Reguli noi pentru bacalaureat si capacitate

vineri, 02 august 2002, 23:00
2 MIN
 Reguli noi pentru bacalaureat si capacitate

Ministerul Educatiei modifica structura bacalaureatului si capacitatii pentru editia 2003. Potrivit spuselor inspectorului sef al ISJ, Paraschiv Macrineanu, bacalaureatul 2003 va aduce schimbari in ceea ce priveste programul de desfasurare si notarea. Examenul va debuta cu probele scrise si nu cu cele orale cum eram obisnuiti pina acum, masura gindita in favoarea elevului, care se va prezenta la scris cu forte intregi, fara a fi extenuat si marcat de rezultatele de la probele orale la limba romana si limba moderna. Cu incepere de la aceeasi editie se va reduce importanta examenelor orale, care vor fi cotate cu admis si respins si nu vor mai conta, astfel, in media de bacalaureat. Nici media in sine nu va mai avea, se pare, acelasi rol hotaritor in ceea ce priveste admiterea in facultate.
Desi nu s-a luat inca o hotarire definitiva in aceasta privinta, sportul pare a fi urmatoarea schimbare din regulamentul de desfasurare a bacalaureatului de anul viitor. In prezent el conteaza la fel ca si o proba scrisa si este, de cele mai multe ori, preferat de elevi unei alte discipline din profilul opus. "Nu e totuna sa dai proba scrisa sau sa sustii proba la sport, examen care in majoritatea cazurilor se noteaza cu nota maxima", sustine Paraschiv Macrineanu, purtatorul de cuvint al Inspectoratului Scolar.
Nici capacitatea nu iese din grila schimbarilor programate pentru sesiunea 2003. Media obtinuta de gimnazisti la examen nu va mai avea aceeasi pondere in media de admitere la liceu. Importanta ei va scadea de la 75%, cit a insemnat anul acesta, la mai putin de 20%, restul reprezentindu-l media generala din gimnaziu. "Pare mai firesc, desi se pot aduce si contraexemple in acest sens: notarea nu se face la fel in toate scolile. Dar marele avantaj este ca presiunea examenului va fi mult diminuata, rezultatul lui va avea un cuvint mai mic de spus", afirma inspectorul sef al ISJ. (Dalia IOSIF)

Comentarii