De Business

Punem punctul pe știi

Instructorii auto atacă legea lui Fenechiu

Ei sunt nemulţumiţi de schimbările impuse de Ministerul Transporturilor în domeniul învăţământului auto. “Modelul pe care l-am implementat prin acest ordin este unul german”, a replicat ministrul .

vineri, 12 iulie 2013, 01:50
3 MIN
 Instructorii auto atacă legea lui Fenechiu

Instructorii auto ieşeni s-au arătat, ieri, revoltaţi de noile modificări impuse de Ministerul Transporturilor în ceea ce priveşte aprobarea normelor privind domeniul învăţământului auto. În acest sens, pe 19 mai, Federaţia Naţională a Formatorilor Auto din România a formulat o plângere penală împotriva ministrului Transporturilor Relu Fenechiu, pentru abuz în serviciu.

 Reprezentanţii instructorilor auto susţin că aprobarea acestor norme „ne va aduce grave prejudicii materiale irecuperabile celor peste 2.500 de isntructori auto autorizaţi şi celor peste 1.200 de şcoli de conducători auto, deoarece în conţinutul lor sunt anunţuri în reală contradicţie cu următoarele acte normatice europene şi naţionale (….)”. Astfel, principala nemulţumire a instructorilor auto este obligarea instructorilor auto autorizaţi să funcţioneze doar ca societăţi comerciale, cu sediu propriu dotat după normele Autorităţii Rutiere Române, cu profesor de legislaţie şi medic pentru regulile de prim ajutor. „Instructorului auto îi trebuie o investiţie de cel puţin 10.000 euro şi nu-i va recupera nici în 10 ani, jaf la drumul mare. În acest an ar trebui şi societăţilor comerciale să li se ceară să funcţioneze ca holdinguri”, se arată în plângerea penală. În cadrul unei conferinţe de presă, instructorii membri ai Asociaţiei Profesionale a Formatorilor Auto „Pro-Safe Drive” s-au arătat nemulţumiţi că şcolile de şoferi au fost purtate de la un minister la altul şi au acuzat Ministerul Transporturilor că „a luat nişte măsuri anacronice”. „O dată cu aprobarea acestor norme, meseria de instructor auto autorizat va dispărea şi vor rămâne fără loc de muncă circa 3000 de persoane. A impus montarea pe maşinile de examen a două camere video şi GPS, ori examinatorii (n.r.-Poliţia) spun că ei nu au nevoie de aşa ceva. Apoi, şcolile care nu au promovare de 50% sunt desfiinţate. Este o bătaie de joc asupra banilor noştri”, a spus Antonio Marcelli, preşedintele asociaţiei. Ca o comparaţie, în primul trimestru al acestui an, doar 23,8% din elevii care au susţinut examenul practic au promovat, iar în primele şase luni, din 10.000 de elevi, 4.000 au promovat examenul, cifre care arată că multe şcoli de şoferi din Iaşi nu îndeplinesc cerinţele noului ordin. În acest sens, instructorii au cerut procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie suspendarea Ordinului 733. De partea cealaltă, ministrul Transporturilor spune că este mândru de planul său despre care consideră că va eficientiza învăţământul auto. “Modelul pe care l-am implementat prin acest ordin este unul german. Aceşti domni care au făcut sesizarea penală mă acuză că nu le dau dreptul să muncească, dar eu nu am făcut altceva decât să le ofer nişte condiţii mai riguroase pentru a îmbunătăţI sistemul. Până acum nu era nimeni responsabil dacă un elev nu promova examenul, indiferent unde efectua cursurile teoretice şi practice. Acum, şcolile care nu vor avea rata de promovare de cel puţin 50% vor fi închise, astfel că instructorii vor fi mult mai interesaţi să instruiască elevii în aşa fel încât să promoveze cât mai repede. Eu sunt mândru de acest model şi mi-l asum”, a explicat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii