De Business

Punem punctul pe știi

Ghid Promovare prin Google Adwords Romania

joi, 10 septembrie 2020, 06:12
13 MIN
 Ghid Promovare prin Google Adwords Romania

Pentru că site-ul dumneavoastră să poată atrage noi clienți în mod constant, are nevoie de o promovare bună prin Adwords, SEO și Social Media. În acest articol va vom arată cum să optimizați campania de Google Adwords.

Noțiuni de bază pentru a începe: vă explic pas cu pas modul în care vă puteți optimiza campaniile AdWords . Pentru a face articolul interesant pentru toată lumea, am decis că vom începe cu o nouă campanie. Dacă ați derulat deja campanii, vă recomand totuși să verificați dacă ați implementat totul. În caz contrar, puteți, desigur, sări peste unele părți. Aceasta este prima parte. A doua parte o puteți găsi aici.

Când vine vorba de optimizarea unei campanii AdWords, vă recomandăm sa va asigurati ca această campanie are deja structura potrivită. Dacă nu este cazul, merită adesea să creați o nouă campanie. Vechea campanie nu este ștearsă, doar întreruptă. Datele valoroase pot fi implementate ulterior.

În articolul următor presupunem că creați o nouă campanie. Dacă nu este cazul, puteți, desigur, să preluați punctele individuale și să le implementați într-o campanie în desfășurare.

În general, rentabilitatea investiției  (rentabilitatea investiției) nu este importantă atunci când începeți o nouă campanie .

Nu?

Nu, scorul de calitate  ar trebui să fie obiectivul dvs. principal de optimizare. Alte KPI-uri intră în joc mai târziu.

Cunoașteți indicatorii dvs. de performanță

Înainte de a vă putea optimiza campaniile AdWords în mod corespunzător, ar trebui să vă cunoașteți indicatorii de performanță (indicatorii cheie de performanță ).

Cum ar trebui să optimizați dacă nu vă cunoașteți obiectivele?

Acest lucru poate merge complet în direcția greșită. Indicatorii KPI obișnuiți în magazine sunt, de exemplu, rata de conversie și rentabilitatea investiției sau CPO .

Depinde întotdeauna de obiectivul: ce se va realiza cu ajutorul campaniei.

Deci, dacă v-ați optimizat și editat întotdeauna contul Adwords fără a avea un obiectiv real, este timpul să stabiliți acest obiectiv foarte precis în termeni de cifre (KPI). Numerele sunt minunat de măsurat și, prin urmare, controlul succesului este, de asemenea, foarte ușor. Mai mult, veți obține acum o imagine complet diferită a contului dvs. – ce este cu adevărat important și ce nu?!

Știți deja că doriți mai multe vânzări la costuri mai mici?

Grozav.

KPI-urile sunt, de asemenea, clare. Apoi, puteți începe prin definirea micro-obiectivelor: scăderea CPC. creșteți scorul  de calitate. Îmbunătățiți CTR. Si asa mai departe.

Practica creează maeștri in orice, mai ales in marketingul online.

Alte KPI importante:

Rata de conversie

Rata de clic (CTR)

Numărul de conversii

Numărul de clicuri

Aceste KPI combinate sunt cheia unui obiectiv solid. Privirea la indicatorii individuali de performanță are sens doar pentru micro-obiective. Obiective generale, cum ar fi „ scăderea CPC-ului ”, de obicei, nu ajută. Este prea nespecific.

Poate că o sumă CPC mai mare este și mai profitabilă pentru unele cuvinte cheie, deoarece sunt posibile mai multe conversii ?

Instrucțiuni pas cu pas pentru o campanie AdWords mai bună

Următorii pași sunt elementele de bază și cu siguranță nu acoperă totul. Totuși, aceste elemente fundamentale se bazează pe ani de experiență în industrie și cele mai bune practici .

Este foarte logic să rămânem  la planuri stricte . În acest fel, este mult mai ușor să verificați ulterior, iar modificările sunt mai ușor de înțeles după aceea. Planurile oferă, de asemenea, securitate în implementare dacă lucrurile nu merg bine și emoțiile încurajează deciziile „greșite”. În orice caz, acești pași ar trebui să fie o bază pentru contul dvs. AdWords și să îmbunătățească performanța.

Cel mai bun moment pentru activarea unei campanii

Campanie nouă? Ziua de activare trebuie sa fie luni , dar nu vineri. Weekendul nu este de obicei o zi lucrătoare pentru managerii de conturi. Deci, tot ceea ce se întâmplă în contul AdWords nu este verificat sau ajustat. Ar trebui să reacționați relativ rapid (în termen de 24 de ore), în special pentru campaniile noi. Adesea s-a strecurat un cuvânt cheie, ceea ce determină costuri foarte mari, dar nu aduce conversii. Acest lucru este normal, dar trebuie tratat rapid.

Pe de altă parte, weekendurile sunt fie mai puțin interesante pentru anumite industrii – de exemplu B2B: decizii mai mari se iau în timpul săptămânii și nu în weekend. Sau weekendurile au nevoie de o atenție specială, deoarece se generează mult trafic mai ales acum – de exemplu, excursiile sunt rezervate în weekend, deoarece a fost mai puțin timp în timpul săptămânii.

Așadar, încercați să începeți campanii noi cel târziu luni sau joi. Așadar, aveți suficient timp pentru a verifica primele rezultate.

Prima concluzie după 24 de ore a unei campanii de Adwords

După cum sa descris deja, este esențial să revizuiți noua campanie după aproximativ 24 de ore. De obicei, au apărut deja câteva cuvinte cheie care nu funcționează bine. De asemenea, puteți exclude cuvintele cheie negative pe care le observați imediat. Cei care controlează ce funcționează și ce nu funcționează imediat vor avea mai mult succes cu campaniile lor pe termen lung.

(P) Pentru a avea un site performant va invitam sa intrati pe www.star-marketing.ro pentru a fi la curent cu trendurile in marketing.

Optimizați sumele CPC în cadrul campaniei

Următorul pas în îmbunătățirea campaniei sunt CPC-urile cuvintelor cheie. Adesea creați cuvinte cheie noi și sunteți surprinși de suma licitată pentru prima pagină. Acest lucru poate fi cu până la 10 ori mai mare decât în medie, mai târziu. Deci, acest lucru trebuie ajustat în primul pas. După aceea, ar trebui să vedeți și ce cuvinte cheie sunt prea scumpe.

Pentru a vedea care CPC-uri scapă de sub control, pur și simplu  selectați ultimele 7 zile ca interval de timp sau ieri . Apoi, vedeți cât de mult au nevoie în prezent cuvintele cheie. Dacă acest lucru depășește calculul, atunci pur și simplu ajustați CPC sau îmbunătățiți factorul de calitate. Calculul dvs. ar putea arăta cam așa:

Să presupunem că aveți o rată de conversie de 1% și un profit de 100 EUR pe conversie:

CPC x 100 <100 €

Iată câțiva pași pe care ar trebui să îi faceți pentru a reduce CPC:

a) Pentru toate cuvintele cheie în același timp (scade media)

b) Numai pentru cuvintele cheie cu cea mai mare cheltuială

Veți găsi mai des în viitor că există unele cuvinte cheie care costă mult mai mult decât restul. Prin urmare, vă recomand să reduceți acest CPC, dar lăsând CPC-ul celorlalte cuvinte cheie așa cum sunt.

Cuvinte cheie cu (prea) câteva clicuri

Dacă bugetul dvs. nu este epuizat în prezent (bugetul zilnic), este fie pentru că:

a) că unele cuvinte cheie au poziții de afișare nefavorabile sau

b) Google distribuie automat bugetul pe parcursul lunii. Zilele individuale pot varia – dar la sfârșitul lunii bugetul utilizat se potrivește de obicei. Puteți citi despre acest lucru și aici  .

Prin urmare, vom intra în punctul a).

Deci, dacă nu v-ați epuizat bugetul în ultimele zile, ar trebui să aruncați o privire asupra cuvintelor cheie. Este posibil ca acestea să nu fie afișate pe prima pagină. O simplă ajustare a sumei licitate pentru prima pagină ar trebui să vă ajute. În principiu, pozițiile 1-3 obțin cele mai multe clicuri. Deci, dacă un KPI face clic , ar trebui să licitați pe poziția 1-3, dacă este posibil.

Deci, dacă cuvintele dvs. cheie sunt în medie sub poziția 7, atunci vă recomandăm să creșteți suma CPC cu 25-40%.

Îmbunătățiți campaniile AdWords după 24 de ore

Dacă campania rulează de mai mult de 24 de ore și clicurile rămân sau bugetul este complet epuizat, puteți continua să optimizați aici.

În primul caz, CTR ajută.

În funcție de cuvântul cheie, acesta ar trebui să fie între 2% și 15%. Din experiența mea, aceste valori sunt limite superioare și inferioare . Colegii noștri de la Wordstream o văd în mod similar . Deci, dacă valoarea CTR este sub 2%, atunci este probabil ca anunțul să nu fie suficient de relevant sau opțiunea de cuvinte cheie să fie nefavorabilă.

Există suficiente impresii, dar nu aveți suficiente perspective.

Asa de:

Revizuiți anunțurile sau alegeți o altă opțiune de cuvânt cheie (cuvântul cheie poate fi prea general). În al doilea caz, și anume că bugetul a fost epuizat, puteți fie să ajustați bugetul în sus, fie, așa cum am spus, să reduceți CPC.

Sunt active toate anunțurile și cuvintele cheie?

Următorul pas este o prezentare rapidă a stării anunțurilor și a cuvintelor cheie.

Verificați doar următoarele probleme:

Anunțurile au fost respinse

Cuvintele cheie au fost respinse (rareori și, din câte știu, AdWords nu mai permite cuvintele cheie care trebuie verificate în prealabil)

Cuvinte cheie cu o ofertă sub pagina unu

Cuvinte cheie negative care blochează alte cuvinte cheie

Procesul real de optimizare

După finalizarea acestor sarcini, putem începe optimizarea propriu-zisă . Datele sunt importante pentru optimizare. Nu puteți optimiza corect fără date. Pentru a crește semnificația statistică a datelor dvs., este recomandabil să setați perioada la cel puțin „Ultimele 7 zile”. În plus, desigur, nu are prea mult sens să judecăm cuvintele cheie care au primit doar câteva clicuri. Nu veți ști până mai târziu dacă aceste cuvinte cheie sunt profitabile sau nu. Ca „regulă generală” pentru conversii: 100 de clicuri sunt semnificative. Pentru CTR, 100 de afișări sunt semnificative.

Poziția anuntului este corectă?

Următoarea oprire este pozitia anuntului . Doar corect sau mai degrabă prea sus sau poate prea jos? Puteți regla poziția afișajului prin  Coloană > Performanță > Medie. Afișați elementul.

Poziția afișajului trebuie să se potrivească bugetului dvs. Dacă aveți un buget mic, de exemplu, nu este recomandabil să licitați pe poziția 1-3. Aceste poziții obțin cele mai multe clicuri și pot atinge bugetul relativ repede. Mai mult, este de obicei cazul în care CPC în pozițiile 1-3 este, de asemenea, mai mare decât în celelalte poziții de afișare. Deci, este recomandat dacă începeți încet. Poziția 1 nu este întotdeauna cea mai bună poziție. Chiar dacă aici apar majoritatea clicurilor, nu înseamnă că majoritatea conversiilor provin din poziția 1. Toate cuvintele cheie care au o poziție de afișare sub 6 pot avea cu ușurință o valoare max. Obțineți CPC. Dacă doriți să vă optimizați campania AdWords, nu trebuie să uitați că acesta este un proces și mai mult un maraton decât un sprint.

Cu toate acestea, dacă aveți alte obiective corporative (de exemplu, creșterea traficului) și un buget mare, atunci pozițiile 1-3 sunt obiectivul dvs. Cele mai multe clicuri merg exact către aceste trei poziții de afișare și, prin urmare, cel mai mare trafic ajunge pe site-ul dvs.

Se încadrează bugetul campaniei de Google Adwords?

Apoi, trebuie să setați intervalul de timp la ultimele 7 zile sau la perioada dvs. de la începutul campaniei. Dacă acest lucru nu este încă posibil, atunci va trebui probabil să așteptați. Între timp, puteți citi Tutorialul Cumpărături Google  sau puteți crea Google Feed .

Dar de ce să asteptati?

Motivul este relativ simplu: fără date suficiente, optimizarea campaniei nu are prea mult sens. După cum sa scris deja, este important să aveți puțină răbdare. Dacă aveți date din ultimele 7-14 zile, este timpul să selectați această perioadă exactă. O privire la diagramă arată dacă bugetul a fost suficient pentru fiecare zi.

Dacă bugetul este complet epuizat în fiecare zi, acesta este un bun punct de plecare pentru optimizarea ulterioară a campaniei. Este mai bine dacă acum întrerupeți cuvintele cheie care consumă prea mult buget sau vă ajustați sumele licitate în jos. Aceste cuvinte cheie „consumă” cea mai mare parte a bugetului și nu oferă alte cuvinte cheie – poate mai profitabile – suficientă libertate.

Volumele de clicuri îndeplinesc așteptările?

În timp ce sunteți in lucru cu cuvintele cheie, puteți face și alte ajustări. Așteptările dvs  se aplică și realității?

Dacă ați contat pe 40 de clicuri pe zi, dar primiți doar 10 înainte ca bugetul să se epuizeze, este timpul să faceți câteva îmbunătățiri:

Reduceți suma CPC a cuvintelor cheie scumpe

Întrerupeți complet cuvintele cheie scumpe – așa au și alte cuvinte cheie

Accesați mai mult zona lungă sau faceți mai multe cercetări de cuvinte cheie pentru cuvinte cheie mai bune

Lucrați la scorul de calitate al cuvintelor cheie pentru a reduce CPC

Primele optimizări folosind conversii

În speranța că conversiile sunt setate corect (altfel puteți citi aici cum să setați urmărirea conversiilor în AdWords), puteți lua decizii inițiale pe baza situației datelor. Mai exact, aceasta înseamnă că puteți efectua ajustări în zona CPC pentru cuvintele cheie cu conversii.

Pentru cuvintele cheie al căror cost / conversie este prea mare, puteți reduce sumele licitate sau întrerupe aceste cuvinte cheie. Dacă costurile / conversia se încadrează în calculul dvs., puteți încerca să creșteți puțin CPC pentru a obține o poziție mai bună a anunțului și pentru a obține mai mult trafic.

Toate cuvintele cheie pe care le întrerupeți sau reglați CPC în jos ar trebui să primească o etichetă. Mai târziu puteți arunca o privire la aceste cuvinte cheie și le puteți evalua.

Întrerupeți anunțurile cu un CTR greșit

Dacă nu primiți 100 de clicuri pe zi pentru fiecare grup de anunțuri , 7 zile nu sunt suficiente pentru a lua decizii bune. În detaliu, cuvintele cheie ar trebui să aibă deja peste 100 de clicuri înainte de a putea lua decizii relevante statistic . Desigur, acest lucru se aplică și reclamelor.

Dar chiar și cu mai puțin de 100 de clicuri puteți vedea primele tendințe. De exemplu, este foarte clar când două anunțuri dintr-un grup de anunțuri au CTR-uri semnificativ diferite. Dacă un anunț are 4% CTR și celălalt 0,8% CTR, puteți întrerupe cu încredere persoana care pierde.

Așadar, următorul pas este să sortezi acei pierzători clari din grupurile de anunțuri. Vi se va întâmpla adesea în viitor că unele reclame nu funcționează absolut așa cum vă așteptați, dar asta face parte din aceasta.

Cuvinte cheie cu volum mic de căutare

Cuvintele cheie cu un volum redus de căutare nu sunt afișate activ într-o căutare. Motivul este volumul scăzut de căutare. Veți avea adesea „problema” cu cuvintele cheie longtail . Mulți manageri AdWords vă recomandă să ștergeți aceste cuvinte cheie. Cred că asta poate fi o greșeală. Volumul căutărilor poate (din orice motiv – de exemplu pentru știri) să crească spontan. Apoi, vă aflați în siguranță dacă aceste cuvinte cheie sunt încă în grupul de anunțuri. Dar asta nu ar trebui să vă încurajeze să adăugați tot felul de cuvinte cheie precum nebunia.

Dacă aveți probleme cu prezentarea generală, puteți ascunde aceste cuvinte cheie folosind filtrele.

Întrerupeți cuvintele cheie cu CTR scăzut

Dacă doriți să vă optimizați rapid campaniile AdWords, este recomandabil să renunțați la tipul de cuvânt cheie pe cât posibil, deoarece sunt generate prea multe afișări, dar prea puține clicuri. Acest lucru duce la un CTR scăzut și un QF scăzut. Acum trebuie să plătiți din nou mai mult pentru a rămâne în poziția de afișare preferată. Și în acest context merită să ne uităm la modelul AIDA .

Dacă doriți să obțineți un succes foarte bun în campaniile dvs., trebuie să vă concentrați asupra  factorului de calitate . Aceasta înseamnă, de asemenea, că aveți nevoie de un CTR ridicat. Dar nu veți realiza acest lucru dacă veți obține o mulțime de impresii (de prisos).

Deci, ce să facem cu cuvintele cheie care au un CTR scăzut?

În primul pas , întrerupem aceste cuvinte cheie.

Apoi folosim funcția de etichetare și marcăm aceste cuvinte cheie.

În cursul optimizării, aceste cuvinte cheie sunt considerate separat și îmbunătățite, dacă este necesar.

Dacă campania dvs. este încă destul de proaspătă, nu doriți să experimentați și doriți să obțineți performanțe bune rapid.

Până acum ar fi trebuit să fie cu prima parte „ Optimizarea campaniilor AdWords”  . Pe de o parte, există o mulțime de sarcini pe care trebuie să le îndepliniți și, pe de altă parte, avem nevoie de mai multe date pentru o optimizare ulterioară.

www.flaviusnoja.ro

Comentarii