Viteza de deplasare a ieșenilor spre sud sau vest scade de la an la an. Iată cifrele!

miercuri, 11 august 2021, 10:38
3 MIN
 Viteza de deplasare a ieșenilor spre sud sau vest scade de la an la an. Iată cifrele!

Catalin Eugen Caba, șef Centru de Mentenanţă Iaşi la SC Smart SA, a demonstrat, cu cifre, că pe străzile Modovei se circulă tot mai lent și greoi. Într-o postare pe Facebook el a dat câteva exemple:

”Medii orare – timp efectiv în mers
Iași – Bonțida via Vatra Dornei – 57 km/h
Bonțida – Iași via Reghin – 58 km/h
Iași – Satu Mare via Borșa – 54 km/h

Multe porțiuni sunt circulate bară la bară. Nu mai sunt posibilități de depășire, spune unul care nu are probleme să facă furculițe în scurt.
Dacă eu, care am pretenția că merg sportiv defensiv, mă târâi, nu vreau să mă gândesc la cât face un TIR spre vest.
Sunt lăudabile  eforturile conjugate din cei 2 ani post PSD pentru a face ce nu s-a făcut în 30 pentru A8, dar timpul nu mai are răbdare. Fără A8 efectiv nu avem vreo șansă să ieșim la lumină, economic vorbind. Media orară a căzut cu 10 km/h și mai mult față de acum 3-5 ani. Guvernul, Ministerul Transporturilor, asociațiile civice, partidele politice – cu toți trebuie să scoatem Moldova la liman  Contează mai puțin cine ce își bifează la realizate, orice porțiune de A8 care va fi făcută va însemna enorm în ansamblul graficului de transport, acum cu timpi înfiorător de slabi.
În imagine, celebrul dop de la Podu Iloaiei, ieri spre ora 11. Se vede în zare, sper”,
a scris Cătălin Eugen Caba.

Postarea a strâns rapid câteva comentarii: 

”Viteza de deplasare e una, ca dacă ai treaba din iasi spre cluj/Oradea, îți trece viata prin fata ochilor pana ajungi. Dar siguranță rutiera e dezastru. Se circula pe un drum total nesigur cu viteza de autostrada”, a scris Alexandru Szabó.

”Problema e reala, dar nu doar a Moldovei: oriunde treci muntii e aceeasi medie orara. Pe valea Prahovei cel mai adesea e si mai lent. Pe directia nord-sud se merge mai repede prin Moldova decat prin Ardeal, terenul permite si e trafic mai lejer”,a fost punctul de vedere al lui Sorin Ionita

”Crede-mă ca se face mult micromanagement care nu e vizibil dar este pro-autostrada A8. Sunt foarte multe detalii, negocieri, discuții, dispute în jurul unui proiect complex de infrastructura mare. A8 (sectorul Ungheni-Iași-Tg Neamt) in premiera beneficiază de suport pe teren din partea Cestrin pe partea de foraje geotehnice. Se discuta în prealabil cu autoritățile locale, învățăm din mers după experienta legata de A7 si consideram ca A8 se va implementa într-o manieră accelerată. Bineînțeles că timpul este împotriva noastră insa toate forțele sunt angrenate pentru ca acest proiect sa devina realitate. Ideea este ca vom avansa cu acest proiect foarte mult într-o manieră ireversibilă astfel încât indiferent cineva va urma la Guvernare sa nu aibă motive de a infrana aceasta autostrada”, a răspuns și Covasnianu Adrian, secretar de stat în Ministerul Transporturilor..

Comentarii