De Business

Punem punctul pe știi

Marii producători de carne au pus ochii şi pe piaţa produselor vegan

vineri, 22 noiembrie 2019, 09:29
2 MIN
 Marii producători de carne au pus ochii şi pe piaţa produselor vegan

Alternativele vegetariene la burgeri şi cârnaţi se bucură de succes astfel că unii dintre marii producători de carne vor să profite şi ei de această tendinţă, transmite AFP.

Cel mai mare producător mondial din sectorul cărnii, JBS, comercializează din vara acestui an în Brazilia un burger din soia care conţine sfeclă, usturoi şi ceapă, iar amestecul seamănă cu carnea tocată. În SUA, cel mai mare producător de carne, Tyson Foods, a lansat în luna iunie o nouă linie de produse pe bază de plante sau amestec de carne şi legume. Rivalii Hormel Foods, Perdue Farms sau Smithfield au adoptat iniţiative similare.

“Cultura noastră alimentară evoluează rapid. Oamenii manifestă din ce în ce mai multă curiozitate şi interes pentru a încerca surse de proteine alternative apetisante”, susţine Bryan Kreske, responsabil de mărci la Hormel Foods. Indiferent dacă este vorba de o tendinţă de durată sau de o modă efemeră, marile companii din sectorul agroalimentar nu vor să scape această oportunitate şi mizează nu pe cei 5% care sunt vegetarieni ci pe cei 95% care nu sunt.

Marii producători de carne au însă dificultăţi în a juca pe cartea respectului pentru mediul înconjurător sau a protejării animalelor pentru a-şi promova noile produse vegane. Atunci ei folosesc argumentul sănătăţii. Clienţii noştri “nu doresc foarte mult să îşi diminueze consumul de carne ci să crească ponderea legumelor în alimentaţia lor”, susţine la rândul său Eric Christianson, director de marketing la Perdue. Această firmă, cunoscută în special pentru produsele sale din carne de pui, a lansat în luna septembrie nuggets (-aripioare-) care amestecă carnea de pui, varza şi mazăre. Un amestec perfect, susţine Perdue, pentru părinţii care vor să îşi alimenteze copiii cu legume.

Comentarii