De Business

Punem punctul pe știi

Lidl pierde un proces cu Protecţia Consumatorilor. Rugina sau fructele veștejite tare nu sunt permise în magazin

marți, 22 august 2023, 01:50
2 MIN
 Lidl pierde un proces cu Protecţia Consumatorilor. Rugina sau fructele veștejite tare  nu sunt permise în magazin

O amendă încasată de la comisarii Protecției Consumatorilor i-a adus pe reprezentanții Lidl în fața magistraților Judecătoriei ieșene. Ei nu au reușit să-i convingă pe magistrați că rugina sau fructele și legumele stoarse și zdrobite reprezintă fenomene normale într-un supermarket.

Inspectorii Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) a efectuat în august anul trecut un control la magazinul Lidl din Lunca Cetățuii. Aici, au fost găsite lăzi frigorifice ruginite, cu urme de praf, apă și resturi de alimente, polițe neigienizate, ca și fructe și legume improprii consumului. Urmarea a fost o amendă, retragerea unor produse de la vânzare, dar și propunerea de închidere a magazinului, întrucât nu era prima oară când erau înregistrate abateri de la norme în cazul unității respective.

Procesul-verbal încheiat de inspectorii CRPC a fost contestat de reprezentanții Lidl Discount SRL. Aceștia au afirmat că CRPC nu are competența de a face verificări de natură igienico-sanitară, iar inspectorii își depășiseră atribuțiile prin oprirea de la comercializare a unor porduse. Conform reprezentanților Lidl, componentele vitrinelor frigorifice pe care se găsise praf sau resturi de alimente nu intrau în contact direct cu produsele alimentare și deci, nu le puteau afecta. Oricum, deficiențele s-ar fi datorat consumatorilor. „Manipularea produselor de către consumatori pe parcursul unei zile întregi poate genera la momentul reaşezării în vitrină eliminarea de lichid, particule de gheaţă şi/sau alte reziduuri de origine alimentară. Referitor la urmele de rugină şi de oxidare sesizate de către agenţi, acestea sunt fenomene normale. Ca urmare a unor posibile contacte repetate, având în vedere caracterul perisabil a produselor, există o aşteptare rezonabilă în sensul în care unele dintre fructele şi legumele expuse să nu mai prezinte pe tot parcursul zilei aceleaşi caracteristici de calitate şi de prospeţime şi astfel, să ajungă să prezinte urme de lovituri mecanice, scurgeri de lichid propriu şi altele asemenea”, au precizat reprezentanții Lidl.

Magistrații au respins afirmațiile conform cărora inspectorii CRPC își depășiseră atribuțiile. Dimpotrivă, ei erau în măsură atât să oprească de la comercializare unele produse, cât și să propună închiderea magazinului. Dacă Lidl voia să conteste procesul-verbal, trebuia să demonstreze că lucrurile nu stăteau așa cum fuseseră consemnate. Or, Lidl nu făcuse decât să ofere explicații pentru situația constatată de inspectori, fără a nega realitatea acesteia. Plângerea contravențională a Lidl a fost respinsă de Judecătorie. Sentința a fost contestată, dosarul intrând pe rolul Tribunalului.

Comentarii