Razboi pentru parcari

luni, 10 noiembrie 2008, 21:24
3 MIN
 Razboi pentru parcari
In municipiu s-au rezervat pana acum peste 2.000 de locuri de parcare

Desi este aplicat de aproape trei ani, regulamentul de amenajare si exploatare a parcarilor din municipiul Botosani nu rezolva problema locurilor de parcare. Acolo unde numarul de masini este mare, iar traficul din ce in ce mai intens, problemele depasesc municipalitatea. Parcarea masinii personale a devenit o mare problema si, ce este mai trist, domeniul este inca virgin atat pentru Primaria Botosani, cat si pentru Politia Rutiera.

Cele mai grave efecte se intalnesc in trafic. Masini parcate sub semafoare, in intersectii, pe trotuare, pe treceri de pietoni sunt situatii din ce in ce mai dese. "Am montat la anumite treceri stalpi mobili care sa blocheze accesul masinilor. Intersectia Grivita – Calea Nationala, spre exemplu. Domnii soferi se dau jos, muta stalpii si parcheaza tot langa trecerea de pietoni. De trei ori i-am pus la loc si la fel au procedat", explica viceprimarul Florin Ghiorghita dificultatile intalnite de municipalitate in tentativa de stapanire a fenomenului, adaugand ca nici din partea Politiei Rutiere nu se bucura de prea mult sprijin, reprezentantii institutiei plangandu-se de lipsa de personal.

Nici rezervarea locurilor de parcare nu aduce ordine printre masini, ci dimpotriva. Cel putin in zonele centrale se congestioneaza si mai mult traficul si se da nastere la adevarate dispute intre cei cu rezervare si cei disperati dupa un loc de parcare fie si pentru cinci minute. Pentru 146 de lei pe an Primaria rezerva  locul de parcare de care riveranul are nevoie. Conform procedurii ar trebui ca 30% din aceste zone sa fie lasate liberului acces. Unde solicitarile sunt foarte mari, cerinta nu se respecta, iar "intrusii" au parte de momente mai mult decat neplacute.  La nivelul Primariei a existat la un moment dat ideea de rezervare doar in intervalul orar 17-8, insa din motive mai mult populiste decat intemeiate s-a renuntat. "E greu sa schimbi acum atatea acorduri de rezervare, cate s-au facut. Poate la anul. Vom analiza. Riscam sa apara situatii conflictuale", a mai spus viceprimarul. Costul concesionarii terenului public cu alte destinatii decat cel de parcare poate ajunge la Botosani, la 3.600 de lei metrul patrat pe an. Pe motiv ca e doar "rezervare", locul de parcare de 8,5 metri patrati este platit cu doar 146 de lei pe an, insa beneficiarii se comporta ca adevarati proprietari ai locurilor respective. Rezultatele sunt scenele de genul "Iti rup picioarele daca mai parchezi in locul meu" sau masinile blocate cu intentie de botosanenii lezati in dreptul lor. Consiliul Local a aprobat si un sistem de blocare a locurilor de parcare rezervate, lanturile sau dispozitivele facand de multe ori infernal de ingust spatiul de manevra ramas la dispozitia celorlalti soferi. In conditiile in care in timpul zilei proprietarii sunt plecati la serviciu, spatiile rezervate stau goale si blocate, incurcand si mai mult situatia.

Municipalitatea pacalita cu inscriptii false

O alta gaselnita a botosanenilor este inscriptionarea cu vopsea pe locurile neconcesionate a numarului propriu de masina, respectivul pacalind astfel si bugetul local si soferii din vecinatate. Conform datelor oferite de Primarie nu se fac verificari ale acestui aspect, municipalitatea avertizand doar ca pe spatiile platite trebuie trecut si numarul acordului de rezervare.

Jungla locurilor de parcare si traficul devenit infernal s-ar putea normaliza odata cu interventia Serviciului Politiei Rutiere, care este deosebit de pasiv, dar si prin mult asteptatul regulament de blocare a rotilor masinilor parcate aiurea. Acesta va avea mai multe sanse sa fie aplicat in 2009, an mai putin electoral decat cel in curs.

 

Sursa: Monitorul de Botosani

Comentarii