Presiuni de la CJ pentru concesionarea unui hectar din incinta aeroportului pentru un hangar de elicoptere

sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 01:18
2 MIN
 Presiuni de la CJ pentru concesionarea unui hectar din incinta aeroportului pentru un hangar de elicoptere

Conducerea CJ ţine morţiş să concesioneze aproape un hectar din incinta aerogării pentru construirea unui hangar de reparat elicoptere

Cel mai spinos proiect de hotărâre dintre cele 40 afişate pe ordinea de zi a şedinţei de miercuri a consilierilor judeţeni este cel prin care se încuviinţează scoaterea la licitaţie concesionarea pe 25 de ani a unui teren în suprafaţă de 7.800 mp din perimetrul Aeroportului. Suprafaţa respectivă este delimitată de Terminalul T3, de de platforma de parcare a avioanelor, de curtea fostei Aviaţii Utilitare (şi ea „dată“ Inspectoratului General pentru Aviaţie, pentru amenajarea unei baze SMURD) şi de drumul de acces la aerogară. Motivul pentru care s-ar face această concesiunea este amenajarea aici a unui centru de mentenanţă pentru elicoptere. 
 
Adoptarea „pe repede înainte“ a proiectului are mai multe semne de întrebare, între care necesitatea deschiderii unui asemenea centru la pistă. IAR Ghimbav, specializată pentru mentenanţă, reparaţii şi reparaţii capitale pentru elicopterele Puma şi Alouette, se află la 800 de metri de pista de la Braşov şi are un heliport. 
 
Consilierii liberali au contestat, încă de anul trecut, intenţia de ocupare a suprafeţei respective cu un hangar, pe motiv că ar îngrădi o eventuală extindere a infrastructurii aeroportuare în această zonă. Conducerea Aeroportului susţine că proiectul – nepus în aplicare de la realizarea lui, în 2017 – prevede extinderi doar pe actualul amplasament al T2 şi T3. 
 
Pe de altă parte, proiectul este impus pornind de la o adresă venită de la RA Aeroportul, semnată de preşedintele Consiliului de Administraţie, care însă nu are în spate şi o hotărâre a CA. Conducerea impusă de PSD-ALDE la Aeroport are o explicaţie şi pentru asta: e terenul CJ şi regia doar îl administrează. Însă liberalii susţin că planul de administrare pe care se bazează mandatul CA de la Aeroport obligă la prezentarea unei asemenea hotărâri. 

Comentarii