Vin banii europeni pentru Aeroport

vineri, 18 martie 2022, 02:50
2 MIN
 Vin banii europeni pentru Aeroport

Directorul regiei a explicat ieri că banii daţi pe TVA se vor întoarce în câteva luni în bugetul aerogării

 

Aprobarea cererii de finanţare depusă de Aeroport pentru construirea celui de-al patrulea terminal de pasageri a fost confirmată ieri oficial. Şefii Consiliului Judeţean şi directorii aerogării ieşene au detaliat ieri, într-o conferinţă de presă, etapa actuală şi parcursul proiectului până la sfârşitul anului viitor, când atât T4, cât şi parcarea extinsă trebuie să fie finalizate.

Aşa cum am relatat, din costul total cu TVA de 447 de milioane de lei, valoarea totală eligibilă este de 287 de milioane, din care 244 de milioane vor veni prin Fondul European de Dezvoltare Regională, 37 de milioane, de la bugetul de stat, iar restul de aproximativ 80 de milioane reprezintă cofinanţarea pe care trebuie să o asigure Aeroportul Iaşi. La aceasta se adaugă TVA, care va urca totalul care îi revine regiei la aproximativ 165 de milioane de lei. Dar, spre deosebire de runda trecută de dezvoltare, când a fost construită pista nouă, Aeroportul nu va mai trebui să se judece cu Ministerul de Finanţe pentru recuperarea TVA, banii revenind în câteva luni de la finalizarea proiectului, respectiv în cursul anului 2024.

Consiliul Judeţean, în subordinea căruia se află aerogara, nu poate contribui cu niciun leu la proiect. În schimb, vicele Marius Dangă a amintit că administraţia judeţului va pregăti terenul pe care va fi construit T4 şi unde se află acum fostul sediu al Aviaţiei Utilitare. Până la toamnă, când va începe construcţia, întreaga suprafaţă va fi eliberată, a spus el.

Licitaţia de atribuire a contractului de proiectare şi construire a terminalului de pasageri se află acum în evaluarea tehnică a ofertelor şi în câteva zile va începe cea financiară. T4 va fi de opt ori mai încăpător decât T3, actualul terminal de pe care se operează cursele externe, va avea opt porţi de îmbarcare/ sosire pe două niveluri, al treilea nivel (subsolul) fiind unul tehnic – în principal destinat procesării bagajelor. Parcarea se va mări cu 120 de locuri până la o capacitate de aproape 600 de maşini. Vor fi amenajate inclusiv locuri pentru autobuze şi autocare. 

Comentarii