Politehnica ieşeană a participat, la Viena, la o întâlnire pe tema studiilor postdoctorale

vineri, 24 februarie 2023, 02:50
1 MIN
 Politehnica ieşeană a participat, la Viena, la o întâlnire pe tema studiilor postdoctorale

Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (TUIASI) este singura universitate din ţară care a participat la un eveniment european destinat cercetării postdoctorale. Instituţia de învăţământ superior a fost invitată la prima întâlnire din cadrul evenimentului PEER Group postdoctoral studies, organizat de Consiliul EUA pentru Educaţie Doctorală. Universităţile membre participante au oportunităţi de învăţare reciprocă pe teme selectate şi contribuie la crearea unei baze comune de cunoştinţe privind structurile, politicile şi practicile de educaţie doctorală din Europa.

Întâlnirea „2023 EUA-CDE Thematic Peer Group on «Profiles and institutional support for postdoctoral researchers»” a avut loc în perioada 15 – 19 februarie 2023, în Austria, la Universitatea din Viena. Din partea universităţii a participat prof. univ. dr. ing. Alina Adriana Minea, director al Consiliului Studiilor Universitare de Doctorat (CSUD).

La întâlnire au participat reprezentanţi ai universităţilor din Italia, Belgia, Elveţia, Portugalia, Germania, Cehia, Irlanda, Spania, Austria, UK, Macedonia de nord, Lituania, Finlanda, Polonia, Olanda şi România.

„Grupul tematic EUA-CDE 2023 este dedicat profilurilor şi sprijinului instituţional pentru cercetătorii postdoctorali. Scopul acestui grup tematic este de a discuta poziţia şi statutul cercetătorilor postdoctorali din universităţile europene, de a reflecta asupra sprijinului existent pentru comunitatea postdoctorală şi de a dezvolta şi îmbunătăţi noi strategii şi activităţi pentru a crea un mediu mai adecvat şi oportunităţi pentru această categorie de cercetători”, a declarat prof.dr. Alina Adriana Minea.

Timp de trei zile, membrii acestui grup tematic au avut posibilitatea de a împărtăşi experienţa lor în abordarea cercetării postdoctorale, de a dezbate cele mai presante probleme şi provocări cu care se confruntă şi de a crea recomandări cu privire la modul în care universităţile pot îmbunătăţi calitatea perioadei postdoctorale. 

Comentarii