Viteză pe A7, întârzieri pe A8. Explicaţia este la Bruxelles

miercuri, 11 mai 2022, 01:59
2 MIN
 Viteză pe A7, întârzieri pe A8. Explicaţia este la Bruxelles

Proiectul autostrăzii Ploieşti – Paşcani (A7) este propus pentru finanţare prin PNRR, asta însemnând ca toate contractele de execuție să fie încheiate până în vara anului viitor. 

Se remarcă o accelerare pe proiectul autostrăzii A7 (Ploieşti – Paşcani) şi o încetinire pe A8 (Ungheni – Târgu Mureş)? Aşa se văd lucrurile, după ce firma Consitrans a cerut un termen suplimentar de 8 luni pentru finalizarea studiului de fezabilitate pe tronsonul ieşean al Autostrăzii Unirii (A8), iar Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere i-a acordat doar 4 luni. Documentaţia trebuia să fie predată la sfârşitul săptămânii trecute, dar va ajunge astfel la CNAIR în septembrie.

Contractul încheiat în aprilie 2021 pentru 58,8 milioane de lei prevedea 12 luni pentru realizarea studiului de fezabilitate şi încă 10 luni pentru finalizarea a proiectului tehnic pe segmentul Ungheni-Iaşi-Tg. Neamţ.

Pe de altă parte, ieri, în ultima zi de înscriere a participării pe cele patru loturi dintre Buzău şi Focşani, au fost depuse între 5 şi 8 oferte pentru fiecare lot. Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, a precizat că urmează 90 de zile de analiză a acestor oferte până la anunţarea câştigătorilor, urmate de alte 10 zile pentru depunerea eventualelor contestaţii şi de alte 45 de zile pentru evaluarea acestora la CNSC. „Dacă nu avem contestaţii sau dacă CNSC le respinge pe cele depuse, atunci se pot semna contractele de execuţie, chiar dacă unii contestatari merg mai departe la Curtea de Apel Bucureşti”, a explicat Cătălin Urtoi, consilier al ministerului Transporturilor.

Între timp, pe segmentul Ploieşti-Buzău, ar putea fi semnat contractul de execuţie pentru Lotul 2, care va fi astfel primul de pe A7 intrat în lucru. Pe Lotul 1 decizia CNSC va veni săptămâna viitoare, iar pe Lotul 3 sunt două contestaţii admise. Segmentul Focşani-Bacău este cel mai întârziat, în vreme ce licitaţia pentru contractul de construire între Bacău şi Paşcani va fi lansată luna viitoare, ne-a mai spus consilierul ieşean al ministrului Transporturilor.

Autostrada Moldovei (A7) va fi construită integral cu finanţare PNRR, dar pentru asta trebuie ca toate contractele de execuţie să fie semnate până în vara anului 2023, în aşa fel încât întreg tronsonul de la Ploieşti la Paşcani să fie gata până la sfârşitul lui 2026.

VEDEȚI ȘI:

Un nou sindrom pe A7 şi A8: teama de avize care apar de nicăieri – AICI

Primul pas concret pentru autostrada Ungheni – Iaşi – Tg Neamţ – AICI

Comentarii