Unii microbi de pe Pământ ar putea rezista la condiţiile de pe planeta Marte

luni, 22 februarie 2021, 17:26
1 MIN
 Unii microbi de pe Pământ ar putea rezista la condiţiile de pe planeta Marte

Unii microbi de pe Pământ ar putea supravieţui temporar pe suprafaţa marţiană potrivit unui nou studiu realizat de NASA şi cercetătorii de la Centrul Aerospaţial German, relatează Phys.org.

Cercetătorii au testat rezistenţa microorganismelor faţă de condiţiile de pe Marte prin lansarea lor în stratosfera Pământului – care imită unele din condiţiile cheie de pe planeta roşie.

Studiul publicat luni în revista Frontiere în Microbiologie deschide calea pentru înţelegerea mai bună nu doar a ameninţării pe care o reprezintă microbii pentru misiunile spaţiale ci şi a oportunităţii de a obţine resurse independent de Pământ.

„Am testat cu succes o nouă modalitate de a expune bacterii şi fungi condiţiilor asemănătoare lui Marte prin folosirea unui balon ştiinţific care să aducă echipamentele noastre de observaţie în stratosfera Pământului”, relatează Marta Filipa Cortesão de la Centrul Aerospaţial German din Koln şi coautoare a studiului.

„Unii microbi, în special spori de mucegai negru, au reuşit să supravieţuiască experimentului chiar şi când au fost expuşi unor radiaţii ultraviolete foarte puternice”, a adăugat aceasta.

Cititi materialul integral pe hotnews.ro