Primul tramvai modern din Iaşi din ultimele decenii a fost pus ieri pe şine

vineri, 28 iunie 2013, 01:50
2 MIN
 Primul tramvai modern din Iaşi din ultimele decenii a fost pus ieri pe şine

Ieri a fost prezentat modelul GT 4 M, realizat de Electroputere VFU, fosta Remar Paşcani.

Tramvaiul de vis a fost prezentat ieri ieşenilor. O bijuterie pe şine, cu termopane, aer condiţionat şi complet automatizată a defilat ieri prin oraş, sub privirile curioase ale trecătorilor. Tramvaiul care a fost modernizat în halele de la Paşcani este primul vehicul nou-nouţ care este introdus în transportul public din Iaşi din ultimele două decenii. Şefii RATP au spus că ultimele tramvaie noi au fost aduse la Iaşi prin anii ’90. Bijuteria a fost modernizată la Paşcani, de firma Electroputere VFU, fosta Remar, la un cost de aproximativ 500.000 de euro. Preţul sub estimările pieţei le-a surâs şefilor din Primărie. „Sper să pot convinge pe cei din Guvern că pe fondurile europene din 2014-2020 o parte din bani să fie alocaţi pentru transportul public şi cred că modul acesta de modernizare poate să fie unul optim pentru situaţia economică a României din acest moment. Dacă Iaşul are acum 120 de tramvaie, ne-ar trebui 240 de milioane de euro ca să refacem parcul complet. Dacă am aplica această soluţie, ne-ar costa doar 80 de milioane de euro“, a declarat primarul Gheorghe Nichita.

Noul tramvai GT 4 M are o capacitate de 140 de locuri, din care 27 sunt pe scaune. Confortul din interior este incomparabil cu cel din tramvaiele second-hand. „Reducerea consumului este de până la 20-25%, însă o parte din aceasta va fi consumată pe celelalte servicii auxiliare, cum ar fi aerul condiţionat. În total ar reieşi o economie de 10% din totalul de energie. Partea de boghiu a fost modernizată, are echipamentul de frânare pe disc, frâna de accident este una nouă, motoarele s-au făcut la Craiova, partea de pantograf este acţionată electric. Partea de comandă, bord, a fost modificată în totalitate. Este uşor pentru vatman să poată rula, are dublă comandă şi pentru mersul cu spatele. Tot interiorul a fost modificat, scaune noi, aer condiţionat, aparatele de tracţiune“, a explicat Maricel Ghercă, directorul RATP. Modernizarea tramvaiului a durat la Paşcani un an şi jumătate.

Comentarii