Elevii încep şcoala cu un nou format de testare, cu subiecte personalizate

luni, 05 septembrie 2022, 01:50
2 MIN
 Elevii încep şcoala cu un nou format de testare, cu subiecte personalizate

Elevii se pregătesc să intre direct în focurile pregătirilor anul acesta, după ce Inspectoratul Şcolar Judeţean a anunţat că vor fi organizate şi în acest an testări iniţiale. Acestea se vor schimba ca format: spre exemplu, clasa a V-a din tot judeţul nu va da aceleaşi subiecte la matematică, ci vor fi o serie de itemi standardizaţi, generaţi de inspectorat, iar fiecare profesor îşi va crea propriile subiecte

. „Am constatat cu toţii că datele care au fost generate de testarea iniţială de anul trecut au fost extrem de importante în organizarea demersului pe parcurs şi, evident, în generarea rezultatelor frumoase de care ne-am bucurat cu toţii. Va fi o standardizare pe itemi, cu alte cuvinte ISJ va construi un şablon de itemi care vor fi convertiţi în subiecte de către profesorul de la clasă care îşi cunoaşte foarte bine elevii, nivelul lor de învăţare, contextul socio-economic din care aceştia provin, în aşa fel încât adaptăm la nevoile şcolii, ale profesorilor, ale elevilor, aceste teste iniţiale”, a explicat Luciana Antoci, inspector şcolar general al ISJ Iaşi.

Aceasta a explicat că standardizarea pe itemi va fi concepută astfel încât colectarea, la final, să nu fie doar a notelor obţinute, ci şi a punctajelor pe fiecare item, pentru a fi corelate şi evaluate la nivel judeţean. „Vom şti în baza acestor determinări unde trebuie intervenit ca să venim în sprijinul copiilor şi să facem ceea ce ne dorim de foarte mult timp în sistemul de educaţie din România, să personalizăm şi să ajutăm elevii individual, în funcţie de nevoile pe care le au”, a completat Luciana Antoci. Anul acesta vor fi două tematici importante ce vor trebui gestionate de elevii şi profesioniştii din cadrul ISJ: noul regulament de funcţionare al şcolilor nu mai permite exmatricularea pentru elevi, ci doar din şcolile post-liceale, iar funcţionarea acestui sistem trebuie urmărită.

Totodată, se remarcă un fenomen de depopulare a populaţiei şcolare din considerente demografice în anumite regiuni din judeţ, astfel că cei de la ISJ vor trebui să ia în calcul o reorganizare a şcolilor astfel încât resursele să fie gestionate cât mai eficient.

 

Comentarii