O ieșeancă a murit din cauza noroiul de pe șosea, după ce mașina în care se afla a derapat și a lovit o alta

vineri, 25 august 2023, 01:50
3 MIN
 O ieșeancă a murit din cauza noroiul de pe șosea, după ce mașina în care se afla a derapat și a lovit o alta

O ieșeancă a murit din cauza noroiul de pe șosea, după ce mașina în care se afla a derapat și a lovit o alta. Când poliția a ajuns la fața locului, angajații CNAIR se aflau deja acolo, curățind șoseaua. Și-au făcut griji degeaba, pentru că atât anchetatorii, cât și judecătorii au insistat pe viteza mașinii, nu pe starea drumului.

Tragedia s-a produs în urmă cu cinci ani, în vara lui 2018. Aflat la volanul unui Ford Focus, Millord Bata se îndrepta dinspre Trifești spre Iași, pe DN 24C, împreună cu familia. În același timp, din sens contrar venea un Audi A4. Conform declarațiilor ulterioare ale lui Bata, acesta a observat la aproximativ 200 de metri în față aluviuni scurse pe asfalt de pe un drum lateral. A redus puțin viteza, dar nu a fost suficient. Intrând pe suprafața acoperită cu noroi, automobilul a început să patineze și a căpătat o traiectorie sinuoasă. Alarmat, și șoferul autoturismului Audi a încetinit. Din nefericire, evenimentele s-au desfășurat în continuare în cea mai proastă variantă posibilă.

Bata a pierdut controlul volanului, iar Fordul a pătruns pe contrasens, îndreptându-se direct spre Audi. Șoferul acestuia nu a mai putut evita impactul, care s-a produs între partea laterală dreapta spate a Fordului și partea frontală dreapta a autoturismului Audi. Fordul a fost proiectat spre stânga, ieșind de pe carosabil. Aflată în partea dreaptă a banchetei din spate, soția lui Bata a fost proiectată în afara mașinii, pe pământ. Femeia a fost grav rănită, suferind multiple fracturi ale bazinului, umărului și coastelor, ca și un traumatism cranio-cerebral. A decedat după aproape trei săptămâni în spitalul „Sf. Spiridon”, în urma unor complicații pulmonare.

Primii ajunși la fața locului au fost angajații Secției Drumuri Naționale Bivolari, care au curățat noroiul de pe șosea înainte de sosirea poliției. Ulterior, ei au declarat că nu știau că accidentul avusese loc din cauza aluviunilor. Cei doi șoferi au fost testați de polițiști, constatându-se că nu consumaseră alcool. Ancheta a stabilit că Fordul avea o viteză de 84 km/h atunci când începuse să derapeze. Accidentul ar fi putut fi evitat dacă viteza automobilului nu ar fi depășit 50 km/h. Chiar dacă se afla în afara localității, Bata ar fi trebuit conform legii, să reducă viteza până la cel mult 50 km/h. Expertiza a demonstrat că victima nu avea multe șanse de supraviețuire chiar dacă ar fi purtat centura de siguranță.

„Nu a existat o legătură directă de cauzalitate între nefolosirea centurii de siguranță și decesul victimei, întrucât aceasta ocupa locul din dreapta spate, loc în care a avut loc impactul, decelerația foarte mare a corpului victimei, la impact, putându-i crea traumatisme tanato-generatoare chiar dacă avea centura pusă. Cu siguranță nu ar mai fi fost expulzată din habitaclu, însă traumatismele și consecințele nu pot fi anticipate”, au concluzionat experții. În aprecierea acestora, cauza accidentului a fost viteza Fordului, corelată cu condițiile de trafic.

Bata a fost trimis în judecată pentru ucidere din culpă. În aprecierea sentinței, magistrații Judecătoriei au luat în considerare lipsa antecedentelor penale ale șoferului, dar și faptul că victima fusese chiar soția sa. Bata a fost condamnat la 1 an și 8 luni de închisoare, dar cu suspendarea executării pe durata unui termen de supraveghere de 2 ani. El va avea de achitat și 4.000 lei, reprezentând cheltuielile judiciare. Cheltuielile de spitalizare ale victimei, în sumă de 66.300 lei, au rămas în sarcina asigurătorului. Sentința Judecătoriei a fost confirmată de Curtea de Apel, care a respins apelul declarat de firma de asigurări.

Comentarii