Licitaţia pentru podul peste Prut, trasă pe dreapta. Ieri a expirat termenul de depunere a ofertelor: procedura a fost suspendată

joi, 14 septembrie 2023, 01:50
2 MIN
 Licitaţia pentru podul peste Prut, trasă pe dreapta. Ieri a expirat termenul de depunere a ofertelor: procedura a fost suspendată

După o lună şi jumătate de la lansarea licitaţiei pentru contractul de proiectare şi construire a „Podului peste Prut la Ungheni” – cum se numeşte oficial obiectivul de la capătul de est al Autostrăzii Unirii – procedura apare pe platforma electronică de achiziţii publice ca fiind suspendată. 

Ieri expira termenul de înscriere la licitaţia lansată în ultima zi a lunii iulie şi nicio explicaţie nu însoţeşte stadiul procedurii. Pe de altă parte, s-a mai întâmplat ca unele licitaţii ale Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere să fie suspendate, motivul invocat de CNAIR fiind numărul mare de solicitări de clarificare a anumitor aspecte din caietul de sarcini. Evident, reluarea procedurii se va face după afişarea acestor răspunsuri şi termenul va fi probabil prelungit.

Valoarea estimată a podului este între 156,3 şi 162,6 milioane de lei. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere se bazează în acest proiect pe finanţare prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – Componenta Mobilitatea Militară.

Lungimea obiectivului de investiţii este de 1 km (inclusiv drumul de legătură şi punctul de trecere a frontierei), din care 261 m reprezintă lungimea podului. Aşa cum am mai relatat, podul înseamnă de fapt două structuri paralele (câte una pe fiecare sens de mers), fiecare cu câte două benzi.

Ofertele urmează să fie evaluate după componenta financiară (40 la sută), după perioada de garanţie (12 la sută – maxim pentru 120 de luni), după experienţa echipei şi metodologia de realizare a lucrării.

Odată atribuit contractul, el va avea o durată de cel puţin 84 de luni, respectiv doi ani pentru proiectare şi execuţie, urmaţi de încă cinci ani, perioada de garanţie minimă admisă.

Comentarii