Cine va moderniza liniile de tramvai. Licitaţii de 15 milioane euro cu un singur ofertant

marți, 04 iunie 2019, 02:00
3 MIN
 Cine va moderniza liniile de tramvai. Licitaţii de 15 milioane euro cu un singur ofertant

Două licitaţii importante ale Primăriei au atras un singur (şi acelaşi) ofertant. Cele două contracte aferente procedurilor au o valoare totală de circa 75 milioane lei (fără TVA), dar, cu toate acestea, un singur competitor participă la licitaţii. Este vorba despre asocierea Conest (Iaşi) – Mari-Vila Com (Bucureşti), prima firmă menţionată fiind una dintre principalele companii cu care Primăria Iaşi a încheiat contracte în ultimii 10 ani. În 2018, Conest a avut o cifră de afaceri de aproape 200 milioane lei cu peste 350 de angajaţi şi un profit de peste 6,1 milioane lei.

Ce lucrări vor fi efectuate în cadrul celor două proiecte

Cel mai mare proiect, în valoare de peste 44 milioane lei, face referire la modernizarea a trei tronsoane de linii de tramvai şi lucrări adiacente: Cinci Drumuri – str. Pădurii – str. Nicoriţă (1.334 metri liniari, cale simplă de rulare), Piaţa Podu Roş – intersecţie bld. Primăverii (914 ml, cale simplă de rulare) şi bld. Virgil Săhleanu – intersecţie bld. Metalurgiei – rond Ţuţora (3.700 ml, inclusiv bucla de întoarcere, cale simplă de rulare).

În cazul primului tronson menţionat vor mai fi efectuate lucrări precum reabilitarea str. Pădurii (suprafaţa carosabilă este de 510 mp), amenajarea a 2 staţii de tramvai şi reabilitarea trotuarelor pe lungimea liniei de tramvai, în suprafaţă de aproape 2.000 mp.

În cazul celui de-al doilea tronson vor fi reabilitate 2 peroane şi vor fi construite 2 staţii, trotuarele ce vor fi modernizate au o suprafaţă totală de peste 3.300 mp, iar alte lucrări constau în refacerea unor spaţii verzi (circa 900 mp) şi amenajarea unei piste de biciclişti.

Nu în ultimul rând, lucrările adiacente tronsonului din Zona Industrială fac referire la modernizarea a 6 peroane, refacerea a aproape 5.200 mp de spaţii verzi, construirea a 6 staţii şi amenajarea unei staţii de transfer intermodale cu o suprafaţă de 210 mp.

Pentru acest proiect, Primăria Iaşi a estimat o perioadă de implementare de 28 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

În ceea ce priveşte cealaltă investiţie scoasă de municipalitate la licitaţie, lucrările constau în reabilitarea tronsonului de linie de tramvai între intersecţia Bucşinescu şi intersecţia Calea Chişinăului, respectiv în lungul bld. Tudor Vladimirescu. De asemenea, în proiect este inclusă reabilitarea podului ce asigură continuitatea căii de rulare peste râul Bahlui.

Valoarea totală a lucrărilor a fost estimată de Primărie la aproape 30 milioane lei. Potrivit caietului de sarcini aferent licitaţiei, vor fi reabilitaţi 2.400 ml de cale simplă de rulare, vor fi reabilitate 2 peroane, vor fi construite 2 staţii, în timp ce suprafaţa podului care va fi modernizat ca obiect distinct ajunge la aproape 1.200 mp.

„Ambele oferte la cele două licitaţii se află în faza de evaluare a ofertei tehnice“, a declarat ieri purtătorul de cuvânt al Primăriei, Sebastian Buraga.

Finanţarea celor două proiecte este asigurată cu fonduri europene, prin intermediul Programului Operaţional Regional. 

Municipalitatea mai are în desfăşurare alte două licitaţii importante cu referire la modernizarea infrastructurii de transport: reabilitarea căii de rulare Iaşi – Dancu (45 milioane lei, termenul de deschidere a ofertelor este 7 iunie) şi achiziţia a 16 tramvaie cu o lungime de 26 m (142 milioane lei, termen de deschidere a ofertelor este 21 iunie).

În paralel, tot cu referire la transportul public local din Iaşi, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) va livra Iaşului 16 tramvaie cu o lungime de 30 m (184 milioane lei, licitaţie în curs cu termen de ofertare 18 iunie) şi 24 autobuze cu o lungime de 10 m (licitaţie în curs, termen de ofertare 17 iulie). Nu în ultimul rând, MDRAP urmează să lanseze o altă procedură de licitaţie prin care Iaşului îi vor reveni 20 autobuze cu o lungime de 12 m. Achiziţiile MDRAP sunt finanţate tot cu fonduri europene.

Comentarii