anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

PSD şi ALDE Iaşi nu semnează declaraţia comună pentru construirea A8

GALERIE
psd alde
  • psd alde
- +

Reprezentanţii PSD şi ALDE Iaşi au refuzat să semneze declaraţia comună propusă de asociaţiile care militează pentru construirea autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş, motivând că nu se poate renunţa la parteneriatul public-privat pentru realizarea proiectului, câtă vreme procedura este în derulare.

Asociaţiile civice ieşene care militează pentu construcţia autostrăzii Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş s-au întâlnit, marţi, cu reprezentanţii locali ai PSD, ALDE şi Pro România pentru a discuta despre acest proiect, propunându-le la final să semneze o declaraţie comună.

Prezenţi la întâlnire, senatorul PSD Vasile Toma şi viceprimarul ALDE de Iaşi Radu Botez au refuzat să semneze documentul, motivând că asociaţiile civice cer renunţarea la parteneriatul public-privat pentru tronsonul Iaşi-Târgu Neamţ, însă procedura se află în derulare.

"Am discutat azi dimineaţă (marţi dimineaţă - n.r.) cu doamna premier Dăncilă şi cu şeful CNAIR privind stadiul autostrăzii. Există o procedură în curs. Până pe 5 august se depun ofertele pentru licitaţia pe tronsonul Iaşi-Târgu Neamţ. Nu putem cere să renunţăm acum. Nu ştim ce va fi, pot fi depuse oferte sau poate fi o amânare. Dacă există voinţă se poate face şi parteneriat public-privat“, a declarat senatorul PSD Vasile Toma, la finalul discuţiilor.

Toma a adăugat că temerea privind introducerea unei taxe de autostradă pentru acest tronson este nejustificată, explicând că “atunci când vom avea o autostradă cap-coadă în România, oricum va fi cu taxă, pentru că banii de la buget nu sunt suficienţi pentru întreţinere“.

Senatorul PSD a precizat că toţi aleşii social-democraţi de Iaşi se bat pentru acest proiect, însă nu este suficient, pentru că “fiecare judeţ are interesul lui“. El a dat exemplul Bacăului, unde aleşii susţin construcţia autostrăzii Bacău-Braşov.

Unul dintre liderii asociaţiilor civice, Dorin Dobrincu, a spus că, fără voinţă politică, autostrada Iaşi-Târgu Mureş nu se va face, în timp ce un alt reprezentant al societăţii civile, Ionel Apostol, a afirmat că nu crede că soluţia optimă este parteneriatul public-privat.

Reprezentantul Pro România Iaşi, Vasile Roman, a semnat declaraţia comună în varianta propusă de mişcările civice.

Săptămâna trecută, filialele ieşene PNL, USR, PLUS şi PMP, dar şi mai multe asociaţii civice, au anunţat că vor sesiza Avocatul Poporului privind încălcarea de către guvern a legii referitoare la autostrada Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş.

Asociaţiile civice ieşene “Moldova vrea Autostradă“,“Împreună pentru A8“ şi “Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei“ au organizat, în 23 iulie, o întâlnire cu şefii partidelor de opoziţie din Iaşi, la finalul căreia a fost semnată o declaraţie comună privind susţinerea proiectului autostrăzii A8.

Declaraţia a fost semnată de şefii locali ai PNL, USR, PLUS şi PMP, dar şi de reprezentanţii celor trei asociaţii civice care militează pentru autostradă.

Vicepreşedintele asociaţiei “Împreună pentru A8“, Cătălin Urtoi, declara la finalul întâlnirii, într-o conferinţă de presă, că semnatarii declaraţiei cer guvernului să renunţe la realizarea autostrăzii în parteneriat public-privat.

Totodată, liderii locali PNL, USR, PLUS şi PMP, dar şi asociaţiile civice, solicită înfiinţarea Unităţii de Implementare şi Management a proiectului Autostrăzii Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş, structură care să fie în subordinea Ministerului Transporturilor, din care să facă şi reprezentanţi ai societăţii civile ieşene.

De asemenea, participanţii la întâlnire au convenit să sesizeze Avocatul Poporului privind încălcarea de către guvern a legii Autostrăzii A8, votată toamna trecută în Parlament.

Tot săptămâna trecută, asociaţiile “Moldova vrea autostradă“, “Împreună pentru A8“ şi “Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei“ au precizat, într-un comunicat de presă, că anunţul premierului privind scoaterea autostrăzii Comarnic-Braşov din schema de finanţare în parteneriat public-privat şi declararea proiectului drept prioritate naţională “a creat stupoare şi o profundă nemulţumire în Moldova“.

Cele trei asociaţii i-au adresat o scrisoare deschisă premierului Dăncilă, prin care îi cer o întrevedere pe tema autostrăzii Moldovei.

Potrivit reprezentanţilor celor trei asociaţii, din declaraţia publică a premierului Dăncilă, românii au înţeles că zona Moldovei nu are nicio importanţă pentru guvern şi că “regiunea nu se înscrie în niciun fel de prioritate, nici naţională, nici regională, nici judeţeană, nici măcar comunală“. (news.ro)

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

300 km autostradă pe an, 15 spitale, 4,6 milioane salarii peste medie

Dan CONSTANTIN

300 km autostradă pe an, 15 spitale, 4,6 milioane salarii peste medie

Iată ce s-ar putea face cu o mai bună colectare a TVA! Rezolvarea acestei probleme ar crea o sursă importantă de venit la buget, şi nu ar mai fi nevoie de creşterea impozitului pe venituri.

opinii

Biberonul

Nichita DANILOV

Biberonul

Mult timp am fost obsedat de casa copilăriei mele. Ea îmi revenea deschizându-şi larg uşile până şi în vis. Dacă se întâmpla însă să-i trec pragul, mă simţea străin. Nici un lucru pe care-l cunoşteam nu se mai afla la locul său, căci spaţiul intim din interiorul casei se transforma într-un adevărat labirint, prin care înaintam încercând să-mi reconstitui anumite scene petrecute în copilărie.

Despre câteva lucruri interesante din Anuarul Statistic al Judeţului Iaşi ediţia 2021 (II)

Ciprian IFTIMOAEI

Despre câteva lucruri interesante din Anuarul Statistic al Judeţului Iaşi ediţia 2021 (II)

În vreme ce, în Ucraina, obiective civile şi militare sunt făcute una cu pământul de invadatorii ruşi, în România zonelor metropolitane (polii de creştere economică) se lansează proiecte imobiliare pe bandă rulantă. 

Mamaia şi „tataia”: O snoavă de prin tren

Michael ASTNER

Mamaia şi „tataia”: O snoavă de prin tren

De la Vinţu de Jos până la Cluj am fost ba trei, ba patru persoane în compartiment. De la Cluj am rămas doar cu o „băbuţă” (aşa i-am zis eu în mintea mea, femeia, bine păstrată şi sprintenă, să tot fi avut cel mult 75 de ani) urcată (am înţeles dintr-o convorbire telefonică de-a ei) de la Deva (şi care mergea şi ea până la capăt, până la Iaşi, adică). 

pulspulspuls

Băieţii de la cumătrie, supăraţi pe sponsorii lui Maia Sandu

PULS

Băieţii de la cumătrie, supăraţi pe sponsorii lui Maia Sandu

Auzim prin zona băieţilor de la cumătrie că e mare agitaţie în zona acestora, cu tot sprijinul indirect de care beneficiază ei dinspre palatul cel roznovan, pe motiv că sunt prea şuntaţi de concurenţa pe bune care vine dinafara Iaşului cu bani tot mai mulţi de investit în cartiere întregi de blocuri.

Caricatura zilei

Cireșe, nu ruble

Editia PDF

Bancul zilei

Doi rechini : - Ce faci, ma? - Am fost bolnav... - Pai, ce-ai avut?  - Am mâncat un general rus si o saptamân (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.