Și trenurile noi vin greu la Iași. O licitație uriașă, de peste un miliard de lei

vineri, 14 octombrie 2022, 01:50
2 MIN
 Și trenurile noi vin greu la Iași. O licitație uriașă, de peste un miliard de lei

O licitație menită să aducă Regionalei Iași 20 de garnituri electrice a fost contestată și prelungită în mai multe rânduri n în cele din urmă a fost suspendată, chiar în ultima zi de înscriere a ofertelor.

 

Una dintre cele mai mari licitații aflate în derulare pe platforma electronică de achiziții publice, pentru achiziția a 62 de garnituri electrice regionale noi, a fost suspendată chiar în ultima zi de depunere a ofertelor. Procedura, cu o valoare estimată cuprinsă între 3,23 și 4,15 miliarde de lei, lansată în primăvară, a fost deja contestată, iar licitația a fost înghețată până la remedierea măsurilor admise de Consiliul Național pentru Soluționare a Contestațiilor.

„După publicarea deciziei CNSC, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (inițiatoarea licitației, n.r.) va pune în aplicare măsurile dispuse, iar procedura de atribuire va fi reluată, în cel mai scurt timp, conform prevederilor legale”, precizează autoritatea contractantă pe pagina proprie de internet. O zi mai târziu, pe 13 octombrie, decizia încă nu era publicată pe portalul CNSC.

Dintre cele 62 de rame de scurt parcurs (dintre care 6 de rezervă), 20 ar urma să țină de Regionala Iași, 23 de cea de la Cluj și 19 de Ilfov-București. Lotul pentru Iași are o valoare estimată de 1,04-1,34 miliarde de lei.

În Caietul de sarcini se precizează că garniturile trebuie să poată merge cu 160 km/h, pe liniile electrificate (25 kV). Fiecare vagon va avea 100 de locuri, dispuse două câte două, așezate în linie (ca în avion) sau față în față. Totuși, „raportul dintre numărul de scaune dispuse în linie (tip avion) și cele montate față în față va fi de cel mult 60/40 pe fiecare vagon”, subliniază Caietul de sarcini. Sunt menționate și condiții ambientale, printre care „rezistența” la grindină cu diametrul maxim de 15 mm.

Contractul va avea o durată de cel puțin 18 ani, cât este durata de funcționare a materialului rulant, în care este inclus și un termen de asigurare a mentenanței de 15 ani, se arată în documentul citat. Finanțarea achiziției este asigurată prin bugetul de stat și Programul Operațional Infrastructură Mare.

 

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii