Modelul Asociatiei de Proprietari „Casa Hlincea”

Subtitlu

miercuri, 08 octombrie 2008, 17:43
2 MIN
 Modelul Asociatiei de Proprietari „Casa Hlincea”

Problema apei facturate in plus a fost rezolvata la Asociatia de Proprietari "Casa Hlincea" inca din 2003. In timp ce, in majoritatea asociatiilor, locatarii gasesc luna de luna pe lista de intretinere metri cubi de apa rece in plus, locatarii blocului 1054, scara C, nu mai au demult aceasta problema. Dan Chirlesan, presedintele Asociatiei de proprietari "Casa Hlincea" a explicat si ce a facut pentru a ajunge la acest rezultat: au fost modificate instalatiile de apa din toate apartamentele.

Concret, fiecare apartament din asociatia de proprietari are distributie individuala pe orizontala la apa rece si cea calda. "Din 2003 noi avem un sistem de distributie a apei pe orizontala, cu plecare si masurare individuala din afara condominiului si nu de pe casa scarii. Apometrele individuale sint situate chiar in zona de masura si bransament a RAJAC. In plus, noi nu avem datorii ci sintem creditori, pentru ca platim in avans facturile", a explicat Chirlesan.

La subsolul blocului sint 40 de apometre care apartin celor 20 de familii care fac parte din asociatia de proprietari. Fiecare apartament are doua apometre, unul de apa rece si unul de apa calda. Ele sint situate in vecinatatea contorului general de apa, astfel incit, practic, au fost eliminate pierderile. Fiecare familie plateste atit cit consuma. Pierderile de apa sint usor de depistat deoarece ele sint inregistrate doar de apometrul apartamentului unde sint probleme.

La celelalte asociatii, apometrele sint montate in interiorul locuintei, iar locatarii se prezinta singuri la asociatie cu citirea contoarelor. Nu rare sint cazurile cind locatarii declara alte consumuri decit cele reale si apar diferente fata de consumul inregistrat de apometrul general al furnizorului de apa. In astfel de situatii, diferenta rezultata este impartita catre toti locatarii.

Cit priveste incercarea de a incheia contracte individuale cu ApaVital, acest lucru pare imposibil, desi in alte orase, cum ar fi Bacau, Vaslui, Pascani sau Botosani, locatarii care au montate apometre sint facturati individual.

"Incheierea de conventii individuale ar extinde obligatiile operatorului pe un domeniu privat, legislatia existenta interzicind efectuarea de cheltuieli de catre societatile in care statul este actionar pentru intretinerea sau gestionarea proprietatilor particulare. Repartizarea costurilor la nivel de proprietate individuala devine astfel un serviciu distinct de cel al furnizarii apei, putind fi efectuat de persoane fizice sau juridice acre au acest obiect de activitate. ApaVital nu are ca obiect de activitate prestarea unui astfel de serviciu", a fost raspunsul dat de reprezentantii ApaVital.

Comentarii