De Business

Punem punctul pe știi

I-a dispărut bagajul din cala autocarului. Răspunsul firmei: „Nu ştiţi că se fură”?

marți, 12 iunie 2018, 02:01
3 MIN
 I-a dispărut bagajul din cala autocarului. Răspunsul firmei: „Nu ştiţi că se fură”?

Un grec căsătorit cu o ieşeancă s-a trezit protagonistul unei păţanii greu de imaginat. Acum o săptămâna a venit din Atena la Iaşi cu firma de transport Lilian Express. A ajuns însă la destinaţie fără bagajul care îi fusese pus la plecare în cala autocarului iar explicaţia celor de la firmă l-a lăsat mască.

„Mi-au spus că trebuia să am eu grijă de bagaj, că ei nu-şi asumă, că ce, «nu ştiţi că se fură?». Adică trebuia să cobor şi eu la fiecare oprire, de câte ori cobora un pasager, şi să caut printre bagaje, să văd dacă mai e acolo? De la Roman am fost trimişi şase persoane cu altă maşină, deoarece autocarul pleca la Suceava. Atunci şoferul a spus că nu-l găseşte. A tot sunat soţia mea atât pe şofer, care a zis ca e posibil să se fi încurcat printre bagajele de Suceava, cât şi la firmă. Mereu ni s-a spus că persoana cu care trebuie să vorbim nu este”, povesteşte Cristos Adrianopoulos.

El mărturiseşte că avea în bagaj medicamente şi creme speciale pentru boala pe care o are, Psoriazis, dar şi haine de firmă şi alte obiecte personale, maşină de tuns, ochelari de soare, valaorea gabajului fiind estimată la câteva sute de euro. Împreună cu soţia sa, Bianca, au făcut ieri dimineaţă o sesizare la Comisarialul pentru Protecţia Consumatorului Iaşi.

„Cu această firmă am mai păţit-o, mi-a trimis mama din Grecia o lădiţă cu măsline care tot aşa s-a rătăcit şi s-a pierdut. Altă dată mi s-a controlat în pachet. Acum i-am sunat şi mi-au zis că nu au ce să-mi facă. În alte ţări se autosesizează şi se rezolvă repede o astfel de problemă. Aici nu, şoferul care a fost pe autocar nici nu ne mai răspunde la telefon. Nu ne place cum tratează firma această problemă şi nici cum ni se adresează cei de acolo, ca şi cum e vina nostră şi ar trebui să renunţăm, să nu mai cerem lămuriri. E ruşinos să se fure aşa, ca în codrul verde! Ca firmă românească, se fac de ruşine!”, spune şi Bianca revoltată.

Reprezentanţii de la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorului au confirmat primirea plângerii şi spun că vor reveni cu rezultatul acestui control.

„Am primit sesizarea, am dat-o în lucru. E prima sesizare de felul acesta de la începutul anului, în anii trecuţi am mai avut plângeri cu maşini de transport persoane ori marfă din afară, dar pe distrugeri. De exemplu îmi amintesc de un TV, o plasmă, însă pe lipsă nu am avut sesizări. Bagajele sunt asigurate de firmele de transport, ei îşi asumă acest lucru şi oferă despăgubiri, în cazul în care se pierde un bagaj. Vom vedea zilele următoare cum decurge cercetarea”, a precizat Alexandru Hordilă, şeful Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului Iaşi.

Deoarece am dorit să luăm şi reacţia firmei cu pricina, după ce reprezentanţii sediului din Iaşi ne-au trimis la reprezentanţii de la Bucureşti, aceştia susţin că nu sunt vinovaţi cu absolut nimic.

„Referitor la domnul Andrianopoulos Cristos care şi-a pierdut bagajuj în timpul călătoriei, societatea de asigurări nu despăgubeşte în această situaţie, bagaj însoţit, al călătorului. Deţinem asigurare de bagaje şi călători, dar asiguratorul nu despăgubeşte, este menţionat şi în condiţiile generale de călătorie (sunt menţionate pe bilet) că dânsul trebuia să aibă grijă de bagaj. Regretăm acest incident şi ne pare rău că nu îl putem ajuta pe dl. Andrianopoulos Cristos în această situaţie”, au transmis reprezentanţii Lilian Express.

Comentarii