Banda unică pe cel mai greu tronson de trafic din oraş: bilanţul opiniilor, la două săptămâni de funcţionare

Popicii care au împărţit Iaşul în două. Banda unică de la CUG pare a da rezultate

joi, 11 noiembrie 2021, 02:50
4 MIN
 Popicii care au împărţit Iaşul în două. Banda unică de la CUG pare a da rezultate

Banda unică pentru mijloacele de transport în comun pe direcţia capăt CUG – Podu Roş, implementată în urmă cu două săptămâni pe întreg traseul, i-a mulţumit pe părinţi şi pe alte mii de ieşeni, dar a trezit numeroase reacţii negative din partea celor care sunt oarecum obligaţi sau nu se pot desprinde de obiceiul de a merge cu maşina personală la serviciu. Chiar dacă există aceste nemulţumiri, cei mai mulţi ieşeni afectaţi de traficul din zonă, practic o bună parte a Iaşului, par a înclina să accepte că decizia a fost în final una pozitivă. Asta pentru că, pe de o parte, prin ridicarea maşinilor de pe prima bandă, mereu ocupată anterior, tot două benzi de mers au rămas în final. Şi asta chiar dacă adesea mai opreşte câte un şofer pentru „o treabă urgentă şi rapidă”, încurcând însă tot traficul. Iar elevii, dar nu numai ei – şi acesta pare a fi marele câştig -, nu mai stau zeci de minute în staţii şi peste o oră în tramvaie, nemaifiind astfel nevoiţi să se trezească şi la 5 dimineaţa.

În ultimele zile au apărut pe reţelele de socializare o serie de fotografii care surprind coloana de maşini de pe traseul capăt CUG – Podu Roş sau Podu Roş – capăt CUG, internauţii găsindu-i deja o poreclă, ce face haz de necaz: „Coloana infinitului”. Fotografiile şi mesajele publicate au stârnit însă, în mod surprinzător pentru mulţi, numeroase reacţii pozitive cu privire la introducerea benzii unice.

Cele mai multe reacţii pozitive vin, se pare, din partea părinţilor, mulţumiţi că nu se mai trezesc copiii lor la ora 5 dimineaţa pentru a ajunge la timp la şcoală, sau din partea studenţilor care merg dimineaţa la cursuri. Până şi o parte dintre cei care depind de maşină la locul de muncă şi nu o pot lăsa acasă consideră că decizia Primăriei este totuşi una acceptabilă, deşi încă este loc pentru fluidizarea traficului. Au rămas însă şi mulţi nemulţumiţi, evident, pentru care prea multe nu s-au schimbat în niciun fel în tronsonul de trafic cel mai dificil din oraş.

Ce cred ieşenii

Părinţii copiilor care fac zilnic drumul capăt CUG – Podu Roş – Copou au toate motivele să fie mulţumiţi după introducerea benzii unice pe această rută. Mulţumire pe care nu ezită să şi-o exprime. Potrivit acestora, în prezent se fac aproximativ 10 minute din capăt CUG până în Podu Roş, şi apoi încă aproximativ 15 minute până în Copou.

„Oricum, stă în firea omului să fie tot timpul nemulţumit de ceva! Orice s-ar face, nu se poate împiedica traficul la orele de vârf, pentru că sunt tot mai multe maşini şi nu se va schimba niciodată! Doar dacă se renunţă la comoditatea de a sta în maşină şi a circula cu mijloacele transport în comun! Mă refer la cei ce stau în oraş şi au munca tot în oraş!”, crede o ieşeancă. De asemenea, nu puţini şoferi ieşeni precizează că în acest moment au rămas, oarecum cu unele indulgenţe, tot două benzi de circulaţie pentru maşini, fiind realizată banda unică pentru mijloacele de transport în comun, dar eliberată prima bandă unde erau parcate maşini până acum.

„Înainte de popice, sute de copii stăteau să aştepte mijloacele de transport în comun câte 30-45 de minute, chiar şi mai mult. Odată urcaţi la bord, făceau cam o ora – o oră şi jumătate până ajungeau la şcoală. Copiii, da? Asta însemna să trezeşti copiii la 5.30, ca la 6.00 să fie în staţie şi la 8.15 – 8.30 să ajungă în Copou. Orele începeau la 8.15! Şi acum pentru nemulţumiţi: aşa-i că va doare-n cot de sute de copii? Aşa-i că tot acolo vă doare şi de miile de metri cubi de noxe? Vouă, ăştia de vă ofticaţi că s-au pus popice, vă pasă şi de altceva în afară de confortul vostru? Şi eu am aceiaşi problemă cu maşina personală ca şi voi. Şi eu am multe să le reproşez celor din Primărie. Totuşi, de când cu popicele, chiar dacă trebuie să ne trezim copiii la ora 6:00, măcar ştim că ajung la timp la şcoală”, afirmă un alt ieşean.

Unde a rămas problema

Chiar dacă în prezent nu se mai stă în staţiile de transport în comun zeci de minute şi apoi în tramvai sau autobuz peste o oră, iar prima bandă pe direcţia capăt CUG – Podu Roş a fost eliberată în cea mai mare parte de maşinile parcate, rămânând tot două benzi de mers în acest moment, coada de maşini este veşnic prezentă, mai ales la orele de vârf. Una dintre explicaţii este aceea că traficul se „gâtuie” în intersecţia din Podu Roş, iar alta că ,deşi parcarea nu este permisă pe prima bandă, tot există şoferi care opresc, uneori şi 10 minute, pentru a-şi lua o cafea de la chioşcuri sau pentru a intra la vreo farmacie.

„Tot au rămas bizoni în trafic. Încă se mai parchează pe prima bandă, chiar dacă este interzis. Unde mai pui că înainte existau persoane care dublau parcarea şi se staţiona şi pe banda 2 să îşi ia o cafea. Eu cred că a fost totuşi o decizie în direcţia bună. Mai trebuie doar amenzi mai mari pentru cei care încurcă încă circulaţia”, este de părere un şofer. Alţii cred însă că e nevoie de o schimbare la intersecţia din Podu Roş, de realizarea de pasarele sau pasaje, dublate de introducerea mai multor mijloace de transport în comun pentru a-i determina pe cei care nu depind de maşină să o lase acasă, sau de parteneriate cu companiile private care să îşi motiveze angajaţii să vină la serviciu cu tramvaiul, autobuzul sau mijloace alternative precum bicicleta etc.

Comentarii