ISJ şi Universitatea "Cuza" au prezentat ieri bilanţul a două importante proiecte de integrare a defavorizaţilor.
Aproximativ 300 de elevi din medii defavorizate sau cu dizabilităţi au fost ajutaţi să-şi îmbunătăţească frecvenţa la ore şi rezultatele, dar şi să se integreze mai uşor în colectiv. Aceştia au beneficiat de o atenţie sporită din partea cadrelor didactice şi a specialiştilor de la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei în cadrul a două proiecte implementate în parteneriat de Universitatea „Al.I. Cuza” şi Inspectoratul Şcolar. Reprezentanţii celor două instituţii au prezentat ieri bilanţul proiectelor „Salvaţi Copiii de Abandon şi Neintegrare” (SCAN) şi „Cerinţe Educaţionale Speciale pentru Toţi” (CESPeT), care se vor încheia în luna iulie. „Cele două proiecte coordonate de Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii «Cuza», la care noi suntem parteneri, au reprezentat contribuţii importante pentru calitatea educaţiei şi modele de bună practică în abordarea elevilor aflaţi în situaţii de risc, de vulnerabilitate. Pe de o parte, e vorba de elevi cu cerinţe educaţionale speciale, de diferite tipuri, fie că vorbim de nevăzători, de probleme de auz sau de probleme neuromotorii. Pe de altă parte, este vorba de elevi din medii defavorizte, cu situaţii sociale dificile. Complexitatea demersurilor propuse de proiectele acestea a reuşit să trezească interesul pentru şcoală, să-i readucă la şcoală pe cei care erau în situaţie de abandon şcolar, să crească performanţele şi reuşita de integrare a celor care aveau nevoie speciale de educaţie”, a declarat Camelia Gavrilă, şefa IŞJ. În cadrul proiectului SCAN, cei aproximativ 200 de elevi aflaţi în risc de abandon şcolar, în principal din cauza problemelor financiare, au beneficiat de burse lunare în cuantum de 400 lei. Pentru a-şi putea continua studiile, dar şi pentru a fi integraţi unii dintre ei în şcoli de masă, aproximativ 100 de elevi cu deficienţe de auz, vedere sau neuromotorii au primit o bursă de 600 de lei pe lună în cadrul proiectului CESPeT. Bursele oferite au avut, totodată, rolul de a-i încuraja spre studiu aprofundat pe elevii capabili de performanţă. „Când participăm la concursuri, în spatele premiilor şi a ceea ce arătăm atunci când mergem să ne luăm diploma pe podium, sunt ore de muncă, sunt şi bani pe care trebuie să-i investim în cărţi, în materiale, în tot ce presupune un concurs. Şi atunci bursa a venit în primul rând ca un sprijin şi apoi ca un stimulent, pentru că excelenţa are nevoie de susţinere”, a subliniat Mariana Nastasia, elevă în clasa a XII-a la Şcoala Normală „Vasile Lupu”. Alături de alţi 19 elevi, ea a făcut parte din grupul de excelenţă al proiectului SCAN, având şansa să participe lunar la ore de dezvoltare personală, susţinute la UAIC. „A fost o oportunitate de a-mi dezvolta competenţele şi de a-mi îndrepta reuşitele pe ceea ce mă reprezintă, pe potenţialul meu. Am descoperit că ceea ce mă reprezintă şi ceea ce sunt eu cu adevărat se pliază pe aceste domenii: literatură şi matematică. Pare ciudat, pentru că sunt două domenii oarecum diferite şi contradictorii, însă nu trebuie să uităm că poetul Ion Barbu a fost matematician şi că dumnealui spunea că matematica şi poezia se întâlnesc pe drum”, a mărturisit Mariana Nastasia
Publicitate și alte recomandări video