Noul BMW X2 – veriga lipsă din seria X-urilor

sâmbătă, 21 aprilie 2018, 13:48
3 MIN
 Noul BMW X2 – veriga lipsă din seria X-urilor

Concesionarul BMW din Iaşi, Apan Motors, a lansat ieri oficial noul model X2, un SUV cool de mici dimensiuni.

BMW îşi completează colecţia de X-uri cu singura cifră care îi lipsea în înşiruirea de la X1 la X6 – e vorba de X2. Aşa cum o arată şi poziţionarea pe lista de modele, noul X2 este mai mare decât X1 dar mai mic decât X3.

Iar cei familiarizaţi cu relaţia dintre două numere consecutive impar/par din familia X (de exemplu, X5 este un model familist iar X6 este versiunea sa sportivă), îşi pot imagina că X2 ar trebui să fie fratele mai cool al lui X1.

Numai că X2 este mai mult decât atât. Pare un model distinct, fără să împrumute mai nimic de la X1. Din 2017 noul şef al departamentului design de la BMW este slovacul Jozef Kaban (venit de la Skoda), iar X2 este probabil, unul dintre primele modele pe care le-a conceput de la zero. Aşa s-ar explica şi faptul că este diferit de modelul cu care ar fi trebuit să se înrudească, dar care a fost desenat de designerul-şef anterior, Karim Habib. De aceea X2 poate fi considerat ca o declaraţie de intenţii a lui Kaban, iar intenţiile sale îmi plac (deşi, ca sa fiu un pic cârcotaş, aş putea recunoaşte la noul X2 ceva din alura unui prototip desenat anterior de Kaban, Skoda Vision E).

(În stânga modelul Skoda Vision E, în dreapta noul BMW X2)

Într-un interviu acordat la scurt timp după ce-şi preluase noul post la BMW, Jozef Kaban se declara un fan al constructorului bavarez încă din copilărie: el spunea că-n camera sa avea pe perete un afiş c-un BMW M1 (model supersport produs între 1978 şi 1981, a nu se confunda cu 1M Coupe, produs între 2011 şi 2012). O dovadă în plus că e un bun cunoscător al istoriei BMW este chiar noul X2 – la noua sa creaţie a preluat un amănunt de design prezent la coupe-urile BMW 3.0 CS din anii '70 – sigla plasată pe stâlpul din spate al maşinii. E un detaliu care a plăcut tuturor celor prezenţi la lansare şi care a fost remarcat şi de redactorii auto care-au scris despre maşina asta (cel de la prestigioasa revistă americană "Car and Driver" chiar îşi începe articolul remarcând cât de cool este acest detaliu stilistic).

Un BMW 3.0 CS, din 1974, care are sigla mărcii pe stâpul spate (în topul meu personal, cel mai frumos BMW din toate timpurile).

BMW X2 va fi disponibil în versiuni tracţiune faţă sau 4×4, cutie automată cu 8 trepte (există şi o versiune sport, cu padele în spatele volanului, pentru schimbarea manuală a treptelor). La capitolul motoare, avem unul pe benzină, 2 litri, de 192 CP şi unul diesel de 2 litri, dar care apare în două versiuni de putere (190 CP şi 231 CP). Preţurile încep de la 39.720 euro, dar pot ajunge şi la aproape 60.000 euro (dacă i-aş fi spus bunicii mele de suma asta, m-ar fi întrebat: "Păi cum s-a ajuns ca o maşină de mărimea unui Aro 10 să coste cât PIB-ul oraşului Paşcani de după război?").

 

 

 

Comentarii