Cazul numărul 3 – 40.000 de euro furați din bancă într-o singură zi

luni, 25 octombrie 2021, 02:02
4 MIN
 Cazul numărul 3 – 40.000 de euro furați din bancă într-o singură zi

O a treia persoană dezvăluie public cum i-au fost furaţi banii din contul bancar într-o singură zi, într-o succesiune de tranzacţii dubioase, fără să le fi autorizat din aplicaţia pe care o folosea până atunci în mod curent. Banii s-au dus, via Mastercard, spre un cont ce pare din America. După ce păgubita, care pare a stăpâni chiar bine folosirea aplicaţiilor bancare informatice, s-a plâns băncii că i-au dispărut 40.000 de euro din cont, a doua zi a rămas şi fără banii de pe cardul de cumpărături, circa 3.200 lei. Ca şi în cazurile precedente prezentate de “Ziarul de Iaşi”, banca sugerează că păgubita ar fi oferit hackerului, din neatenţie, date de acces la aplicaţia bancară. Totodată, banca mai spune că nu putea opri virarea banilor spre contul hackerului, din cauza clauzelor Mastercard. Dacă, în primele două cazuri, păgubiţii aveau conturile la ING, acum e vorba de Raiffeisen Bank

Un nou caz revoltător. “Ziarul de Iaşi” vă prezintă un alt episod de dispariţie inexplicabilă a unor bani dintr-un cont bancar. Şi de această dată suma sustrasă iniţial din conturi a fost foarte mare – 40.000 de euro. Apoi, banca a mai recuperat parţial din sumă. Victima, tot o femeie, ne-a povestit cum a rămas fără bani într-o singură zi, apoi, după ce a contactat banca, hackerul i-a luat a doua zi şi mărunţişul de pe cardul de cumpărături. Banii s-au dus, toţi, într-un singur cont. Ca şi în celelalte două cazuri prezentate recent de “Ziarul de Iaşi”, banca a arătat cu degetul tot către “neatenţia” clientului. Fără însă a o explicita.

Apeluri telefonice din America

Dacă, anterior, cele două ieşence păgubite de bani aveau conturile fraudate la ING, de această dată, victima este client al Raiffeisen Bank. Femeia ne-a povestit că, în ziua în care au dispărut banii din cont, s-au petrecut lucruri bizare. Bizare pentru oameni obişnuiţi, care nu au cunoştinţe în domeniul tehnic bancar. Totul a început cu o serie de apeluri telefonice din America. “La data de 9 iulie am primit aproximativ 400 de apeluri SUA de pe un număr de telefon. Am blocat acest număr, însă vedeam apelurile în continuare. În timp ce foloseam aplicaţia Raiffeisen, în jurul orei 9, pe telefonul meu a apărut un mesaj de la Raiffeisen în care mi se spunea că mi s-a aprobat solicitarea de Smart Token de pe un iPhone 7. Am reîncercat să intru în aplicaţie, dar nu am reuşit cu paşii cunoscuţi. Aplicaţia spunea că site-ul băncii nu funcţionează. Apoi am sunat la Raiffeisen şi am solicitat trecerea Smart Token-ului pe telefonul meu Samsung. Odată cu trecerea aplicaţiei pe Samsung, apelurile din SUA au încetat. Şi am primit de la bancă, pe mailul de corespondenţă cu banca, un mail de control în care mă înştiinţa că, dacă vreau trecerea pe smartphone, trebuie să introduc codul de aplicaţie, însă în primul rând nu am primit. Astfel, pe data de 9 iulie, în contul meu au fost făcute mai multe tranzacţii, fără autorizarea mea. S-a efectuat schimbul valutar din contul meu de economii pentru peste 40.000 de euro. Şi toate plătite către un cont unic”, a scris femeia reprezentanţilor băncii Raiffeisen, disperată că i-au fost luaţi banii din conturi cu o aşa mare simplitate.

Banca spune că oricum Mastercard ar fi respins refuzul la plată

Culmea este că a doua zi după ce a sesizat băncii să oprească “hemoragia” de bani din contul ei, hackerul i-a luat şi banii de pe cardul de cumpărături, circa 3.200 de lei. Banii i-au fost luaţi în sume mici, însă tranzacţiile au fost numeroase, ca şi cum hackerul făcea cumpărături cu banii ei. Reprezentanţii băncii au trimis femeii un răspuns în care, printre altele, enumera obligaţiile clientului în raport cu banca. De asemenea, banca a informat clientul păgubit în mare referitor la metoda prin care a fost fraudată. “Referitor la aspectele sesizate, în urma verificărilor vă comunicăm faptul că tranzacţiile menţionate au fost efectuate prin înrolarea datelor cardului într-un portofel electronic Apple Pay. Pentru autentificarea datelor cardului în portofelul electronic este utilizată o parolă transmisă de către bancă către numărul de telefon declarat băncii. Conform condiţiilor bancare, clientul este răspunzător de siguranţa cardului şi a datelor acestuia şi este obligat să nu le ofere altor persoane. De asemenea, având în vedere că tranzacţiile sunt securizate prin introducerea parolei de înrolare, potrivit regulamentului Mastercard, nu are drept de dispută bancară, iar un refuz la plată iniţiat în acest sens de către bancă ar fi respins automat de către Mastercard”, au răspuns cei de la Raiffeisen.

Alte două cazuri similare la Iaşi

În ultimele săptămâni, “Ziarul de Iaşi” a mai prezentat două cazuri oarecum similare, de ieşeni furaţi de banii din bancă, cazuri în care, de asemenea, banca a afirmat că este vorba de neatenţia clienţilor, care ar fi oferit datele personale şi cele de acces pe aplicaţia de homebank, fără a realiza poate asta, unor escroci informatici. Unei profesoare i-au dispărut 35.000 de euro din contul de economii, în timp ce unei contabile, tot din Iaşi, i-au dispărut din conturi peste 30.000 de lei. Ambele cliente aveau conturile la ING. 

Citește și: FRAUDĂ: Unei profesoare i-au dispărut într-o noapte 35.000 de euro din bancă

                 Un nou furt. 30.000 lei dispăruți din cont. Banca ridică din umeri

Comentarii