Eurotrip
mesterescu

vineri, 19.12.2014

Masini luate in leasing pierdute de datornici

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Reprezentantii acestor firme spun ca majoritatea clientilor sunt persoane juridice si initial au emis somatii, urmate ulterior de apelarea la garantiile bancare depuse, si in ultimul rand rezilierea contractului de leasing. In aceasta situatie clientul pierde atat avansul dat, care reprezinta in medie in jur de 15-20% din valoarea masinii, cat si ratele achitate pana la reziliere.

    "Pentru o persoana care a achitat un avans si a platit o parte din rate este greu sa aduca masina si sa o predea. Incearca sa predea leasing-ul, insa, daca nu reuseste, suntem nevoiti sa apelam la masuri de executare silita", a declarat Mugurel Acasandrei, director executiv al unei societati de leasing. Acesta a precizat ca masinile luate de la clienti sunt puse din nou la vanzare, insa sub pretul pietei.

    Ratele medii la masinile luate in acest sistem de finantare ajung la 1.000 de lei, insa valoarea lor depinde de avansul dat si costul masinii achizitionate. Cele mai vandute masini sunt cele second-hand, insa modificarile taxei de poluare au redus numarul clientilor cu pana la 30%.

    O alta situatie in care clientii ar pierde masinile ar fi falimentul firmelor de leasing. In acest caz creditorii care se inscriu la masa credala pot solicita valorificarea bunurilor detinute in patrimoniu, printre care se afla si masinile predate. Totusi specialistii spun ca se incheie asigurari care prevad acest risc si atunci clientii sunt despagubiti.

    Restantele la banci sunt in crestere

    Daca in cazul persoanelor fizice achizitionarea unei masini in sistem leasing a devenit aproape imposibila, dupa ce institutiile nebancare au adoptat restrictiile impuse de BNR si nu pot accepta un grad de indatorare mai mare de 35% din veniturile solicitantilor, persoanele juridice pot obtine mai usor masini in leasing, garantand cu instrumente de plata bancare, respectiv cecuri.  

    Datele BNR arata ca si restantele botosanenilor la banci au inregistrat o crestere semnificativa in prima luna a anului. Astfel, restantele la creditele in lei au crescut fata de luna anterioara cu 2,9 milioane, ajungand la 17,5 milioane de lei, iar restantele la creditele in valuta au crescut cu un milion de lei, ajungand la 4,6 milioane de lei. 

     

    Sursa: Monitorul de Botosani


    Comentarii Facebook

    Ultima ora

    editorial

    Nevoia de anticipate

    Mihai CHIPER

    Nevoia de anticipate

    Răgazul lor este pierderea noastră de timp.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Reformă, reformă, dar s-o ştim şi noi…

    Alexandru CĂLINESCU

    Reformă, reformă, dar s-o ştim şi noi…

    Ce mai este ”comunist” în actualul PSD? E suficient să ne gândim la recenta campanie electorală, care a debutat cu un gigantic miting, de tip ceauşist, pe Arena Naţională şi care a continuat cu osanale delirante adresate premierului şi cu atacuri josnice vizând demolarea contracandidatului, totul în cel mai autentic stil al propagandei ”de partid şi de stat”, ca să reiau formula consacrată.

    Vremuri de râs?

    Petru BEJAN

    Vremuri de râs?

    Suntem oare noi, românii, insensibili la râs? N-aş spune. În momentele dificile, umorul şi ironia s-au dovedit salvatoare. Gluma, poanta, bancul, aluzia fină, epigrama ascuţită au condimentat, pe timpul comunismului, mare parte a strategiilor subversive. Românii au făcut - şi fac încă - „haz de necaz”. Practică un umor „negru”, amestecat. Chiar dacă vremurile pe care le traversăm par să fie... de tot râsul, omul de pe stradă este cum îl vedem zi de zi - trist, îngândurat, pesimist.

    Cele “16 culise” ale lui Cătălin-Mihai Ştefan

    Nicolae CREŢU

    Cele “16 culise” ale lui Cătălin-Mihai Ştefan

    Apărut la “Tracus Arte” (2013), volumul de poezie 16 culise, subintitulat “poem romanesc”, este a treia carte a încă tânărului poet Cătălin-Mihai Ştefan, un tecucean devenit ieşean, mai întâi ca student la Litere (UAIC), apoi ca muzeograf la “Casa Pogor” şi, iată, un autor productiv, nici prea grăbit să publice tot ce scrie, nici retras/ închis în prea îndelungate (până la riscul de a deveni paralizante) “tăceri”.

    Propunerea redactorului sef

    Bătălia pentru autostradă

    Toni HRITAC

    Bătălia pentru autostradă

    Avem vreo şansă să includem în Masterplanul pentru Transporturi autostrada care să lege Iaşul de vestul ţării?

    Caricatura zilei

    Cu ce-o sa se ocupe Remus Pricopie

     

    Editia PDF

    Intrebarea zilei

    Guvernul Ponta la rezista anul viitor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.