Studenţii de la Robotică au dau un examen inedit: cât de abili le sunt roboţii făcuţi de ei

joi, 31 ianuarie 2019, 02:50
2 MIN
 Studenţii de la Robotică au dau un examen inedit: cât de abili le sunt roboţii făcuţi de ei

Studenţii de la Facultatea de Mecanică din cadrul Universităţii Tehnice „Gh. Asachi“ şi-au arătat abilitatea de a construi şi programa roboţi în cadrul unui examen inedit. Studeţii de la specializarea Robotică din anul al IV-lea au susţinut astfelun examen la disciplina Roboţi mobili, în locul examinării clasice aceştia având drept sarcină să construiască, în echipă, roboţi pe baza abilităţilor practice obţinute pe parcursul semestrului. 

Piesele necesare au fost puse la dispoziţie de titularul disciplinei, prof.dr.ing. Ioan Doroftei, iar examenul a constat în parcurgerea, în cadrul unei competiţii interne, a două probe, testându-li-se abilitatea de a urmări un traseu marcat, de a se orienta în spaţiu şi de a vedea cu ce viteză se pot deplasa. Titularul disciplinei a oferint echipelor motoare, roţi, o placă de control, senzori, dar şi diverse drivere.

„Am grupat studenţii în şase echipe, am pus materialele la dispoziţie, urmând să construiască o platformă ce trebuia prezentată într-un raport, dar şi într-o competiţie internă în cadrul grupei respective care a constat în două probe: urmărirea unei linii tip traseu viteză şi un traseu de obstacole. Obstacolele au constat în intersecţii, un sens giratoriu, întreruperea liniei de deplasare pe o distanţă mare, dar care aveau în dreapta sau în stânga un perete ca robotul să poată urmări, folosind un senzor cu ultrasunete, spre exemplu, un perete acolo unde linia se întrerupe“, a menţionat profesorul Doroftei.

Scopul acestui proiect a fost acela de a creşte creativitatea în rândul studenţilor, de a-i obişnui să aplice cunoştinţele dobântite la cursuri şi de a le stârni curiozitatea. Acesta este cel de-al doilea an în care profesorul i-a îndemnat pe studenţi să susţină o astfel de examinare. „Majoritatea tinerilor se plânge de faptul că la multe discipline aplicaţiile nu sunt foarte practice, se fac simulări pe calculatoare şi aşa mai departe. De aceea am decis să le dau ocazia să construiască ceva. Au avut libertate totală în a-şi stabili platforma, algoritmul de control. În urma examenului am avut o discuţie liberă cu ei şi i-am întrebat cum cred că ar trebui să procedăm în anul următor şi au spus că ar vrea să le acord mai multă libertate, să vină şi ei cu idei, să nu fie aceeaşi temă pentru toţi studenţii şi să îşi poată impune şi ei creativitatea“, a completat Ioan Doroftei. Probele au fost susţinute de către studenţi la începutul acestei săptămâni.

 

 

Comentarii