De Business

Punem punctul pe știi

Un ieşean reclamă că a prins Selgros cu ocaua mică! Una scrie pe pachet, alta arăta cântarul

luni, 11 octombrie 2021, 01:50
4 MIN
 Un ieşean reclamă că a prins Selgros cu ocaua mică! Una scrie pe pachet, alta arăta cântarul

"Totodată, cântarul defect a fost scos din uz şi a fost solicitată intervenţia unei societăţi specializate pentru verificarea metrologică a aparatului”, se arată într-o reacţie remisă ZDI

Un ieşean ne-a semnalat pe adresa redacţiei faptul că într-un cunoscut supermarket din Iaşi caserolele cu produse din carne, procesate în magazin, nu ar respecta gramajele indicate pe etichete, având o greutate mai mică în realitate. D. Fumu susţine că abaterile descoperite la produsele pe care intenţiona să le cumpere la sfârşitul lunii trecute din Selgros Cash&Carry, cântărite din nou „cu mâna lui", erau cuprinse între 20-50 de grame. Mai mult de atât, el spune că în ziua respectivă cititoarele de coduri de bare şi cântarele de control din magazin erau deconectate.

„Am solicitat ca produsele etichetate greşit să fie retrase de la vânzare. I-am precizat şefului de magazin că sunt interesat să văd că vor deveni corecţi în relaţia cu clientul. Stau şi mă întreb, oare această situaţie este întâmplătoare sau este cu intenţie? De ce tocmai în weekend nu funcţionau aparatele, când lumea consumă cantităţi mai mari din carne şi produse din carne, iar la Protecţia Consumatorilor este liber şi nu pot fi verificaţi?", se întreabă ieşeanul.

“Am căutat să verific la cititorul cod de bare”

Reprezentanţii supermarketului arată, într-un răspuns pentru „Ziarul de Iaşi", că s-a ajuns la această situaţie din cauza unui cântar defect, care între timp a fost scos din uz. „A fost solicitată intervenţia unei societăţi specializate pentru verificarea metrologică a aparatului. Cântarul a fost reparat şi va fi repus în funcţiune doar după emiterea unui nou certificat de calibrare metrologic", ne-au transmis reprezentanţii Selgros Cash&Carry. „La sfârşitul lunii septembrie am vrut să cumpăr de la Selgros mici şi ceafă de porc cu os. Constatând că ceafa de porc nu avea preţul afişat, am căutat să verific la cititorul cod de bare, ori să cântăresc produsele, dar hop surpriză, niciun aparat nu funcţiona, drept pentru care am cântărit la raionul de produse feliate din carne, iar surpriza a fost că nicio caserolă din cele luate de mine, dar şi multe altele, nu corespundeau cu etichetele care prezentau gramajul. M-am adresat şefului de magazin, care a verificat la rândul său, constatând că cele ce v-am prezentat mai sus corespundeau. După cele sesizate şefului de magazin, chiar şi la a doua încercare a mea de a retrage de la vânzare produsele cu pricina, şeful magazinului a dispus retragerea lor. Precizez că probele sunt fotografiile, bonul de la casa de marcat, martori", ne-a povestit D. Fumu.

Reacţie imediată

Selgros şi-a asumat incidentul, arătând că va dubla procedurile de verificare a greutăţii indicate de cântarele din magazin, cu scopul de a se asigura că se apropie de greutatea corectă. „Clientul a reclamat diferenţa de gramaj în data de 26.09.2021 şi în aceeaşi zi colegii din magazinul Selgros Iaşi au identificat cântarul pe care s-a efectuat cântărirea produselor reclamate şi au retras de la comercializare produsele cântărite în ziua reclamaţiei şi anterior. Acestea au fost verificate ulterior cu ajutorul unui cântar calibrat recent metrologic, fiind reetichetate. Totodată, cântarul defect a fost scos din uz şi a fost solicitată intervenţia unei societăţi specializate pentru verificarea metrologică a aparatului. Cântarul a fost reparat şi va fi repus în funcţiune doar după emiterea unui nou certificat de calibrare metrologică.

Dublă verificare

Având în vedere situaţia creată, pentru a preîntâmpina astfel de erori, Selgros Cash&Carry a luat decizia de a dubla frecvenţa la care toate cântarele urmează a fi verificate şi calibrate metrologic, faţă de frecvenţa legală, cum s-a procedat până în prezent. Totodată, va creşte frecvenţa verificării interne încrucişate a greutăţii nete afişate pe eticheta produselor (colegii din magazin sunt obligaţi să verifice lunar minimum cinci articole pe cel puţin două cântare diferite)", a fost răspunsul retailerului la solicitarea „Ziarului de Iaşi". 

Comentarii