Eurotrip
epimedica
franco
mesterescu

MIRACOL la Aeroport! Noua pistă, deschisă cu 9 luni mai devreme decât era aşteptat

GALERIE
pista
  • pista
- +

Ritmul lucrărilor la noua pistă a Aeroportului a fost accelerat.

Vremea în general bună a permis constructorilor să intensifice ritmul lucrărilor, termenul de finalizare a acestora putând fi devansat. Conform reprezentanţilor ae­rogării, pista ar putea fi dată în fo­losinţă în întregime încă din octombrie, faţă de mijlocul lunii decembrie, care era ultimul termen avansat. Aceasta ar însemna ca lucrările să se încheie cu nouă luni înaintea termenului contractual, iulie 2015.

„Este deja finalizată canalizarea, se lucrează la asfaltare şi este foarte probabil ca întreaga lungime de 2.400 de metri să fie funcţională în august, nu doar 1.800 de metri, cât aveam programat. Ritmul ne-a surprins cumva şi pe noi. Avem aprobate procedurile pentru darea în folosinţă a 1.800 de metri în august. Acum facem demersurile pe lângă ROMATSA şi Autoritatea Aeronautică Civilă pentru a vedea când s-ar putea aproba procedurile pentru 2.400 de metri“, a declarat directorul Aeroportului, Marius Bo­dea. Concret, înainte de a putea fi dată în folosinţă, pista trebuie să parcurgă o serie de proceduri de publicitate, prin care caracteristicile tehnice ale acesteia să fie aduse la cunoştinţa piloţilor diverşilor operatori aerieni.

Procedurile de publicitate durează aproximativ două luni şi pot fi de­marate la termene fixe. Conform precizărilor lui Bodea, următorul termen disponibil ar fi în luna august, ceea ce ar permite ca întreaga pistă să devină operaţională pe 16 octombrie.

„Pentru noi, acest lucru este extraordinar, ca şi pentru piloţi. Ei vor intra pe o pistă nouă încă în toamnă, ceea ce le permite să se familiarizeze cu ea. Dacă pista ar fi dată în folosinţă în decembrie, ar însemna ca la început piloţii să intre pe o pistă «infestată», afectată de condiţiile de iarnă. Tehnic nu este o problemă, dar orice pilot preferă să aterizeze prima oară pe o pistă uscată şi pe cer senin, nu pe o pistă umedă, eventual pe ceaţă“, a explicat Bodea.

Comentarii Facebook

(6 comentarii)

Citeste Faq
Scrie un comentariu

Toate campurile sunt obligatorii!

Cod verificare* Security Code
Toate campurile sunt obligatorii!
Comentariile cu continut licentios vor fi sterse.
Duminica, 13 Iulie 2014, 16:51
Dezvatatorul
Acest articol de lauda pare a fi desprins din "Flacara Iasului" din vremea comunista. Aceasi laudarosenie, aceasi nesimtire, acelasi zel tembel in a-si asculta cu sfintenie superiorii. Se spune ca lucrarile se vor termina in devans cu 9 luni. Toata lumea se bucura numai ca aici vorbim de chestii strict tehnice. Nu credeti ca exista riscul se se fi lucrat de mantuiala ? Nu credeti ca exista riscul sa se fi lucrat in stil "Dorel" sub mioritica sintagma "e bine si asa" ? Sunt convins ca licitatia si termenii tehnici s-au stabilit in baza unui proiect. Acel proiect nu cred ca a fost facut de aprozaristi sau de mecanici auto. O data cu proiectul se stabilesc fazele si timpul de executie. Timpul de executie al unei lucrari de acest tip pot fi devansati cu 15 maxim 20%. Acolo se toarna betoane nu se sorteaza arpagic. Cred ca am dreptul sa am dubii avand temeinice cunostinte in domeniu.
bogdan Luni, 21 Iulie 2014, 14:22
Mestere, nu-i chiar asha. Termenul limita al constructorului ia in caqlcul conditiile meteo. Adica numarul de zile cu ploaie (zile in care nu poti baga utilajele la sapat, nu poti turna betoane, asfalt, etc) si mai ales conditiile pe timp de iarna. Una e sa ai zapada si/sau ger intre noiembrie si aprilie, alta e sa ai temperaturi negative doar in ianuarie. Pe linga asta, la mutat pamantul, depinde iar de cit/cum a plouat, de cit de tasat e terenul, etc, etc. Iar constructorul isi ia marja de siguranta pentru toate astea. Nu spun ca nu e posibil sa ai dreptate, dar hai sa asteptam intii sa vedem rezultatul si abia dupa aia sa aruncam cu noroi.
Duminica, 13 Iulie 2014, 05:59
Stef
Poza este facuta iarna dle Alex Zanoaga si nu este concludenta. Mai bine faceai o poza cu santierul ca era mai cinstit.
Sambata, 12 Iulie 2014, 14:45
iesean
Omul sfinteste locul. Deci se poate, dar cu alt fel de oameni , nu ca primarul si drujbasii lui.
Sambata, 12 Iulie 2014, 13:52
mos Ion Roata
Bravo Adomnitei !
Sambata, 12 Iulie 2014, 12:36
BRAVO E BN CA SE POATE!!
BRAVO E BN CA SE POATE!!!!
Sambata, 12 Iulie 2014, 09:36
GIGI
dupa 25 de ani avem doar atat ? trebuia sa fim un nod de comunicare intre ue si rusi !!! hai inaugurati cu mici si bere si parlamentari
Sambata, 12 Iulie 2014, 14:45
iesean
Omul sfinteste locul. Deci se poate, dar cu alt fel de oameni , nu ca primarul si drujbasii lui.
Sambata, 12 Iulie 2014, 13:52
mos Ion Roata
Bravo Adomnitei !
Sambata, 12 Iulie 2014, 12:36
BRAVO E BN CA SE POATE!!
BRAVO E BN CA SE POATE!!!!
Sambata, 12 Iulie 2014, 09:36
GIGI
dupa 25 de ani avem doar atat ? trebuia sa fim un nod de comunicare intre ue si rusi !!! hai inaugurati cu mici si bere si parlamentari
Duminica, 13 Iulie 2014, 05:59
Stef
Poza este facuta iarna dle Alex Zanoaga si nu este concludenta. Mai bine faceai o poza cu santierul ca era mai cinstit.
Duminica, 13 Iulie 2014, 16:51
Dezvatatorul
Acest articol de lauda pare a fi desprins din "Flacara Iasului" din vremea comunista. Aceasi laudarosenie, aceasi nesimtire, acelasi zel tembel in a-si asculta cu sfintenie superiorii. Se spune ca lucrarile se vor termina in devans cu 9 luni. Toata lumea se bucura numai ca aici vorbim de chestii strict tehnice. Nu credeti ca exista riscul se se fi lucrat de mantuiala ? Nu credeti ca exista riscul sa se fi lucrat in stil "Dorel" sub mioritica sintagma "e bine si asa" ? Sunt convins ca licitatia si termenii tehnici s-au stabilit in baza unui proiect. Acel proiect nu cred ca a fost facut de aprozaristi sau de mecanici auto. O data cu proiectul se stabilesc fazele si timpul de executie. Timpul de executie al unei lucrari de acest tip pot fi devansati cu 15 maxim 20%. Acolo se toarna betoane nu se sorteaza arpagic. Cred ca am dreptul sa am dubii avand temeinice cunostinte in domeniu.
bogdan Luni, 21 Iulie 2014, 14:22
Mestere, nu-i chiar asha. Termenul limita al constructorului ia in caqlcul conditiile meteo. Adica numarul de zile cu ploaie (zile in care nu poti baga utilajele la sapat, nu poti turna betoane, asfalt, etc) si mai ales conditiile pe timp de iarna. Una e sa ai zapada si/sau ger intre noiembrie si aprilie, alta e sa ai temperaturi negative doar in ianuarie. Pe linga asta, la mutat pamantul, depinde iar de cit/cum a plouat, de cit de tasat e terenul, etc, etc. Iar constructorul isi ia marja de siguranta pentru toate astea. Nu spun ca nu e posibil sa ai dreptate, dar hai sa asteptam intii sa vedem rezultatul si abia dupa aia sa aruncam cu noroi.

Ultima ora

editorial

O acuzaţie extrem de gravă

Cosmin PAȘCA

O acuzaţie extrem de gravă

Dacă a minţit, fostul preşedinte trebuie să plătească scump momentul de iresponsabilitate. Dacă nu a minţit, e vai de noi.

Filmuletul zilei

opinii

Despre ingrat

Codrin Liviu CUȚITARU

Despre ingrat

E acel mărinimos care, prin acţiunile lui altruiste, a pus, de la bun început, problema apariţiei - fie şi ipotetice - a gratitudinii la un moment dat (în timp). Generosul respectiv a stârnit întreaga tevatură, prin obsesiile sale caritabile şi neegoiste.

Oraşul din octombrie (II)

George ŢURCĂNAŞU

Oraşul din octombrie (II)

Nu are sens să demontăm aici miturile urbane (sau nu), ce alimentează această centrifugă a inteligenţei din regiunea noastră spre alte zări, când resorturile acestei mobilităţi ţin mai degrabă de imaginea de marcă negativă a Moldovei, construită cu meticulozitate în cadrul diverselor geometrii teritoriale ale României şi inoculată moldovenilor timp de decenii: la Bucureşti e centrul, Ardealul e civilizat,Banatul e fruncea. 

Un apanaj de sinucigaş

Ghenadie NICU

Un apanaj de sinucigaş

Presa, în enclave cum e asta care se pretinde stat independent, e o bâtă la dispoziţia politicului, un mercenariat în fond. Un fel de serviciu de presă, pe zeci de parohii, toate cu moţ, desigur, afectând echidistanţa, libertatea de opine, drapată, într-un cuvânt, sub stratul acesta colorat şi, vai (deşi prin părţile locului nici nu se poate altfel), cât se poate de emfatic.

pulspulspuls

Cine plânge la Iaşi după ieşirea lui Vlaga în bălăriile politichiei

Cine plânge la Iaşi după ieşirea lui Vlaga în bălăriile politichiei

Precipitaţii abundente cu lacrimi mari şi rotunde la mal cică s-ar fi înregistrat ieri într-un anumit berou de sinator de Iaşi, dar şi într-unul de advocat fost prifect şi stripăr, stimaţi telexpectatori. 

Caricatura zilei

Spitalul de urgenta

 

Editia PDF

Bancul zilei

La micul dejun, sotia: - Dragul meu, esti foarte stresat, toata noaptea m-ai injurat in somn! - In somn? Dar, draga mea, n-am in (...)

Intrebarea zilei

Ce reproșuri aduceți autorităților locale?

vezi raspunsuri

Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.