desfăşura în zona Bucium, primarul Iaşului a subliniat că „nu va începe nicio lucrare pe suprastructura Pasajului Socola până când calea de circulaţie alternativă la nivelul căii ferate nu va fi finalizată”. Amintim că administraţia locală a schiţat împreună cu Regionala ieşeană de Căi Ferate un drum paralel cu pasajul, din zona Trei Fântâni-Gara Socola până la bd. Socola, cu ieşire/ intrare de o parte sau de cealaltă a pasajului, funcţie de sensul de pe pasarelă aflat în lucru. Potrivit cerinţelor CFR, această cale de acces va trebui să fie prevăzută cu barieră.

Cât priveşte şoseaua Bucium, mai întâi se vor face lucrările la reţelele de utilităţi – în special iluminatul public – apoi lărgirea carosabilului, care va avea 15 metri între borduri, iar asfaltarea „jumătate de fir cu jumătate de fir se va face doar noaptea”, respectiv după ora 20. Aşa cum am relatat, constructorul – respectiv Conest, care se va ocupa atât de pasaj, cât şi de şoseaua Bucium – va lansa lucrările în primăvară.

 

 

Comentarii