Întrebările din fişa de feedback completată de elevi pentru profesori, criticate dur de sindicalişti

luni, 07 iunie 2021, 01:50
2 MIN
 Întrebările din fişa de feedback completată de elevi pentru profesori, criticate dur de sindicalişti

Conţine întrebări nepotrivite sau chiar neprofesioniste, spun aceştia, dând şi exemple. În replică, sindicatul ieşean sugerează MEC să fie interesat de patru întrebări mai importante pentru sistem, pe care să le adreseze ministrul profesorilor.

 

Uniunea Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar Iaşi este nemulţumită de o parte dintre întrebările cuprinse în fişa de feedback semestrială, subliniind că câteva din acestea nu respectă principiile pedagogice. Mai mult, preşedintele sindicatului, Laviniu Lăcustă, menţionează că nu există o metodologie de analiză a chestionarului şi ce înseamnă sau ce măsuri trebuie luate în cazul în care un profesor primeşte o notă mai mică la una dintre întrebări.

„Noi nu avem nimic împotriva unui feedback. El este chiar indicat. Dar trebuie să fie nişte întrebări potrivite. Unele dintre ele sunt neprofesioniste, nerelevante, interpretabile. Acestea ar trebui să fie uşor măsurabile şi neinterpretabile. Una dintre întrebări chestionează dacă profesorul încurajează competiţia din interiorul clasei. Dar un principiu pedagogic elementar spune că în interiorul unui grup competiţia duce la distrugerea relaţiilor din acel subsistem social. Din punctul meu de vedere, pot încuraja competitivitatea între clase sau şcoli, în aşa fel încât să pun accentul pe munca de echipă, pe grup”, explică prof. Laviniu Lăcustă. Acesta menţionează că, mai mult, întrebarea menţionată anterior intră în divergenţă cu o alta din acelaşi chestionar, care doreşte să afle cât de mult încurajează cadrul didactic munca în echipă.

În ceea ce priveşte întrebările interpretabile, Laviniu Lăcustă aminteşte şi de faptul că se chestionează dacă profesorul asigură elevului starea de bine. În cazul acesteia, liderul de sindicat aminteşte că unui profesor i-ar fi foarte dificil să facă acest lucru, în afară de momentele evidente (stări vizibile de rău). Un profesor poate susţine ore la câteva clase a câte 30 de elevi în fiecare zi, elevi cu diferite stări, temperamente, preocupări, iar cadrul didactic trebuie să predea şi să evalueze după o programă strictă. Prin urmare, întreabă Laviniu Lăcustă, cum se defineşte această stare de bine şi ce înseamnă acest lucru.

În replică la întrebările ministerului, USLIP Iaşi a realizat un chestionar adresat profesorilor, care adresează întrebări precum: „Elevii sunt interesaţi de disciplina pe care o predaţi?”, „Vă simţiţi în siguranţă şi confortabil în şcoală?”, „Sunteţi respectat de părinţii elevilor?” sau „La dvs. la oră, uneori, elevii folosesc telefoanele în alte scopuri decât cele didactice?”.

 

 

Comentarii