De Business

Punem punctul pe știi

Pacalitii Air Vallee fac coada la Protectia Consumatorului

luni, 14 mai 2012, 20:24
3 MIN
 Pacalitii Air Vallee fac coada la Protectia Consumatorului

 Zeci de ieseni isi cer banii inapoi achitati pentru cursele anulate de transportatorul aerian Air Vallee. La Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Iasi tot mai multe persoane au depus reclamatii si isi revendica miile de euro date pentru bilete de avion. „De cand compania a inceput sa-si anuleze zborurile, am primit 19 reclamatii la adresa transportatorului italian. Majoritatea curselor sunt Iasi – Paris, iar pretul biletelor variaza intre 175 de euro si  375 de euro. Bilete au fost cumparate fie prin intermediul agentiilor de turism, fie rezervate si achitate direct de la compania de transport aerian. Noi am redirectionat reclamatiile catre Centrul European al Consumatorului din Romania cu sediul la Bucuresti, pentru ca sediul firmei reclamate nu se afla pe teritoriul Romaniei“, a spus Daniel Piftor, comisar sef CJPC Iasi. Inca din luna martie iesenii au fost pacaliti de trasportatorul aerian. Compania Air Vallee a anuntat cu surle si trambite mai multe zboruri din Iasi cu destinatii diferite spre Italia sau Franta precum Torino, Milano, Roma sau Paris. Dupa mai multe amanari ale zborurilor mult promise, intr-un final totul s-a dovedit a fi doar o pacaleala. Catalina P. a cumparat 4 bilete dus-intors Iasi-Italia si alte doua intors Italia-Iasi. Pentru zborurile programate in lunile iulie si august, ieseanca a platit 740 de euro. „Le-am cumparat de la trei agentii de turism diferite. De patru zile incercam sa dam de cei de la firma si nu reusim. Am sunat la aeroport in Italia si ne-au dat un numar de telefon al firmei Air Vallee, dar nu raspunde nimeni. Parintii mei au fost personal pe aeroport, la Roma, si au intrebat la Informatii despre firma aeriana. Lor le-au spus ca firma nu exista. Nu stim ce sa mai credem“, sustinea Catalina luna trecuta. Elena Zaharia a achitat 5 bilete dus-intors cu destinatia Paris. Ea a platit 859 de euro in speranta ca va ajunge la Paris impreuna cu familia in mai si iulie. „Toate cele 5 bilete au fost luate de la agentia de turism Central Travel Iasi. Doua au fost luate pentru mine si sotul meu din 21 februarie pentru zborul din 4 mai, urmand sa ne intoarcem pe 25 mai. Aveam programare la un medic pe 5 mai. Celelalte trei bilete au fost luate in 17 februarie pentru fata mea si cei doi copii, acestia urmand sa plece in luna iulie intr-o mica vacanta la Paris la cealalta fiica a noastra. Au programat excursia asta de un an de zile“, s-a plans ieseanca. Clientilor le-au ramas doar calea instantei sau recuperarea banilor de la firma, lucru greu de realizat pentru ca reprezentantii companiei nu sunt de gasit, comunicarea cu acestia s-a facu prin mail si rar prin telefon. „Noi am facut toate demersurile posibile catre Air Vallee. Nu raspund la mail-uri, la telefon, la nimic. Trebuiau sa opereze zboruri din luna martie. Nu stim ce sa mai facem. Ne-am aratat diponibilitatea totala catre clientii nostri si am facut tot ce a fost omeneste. Am dat adresele de mail si numerele de telefon tuturor clientilor care au achizitionat bilete la Air Vallee ca sa sune personal, sa faca presiuni si compania sa restituie banii. Air Vallee si-a asumat intreaga raspunderea ca va returna banii“, a aratat Constantin Chirica, manager Central Travel Iasi, una dintre multe agentii de turism care a avut de suferit din cauza parteneriatului cu Air Vallee.

Comentarii