Eurotrip
epimedica
franco
mesterescu

miercuri, 25.05.2016

MIRACOL la Aeroport! Noua pistă, deschisă cu 9 luni mai devreme decât era aşteptat

GALERIE
pista
  • pista
- +

Ritmul lucrărilor la noua pistă a Aeroportului a fost accelerat.

Vremea în general bună a permis constructorilor să intensifice ritmul lucrărilor, termenul de finalizare a acestora putând fi devansat. Conform reprezentanţilor ae­rogării, pista ar putea fi dată în fo­losinţă în întregime încă din octombrie, faţă de mijlocul lunii decembrie, care era ultimul termen avansat. Aceasta ar însemna ca lucrările să se încheie cu nouă luni înaintea termenului contractual, iulie 2015.

„Este deja finalizată canalizarea, se lucrează la asfaltare şi este foarte probabil ca întreaga lungime de 2.400 de metri să fie funcţională în august, nu doar 1.800 de metri, cât aveam programat. Ritmul ne-a surprins cumva şi pe noi. Avem aprobate procedurile pentru darea în folosinţă a 1.800 de metri în august. Acum facem demersurile pe lângă ROMATSA şi Autoritatea Aeronautică Civilă pentru a vedea când s-ar putea aproba procedurile pentru 2.400 de metri“, a declarat directorul Aeroportului, Marius Bo­dea. Concret, înainte de a putea fi dată în folosinţă, pista trebuie să parcurgă o serie de proceduri de publicitate, prin care caracteristicile tehnice ale acesteia să fie aduse la cunoştinţa piloţilor diverşilor operatori aerieni.

Procedurile de publicitate durează aproximativ două luni şi pot fi de­marate la termene fixe. Conform precizărilor lui Bodea, următorul termen disponibil ar fi în luna august, ceea ce ar permite ca întreaga pistă să devină operaţională pe 16 octombrie.

„Pentru noi, acest lucru este extraordinar, ca şi pentru piloţi. Ei vor intra pe o pistă nouă încă în toamnă, ceea ce le permite să se familiarizeze cu ea. Dacă pista ar fi dată în folosinţă în decembrie, ar însemna ca la început piloţii să intre pe o pistă «infestată», afectată de condiţiile de iarnă. Tehnic nu este o problemă, dar orice pilot preferă să aterizeze prima oară pe o pistă uscată şi pe cer senin, nu pe o pistă umedă, eventual pe ceaţă“, a explicat Bodea.

Comentarii Facebook

(6 comentarii)

Citeste Faq
Scrie un comentariu

Toate campurile sunt obligatorii!

Cod verificare* Security Code
Toate campurile sunt obligatorii!
Comentariile cu continut licentios vor fi sterse.
Duminica, 13 Iulie 2014, 16:51
Dezvatatorul
Acest articol de lauda pare a fi desprins din "Flacara Iasului" din vremea comunista. Aceasi laudarosenie, aceasi nesimtire, acelasi zel tembel in a-si asculta cu sfintenie superiorii. Se spune ca lucrarile se vor termina in devans cu 9 luni. Toata lumea se bucura numai ca aici vorbim de chestii strict tehnice. Nu credeti ca exista riscul se se fi lucrat de mantuiala ? Nu credeti ca exista riscul sa se fi lucrat in stil "Dorel" sub mioritica sintagma "e bine si asa" ? Sunt convins ca licitatia si termenii tehnici s-au stabilit in baza unui proiect. Acel proiect nu cred ca a fost facut de aprozaristi sau de mecanici auto. O data cu proiectul se stabilesc fazele si timpul de executie. Timpul de executie al unei lucrari de acest tip pot fi devansati cu 15 maxim 20%. Acolo se toarna betoane nu se sorteaza arpagic. Cred ca am dreptul sa am dubii avand temeinice cunostinte in domeniu.
bogdan Luni, 21 Iulie 2014, 14:22
Mestere, nu-i chiar asha. Termenul limita al constructorului ia in caqlcul conditiile meteo. Adica numarul de zile cu ploaie (zile in care nu poti baga utilajele la sapat, nu poti turna betoane, asfalt, etc) si mai ales conditiile pe timp de iarna. Una e sa ai zapada si/sau ger intre noiembrie si aprilie, alta e sa ai temperaturi negative doar in ianuarie. Pe linga asta, la mutat pamantul, depinde iar de cit/cum a plouat, de cit de tasat e terenul, etc, etc. Iar constructorul isi ia marja de siguranta pentru toate astea. Nu spun ca nu e posibil sa ai dreptate, dar hai sa asteptam intii sa vedem rezultatul si abia dupa aia sa aruncam cu noroi.
Duminica, 13 Iulie 2014, 05:59
Stef
Poza este facuta iarna dle Alex Zanoaga si nu este concludenta. Mai bine faceai o poza cu santierul ca era mai cinstit.
Sambata, 12 Iulie 2014, 14:45
iesean
Omul sfinteste locul. Deci se poate, dar cu alt fel de oameni , nu ca primarul si drujbasii lui.
Sambata, 12 Iulie 2014, 13:52
mos Ion Roata
Bravo Adomnitei !
Sambata, 12 Iulie 2014, 12:36
BRAVO E BN CA SE POATE!!
BRAVO E BN CA SE POATE!!!!
Sambata, 12 Iulie 2014, 09:36
GIGI
dupa 25 de ani avem doar atat ? trebuia sa fim un nod de comunicare intre ue si rusi !!! hai inaugurati cu mici si bere si parlamentari
Sambata, 12 Iulie 2014, 14:45
iesean
Omul sfinteste locul. Deci se poate, dar cu alt fel de oameni , nu ca primarul si drujbasii lui.
Sambata, 12 Iulie 2014, 13:52
mos Ion Roata
Bravo Adomnitei !
Sambata, 12 Iulie 2014, 12:36
BRAVO E BN CA SE POATE!!
BRAVO E BN CA SE POATE!!!!
Sambata, 12 Iulie 2014, 09:36
GIGI
dupa 25 de ani avem doar atat ? trebuia sa fim un nod de comunicare intre ue si rusi !!! hai inaugurati cu mici si bere si parlamentari
Duminica, 13 Iulie 2014, 05:59
Stef
Poza este facuta iarna dle Alex Zanoaga si nu este concludenta. Mai bine faceai o poza cu santierul ca era mai cinstit.
Duminica, 13 Iulie 2014, 16:51
Dezvatatorul
Acest articol de lauda pare a fi desprins din "Flacara Iasului" din vremea comunista. Aceasi laudarosenie, aceasi nesimtire, acelasi zel tembel in a-si asculta cu sfintenie superiorii. Se spune ca lucrarile se vor termina in devans cu 9 luni. Toata lumea se bucura numai ca aici vorbim de chestii strict tehnice. Nu credeti ca exista riscul se se fi lucrat de mantuiala ? Nu credeti ca exista riscul sa se fi lucrat in stil "Dorel" sub mioritica sintagma "e bine si asa" ? Sunt convins ca licitatia si termenii tehnici s-au stabilit in baza unui proiect. Acel proiect nu cred ca a fost facut de aprozaristi sau de mecanici auto. O data cu proiectul se stabilesc fazele si timpul de executie. Timpul de executie al unei lucrari de acest tip pot fi devansati cu 15 maxim 20%. Acolo se toarna betoane nu se sorteaza arpagic. Cred ca am dreptul sa am dubii avand temeinice cunostinte in domeniu.
bogdan Luni, 21 Iulie 2014, 14:22
Mestere, nu-i chiar asha. Termenul limita al constructorului ia in caqlcul conditiile meteo. Adica numarul de zile cu ploaie (zile in care nu poti baga utilajele la sapat, nu poti turna betoane, asfalt, etc) si mai ales conditiile pe timp de iarna. Una e sa ai zapada si/sau ger intre noiembrie si aprilie, alta e sa ai temperaturi negative doar in ianuarie. Pe linga asta, la mutat pamantul, depinde iar de cit/cum a plouat, de cit de tasat e terenul, etc, etc. Iar constructorul isi ia marja de siguranta pentru toate astea. Nu spun ca nu e posibil sa ai dreptate, dar hai sa asteptam intii sa vedem rezultatul si abia dupa aia sa aruncam cu noroi.

Ultima ora

editorial

Moartea care convine

Radu MEȘNIȚĂ

Moartea care convine

Dacă şi scandalul dezinfectanţilor se va „dilua”, înseamnă că vom fi luaţi încă o dată de proşti.

Filmuletul zilei

opinii

Viitorul culturii ieşene. Raport din 1999 (I)

Florin CÎNTIC

Viitorul culturii ieşene. Raport din 1999 (I)

Având în vedere că după 5 iunie vom avea noi echipe de conducere atât la nivelul judeţului, cât şi al municipalităţii, mi-ar plăcea ca acestea să pună în discuţie, după alte priorităţi, şi o strategie de dezvoltare culturală a Iaşului pentru viitor. Voi face câteva sugestii în acest sens, dar pentru că lipsesc o perioadă din ţară, aş vrea să prezint cititorilor mei, câteva extrase dintr-un raport pe care l-am făcut, în 1999, pentru experţii internaţionali care au redactat o analiză asupra subiectului cerută de preşedintele Emil Constantinescu şi care au avut Iaşul ca studiu de caz. Las la latitudinea celor interesaţi identificarea progreselor după aproape două decenii.

Alte isprăvi ale poetului de partid

Radu PĂRPĂUȚĂ

Alte isprăvi ale poetului de partid

Într-o bună dimineaţă, când poetul Dan Deşliu (dar putea să fie şi Negoiţă Irimie, Maria Banuş, Mihai Negulescu, Niculae Stoian, Cristian Sîrbu; buni ar fi şi Haralambie Grămescu, Ion Brad, Alexandru Jar, A.E. Bakonsky sau alt autor), deci, când poetul numit cum am zis se trezi în patul lui, îşi aminti că trebuie să scrie urgent un vast poem epic, un cânt, cum spuneau poeţii de partid. 

Cum e posibilă viaţa fără internet...

Bogdan CREȚU

Cum e posibilă viaţa fără internet...

Ce o fi în mintea unui om care pur şi simplu se uită în gol? Şi care dă, cu toate astea, semne vădite de plictiseală? Că nu cugetă, asta e vizibil...

pulspulspuls

Ce bine e să nu fii în campanie: Jiji şi-a scos Beemweul la plimbare!

Ce bine e să nu fii în campanie: Jiji şi-a scos Beemweul la plimbare!

De când premarele suspendat are voie de la cremenal să zburde prin libertate, ghici cu ce maşină credeţi că umblă prin târg nea Jiji, stimaţi participanţi la trafic? 

Caricatura zilei

Accidentul lui Condrea

Editia PDF

Intrebarea zilei

Cine credeti ca va ajunge primarul Iasului?

vezi raspunsuri

Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.