Proiect: o nouă strategie pentru promovarea Iaşului

marți, 23 aprilie 2019, 01:50
3 MIN
 Proiect: o nouă strategie pentru promovarea Iaşului

„Se vor crea campanii de promovare pe 4 axe esenţiale, – turism, business, educaţie, comunitate -, care să aducă oraşului mai mulţi investitori şi să susţină iniţiativele educaţionale sau turistice“, se arată în descrierea proiectului

Primăria face primul pas concret pentru o mai bună colaborare cu organizaţiile neguvernamentale. Consiliul Local (CL) va aproba mâine un plan de acţiune care cuprinde mai multe măsuri propuse de societatea civilă. Scopul acestor măsuri constă într-o mai bună interacţiune între cetăţeni şi autorităţi, având la bază principiul „guvernanţei deschise“. La propunerea societăţii civile (Asociaţia CIVICA), Iaşul a fost acceptat anul trecut într-o reţea globală intitulată „Parteneriatul pentru Guvernare Deschisă“ (OGP). Implementarea în bune condiţii a planului de acţiune va asigura Iaşului un loc în cadrul OGP şi după anul 2021. În afară de proiectele ce vor fi derulate şi colaborarea cu societatea civilă, avantajul Iaşului, ca parte din OGP, constă în faptul că autorităţile pot învăţa şi aplica la nivel local exemple de bune practici care au fost implementate în alte oraşe ale lumii, fiind asigurat şi un know-how în acest sens din partea unor experţi internaţionali.

Planul de acţiune este construit în jurul a trei proiecte, iar finanţarea totală este la îndemâna Primăriei: aproximativ 230.000 euro. Cel mai costisitor proiect (circa 100.000 euro) constă în realizarea unei strategii de branding a oraşului. Crearea strategiei va dura 4 luni, iar implementarea unor politici de branding va fi asigurată pe alte 12 luni. „Se vor crea campanii de promovare pe 4 axe esenţiale (turism, business, educaţie, comunitate), care să aducă oraşului mai mulţi investitori şi să susţină iniţiativele educaţionale sau turistice“, se arată în descrierea proiectului. Manualul de branding va presupune măsuri de la schimbarea totemurilor de la intrările în oraş şi până la participarea la târguri de turism din afara ţării. Prin intermediul acestui proiect va fi realizat şi un film de promovare a Iaşului. Strategia şi politicile de branding trebuie realizate până cel târziu în iulie 2020. Un al doilea proiect constă în realizarea unui platforme online „Design4Community“, un mecanism prin societatea civilă şi Primăria vor să identifice, să prioritizeze pro­blemele din comunitate şi să dezvolte soluţii inovative şi inteligente pentru rezolvarea acestora. Bugetul se ridică la 64.000 euro. Proiectul are două componente esenţiale: dezvoltarea platformei online unde se vor putea înscrie inclusiv cetăţenii şi înfiinţarea unui Birou de guvernanţă deschisă în cadrul municipalităţii. Noul compartiment al Primăriei, unde vor fi angajaţi doi oameni, va fi monitorizat de societatea civilă. „Mecanismul creează noi canale de comunicare între instituţiile publice locale şi cetăţeni, facilitează schimbul de informaţii, oferă posibilitatea participării cetăţenilor la identificarea problemelor şi implementare soluţiilor“, este un fragment din descrierea proiectului.

Nu în ultimul rând, cel de-al treilea proiect face referire la o iniţiativă care s-a pliat pe un program deja derulat de Primărie: colectarea selectivă a deşeurilor. Principalele măsuri ale proiectului, ce are un buget estimat la 65.000 euro, constau în achiziţia a 1.000 de recipiente de apartament cu saci menajeri personalizaţi, consultarea şi informarea ieşenilor asupra planului de operare a Salubris şi realizarea unui studiu cu scopul de a obţine statistici relevante despre cantităţile şi tipurile de de­şeuri generate de ieşeni. De remarcat că aceste proiecte au fost selectate în cadrul unui forum ce funcţionează pe lângă Primăria Iaşi, dar în cadrul căruia majoritari au fost reprezentanţi ai societăţii civile: organizaţii neguvernamentale, cetăţeni, antreprenori etc. 

Comentarii