Centura de la Podu Iloaiei intră anul acesta la licitație. Care sunt ultimele modificări pe traseu

luni, 22 aprilie 2024, 03:00
2 MIN

Ministrul Transporturilor, care a invocat ca termen ultimul trimestru al anului, precizează însă că nu poate să spună când vor începe și când se vor încheia lucrările.

„Proiectantul a predat documentația tehnică în termenul contractat, pentru a fi analizată și avizată în Comisia Tehnico-Economică a Direcției Generale Regionale de Drumuri și Poduri Iași”, dar CNAIR a cerut la sfârșitul anului trecut corelarea traseului Variantei Ocolitoare Podu lloaiei cu nodurile rutiere propuse să facă legătura între oraș și traseul A8”, a explicat ministrul Transporturilor în răspunsul la o interpelare adresată de un deputat ieșean.

Amintim că, în mai anul trecut, firma bucureșteană Incons SRL și-a adjudecat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate al unei centuri la sud de Podu Iloaiei. Termenul de finalizare era de cinci luni. Solicitarea suplimentară de aliniere a capătului dinspre Budăi cu breteaua dinspre A8 a prelungit elaborarea studiului.

CITESTE SI: Centura de ocolire de la Podu Iloaiei: s-a semnat primul contract. Când vom scăpa de calvarul rutier de acolo?

Însă „această modificare de traseu a condus la necesitatea execuției unui viaduct rutier pe traseul Variantei Ocolitoare”, arată ministrul Sorin Grindeanu în răspunsul la interpelarea deputatului Alexandru Muraru. „După îndeplinirea acestei solicitări a fost pusă în discuție amplasarea nodului rutier de reintrare a VO Podu lloaiei în DN 28”, a adăugat Sorin Grindeanu. Directorul Regionalei ieșene de drumuri naționale, Ovidiu Laicu, ne-a spus că este vorba despre amplasarea acestui nod rutier, respectiv a sensului giratoriu: înainte de calea ferată de la intrarea în localitate sau după linie.

Traseu nou, dosar cu avize noi

Adaptarea traseului la noile cerințe se află acum în stadiul obținerii de avize și acorduri: de la Compoania Națională de Căi Ferate (în curs de obținere), de la Administrația Bazinală de Ape Prut-Bârlad (la fel, în curs de obținere), de la Agenția de Protecție a Mediului (cu procedură de evaluare a impactului asupra mediului), aviz de amplasament de la ApaVital (obținut luna trecută) și avizul de principiu de la Delgaz Grid, în care se menționează că pe traseul variantei există obiective ale sistemului de distribuție a gazelor naturale, respectiv la Delgaz Grid Electricitate, care impune lucrări de deviere/mutare a liniilor electrice aeriene de joasă, medie și înaltă tensiune.

Urmează din nou depunerea dosarului la Comisia Tehnico-Economică de la DRDP Iași și întocmirea unui raport de audit de siguranță rutieră.

Toată această suită de aprobări finalizată cu emiterea unei hotărâri de guvern și cu procedura de licitație pune Ministerul Transporturilor „în imposibilitate de a comunica un termen precis pentru începerea și finalizarea lucrărilor, ținând cont și de posibilitățile de finanțare a obiectivului de investiții”, conchide ministrul Transporturilor. Totuși, Sorin Grindeanu estimează că procedura de achiziție pentru contractarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va demara „în trimestrul IV /2024”.

Comentarii