Cercetătorii au descoperit o „planetă geamănă a Pământului” (VIDEO)

joi, 31 octombrie 2013, 18:39
2 MIN
 Cercetătorii au descoperit o „planetă geamănă a Pământului” (VIDEO)

Astronomii au identificat o exoplanetă la o mare distanţă în cosmos, în constelaţia Cygnus (Lebedei), o planetă foarte asemănătoare Pământului atât ca dimensiuni cât şi ca alcătuire, ceea ce reprezintă o premieră astronomică, informează Associated Press.

Această planetă telurică este însă mult prea aproape de steaua sa pentru a putea exista forme de viaţă la suprafaţa ei, unde temperaturile sunt cu cel puţin 2.000 de grade Celsius mai ridicate decât pe Pământ.

Astrofizicienii au anunţat într-un material publicat miercuri în revista Nature că exoplaneta Kepler-78b pare să fie alcătuită din rocă şi fier, la fel ca şi Pământul. Ei au măsurat masa planetei pentru a-i determina densitatea şi compoziţia geologică. Această exoplanetă este puţin mai mare decât Pământul şi are masa aproape dublă faţă de planeta noastră.

Exoplaneta Kepler-78b este localizată în constelaţia Cygnus, la câteva sute de ani lumină distanţă. Interesant este şi faptul că realizează o orbită completă în jurul stelei sale în doar 8 ore, un veritabil mister pentru astronomii care nu înţeleg cum a putut să se formeze atât de aproape de o stea. Viitorul acestei planete nu este foarte fericit, urmând să se prăbuşească în steaua în jurul căreia gravitează peste câteva miliarde de ani.

Până în prezent a fost confirmată descoperirea a peste 1000 de exoplanete. NASA foloseşte telescopul orbital Kepler pentru a căuta noi exoplanete. Acest telescop, care a descoperit şi planeta Kepler-78b, a mai identificat alte 3.500 potenţiale exoplanete a căror existenţă urmează să fie confirmată. (Agerpres)