De Business

Punem punctul pe știi

Furata la telefon de vecini!

Subtitlu

joi, 16 decembrie 2010, 20:15
3 MIN
 Furata la telefon de vecini!

 Desi spune ca nu a mai folosit telefonul fix de luni bune, o ieseanca s-a trezit cu citeva facturi astronomice. Ea presupune ca un vecin a umblat la legaturile telefonice si a vorbit in locul ei la aparat.

Ipoteza este confirmata si de catre seful Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Iasi care afirma insa ca speta nu este de competenta institutiei pe care o conduce si se va adresa Politiei.

"Problema a fost rezolvata“

Clara Adomnicai a devenit client RCS&RDS in anul 2007. A optat pentru un abonament ce avea inclus internet si servicii de telefonie fixa. La mijlocul acestui an a luat decizia de a nu mai folosi telefonul fix pentru ca toti membrii familiei detin telefoane mobile. "Am strins aparatul si l-am bagat in sertar. Culmea este ca, dupa ce l-am strins, am vorbit cu o colega care mi-a spus ca m-a sunat pe fix si ca a raspuns altcineva la numarul meu de telefon. Atunci i-am sesizat telefonic pentru prima data pe cei de la RDS“, incepe relatarea ieseanca de 44 de ani.

Potrivit acesteia, la inceputul lunii octombrie, un reprezentat de la compania de telefonie fixa s-a deplasat la domiciliul ei, a verificat firele din cutia aflata pe casa scarii, mentionind ca "problema a fost rezolvata“. "Mi-a spus ca erau inversate firele, dar ca problema a fost remediata. In octombrie primesc factura aferenta lunii august. Aveam de achitat 50 de lei pentru convorbiri pe care nu le-am efectuat. In luna noiembrie am primit factura aferenta lunii septembrie unde aveam de achitat, de aceasta data, 1.100 de lei. Cum au rezolvat cei de la RDS problema atunci in octombrie?“, se intreaba Adomnicai.

90% din apeluri sint in Italia

Pe 5 noiembrie a depus si prima sesizare scrisa la RCS&RDS, inregistrata cu numarul 2252320790. "Mi-au raspuns ca se fac investigatii. Mi-au dat alte numere de telefon la care sa sun de la alti oameni din firma lor. Am cumparat cartele telefonice si am sunat de la telefoane publice ca sa vina sa remedieze problema. In aceeasi zi sora mea a sunat la numarul meu de telefon de trei ori si de fiecare data raspundea cineva, ca sa aflu ulterior ca este un vecin de pe scara. Le-am adus la cunostiinta si acest aspect celor de la RDS. Am facut 6-7 drumuri la ei, atit la sediul din Nicolina si Podu Ros, cit si la cel de pe strada Garii“, continua povestea profesoara.

Pe factura aferenta lunii septembrie sint trecute 130 de apeluri telefonice, din care 90% sint efectuate in Italia. Convorbirile au durata si de citeva secunde, dar si de 82 de minute, majoritatea fiind efectuate dupa orele 22 seara. "Azi (n.r. – miercuri) m-am dus din nou la cei de la RDS cu aceeasi reclamatie, dar si la OPC, pentru ca eu nu am de gind sa platesc o factura care nu-mi apartine. Secretara de la RDS mi-a spus ca de fapt ei sint fraudati si ca au mai fost cazuri de acest gen. Au sistat furnizarea internetului pe scara noastra si au luat masuri, anuntind Politia“, a mentionat Adomnicai.

“Cei de la RDS stiau cazul”

Acelasi lucru este confirmat si de catre conducerea CJPC Iasi. "Nu este de competenta noastra sa solutionam aceasta sesizare. Vom instiinta politia pentru ca aici nu vorbim despre clauze contractuale nerespectate, ci despre o frauda. Astazi (n.r. – ieri) am trimis un comisar pentru a vedea care este problema, iar cei de la RDS stiau cazul. Se pare au fost inversate doua fire de telefonie fixa, cutia de pe casa scarii nemaifiind sigilata. Au sistat furnizarea serviciilor pe intreaga scara pina se va remedia problema“, a afirmat Daniel Piftor, comisarul sef al CJPC Iasi.

“Ziarul de Iasi” a solicitat un punct de vedere de la RCS&RDS cu privire la caz, dar, pina la inchiderea editiei, acestia nu au raspuns.

Comentarii