Un nou sindrom pe A7 şi A8: teama de avize care apar de nicăieri

sâmbătă, 12 februarie 2022, 02:50
2 MIN
 Un nou sindrom pe A7 şi A8: teama de avize care apar de nicăieri

O deficienţă de comunicare, cum a numit-o şeful DSP Iaşi, a necesitat lămuriri între Direcţia de Sănătate Publică şi Compania de autostrăzi. Până la urmă, n-a mai fost nevoie de vreun aviz sau de vreo recomandare, respectiv de încă o chichiţă birocratică în lungul parcurs al proiectelor autostrăzilor din Moldova.

 

Momente de crispare în derularea – şi aşa greoaie – a proiectelor A7 şi A8: trebuie sau nu trebuie încă un aviz? Ar fi vorba de unul de la Direcţia de Sănătate Publică, se arăta deunăzi îngrijorat Cătălin Urtoi, de la Împreună pentru A8. Într-o discuţie purtată la începutul săptămânii cu reporterul Ziarului de Iaşi, el se arăta nedumerit că în judeţele Buzău, Vrancea şi Bacău, de pe traseul A7, nu a solicitat nimeni vreun aviz legat de impactul construirii autostrăzii asupra sănătăţii populaţiei din zonă, dar că ar fi cerut la Iaşi. Adică într-un judeţ prin care A7 abia dacă va parcurge 30 km.

Ulterior, după întâlnirile de lucru de joi, de la Compania Naţională de Administrare a Drumurilor şi Podurilor, lucrurile s-au lămurit. La intervenţia celor de la Moldova Vrea Autostradă, directorul executiv al Direcţiei de Sănătate Publică Iaşi, Vasile Cepoi (FOTO JOS), a precizat că era vorba de o recomandare, şi nu de un aviz, şi că situaţia se va lămuri între CNAIR şi DSP Iaşi. Ieri, şeful DSP ne-a confirmat că a fost vorba de o deficienţă de comunicare şi că lucrurile se vor limpezi la Bucureşti, între CNAIR şi Institutul Naţional de Sănătate Publică. Altfel spus, nu e nevoie de niciun aviz suplimentar pentru autostrăzi.

În teren, stadiul proiectului avansează în unele locuri mai repede, pe alte segmente mai lent. Astfel, dacă pe Ploieşti-Buzău încă se evaluează cele 39 de oferte depuse, de la Buzău la Focşani două tronsoane sunt în licitaţie pentru atribuirea contractelor de execuţie şi două abia intră în procedură. Pe Focşani-Bacău urmează să fie predat (probabil săptămâna viitoare) studiul geotehnic, în vreme ce studiul de fezabilitate pe Bacău-Paşcani e gata şi, dacă va fi acceptat, va putea fi lansată licitaţia de proiectare şi execuţie. Dincolo de Paşcani, spre Suceava, lucrările la SF sunt în toi, spre deosebire de Bacău-Braşov, unde sunt în întârziere.

În ceea ce priveşte stadiul A8, pe tronsonul montan, eforturile se concentrează pe finalizarea documentaţiei pentru capete (cele cu finanţare promisă prin PNRR), în vreme ce segmentul ieşean (Ungheni-Moţca) înregistrează unele întârzieri.

 

 

Comentarii