Abandonul şcolar, în dezbatere la Primărie. Studiu: Patru copii ieşeni din zece sunt certaţi când iau o notă mică la şcoală

miercuri, 18 mai 2016, 01:53
2 MIN
 Abandonul şcolar, în dezbatere la Primărie. Studiu: Patru copii ieşeni din zece sunt certaţi când iau o notă mică la şcoală

Una din problemele sistemului edu­caţional ieşean a fost dezbătută în cursul zilei de ieri la Primăria Munici­piului Iaşi, împreună cu dascăli şi reprezentanţi ai autorităţilor locale. Evenimentul „Abandonul şcolar: de la conştientizare la soluţii administrative“ a fost organizat de Fundaţia „Solida­ritate şi speranţă“ Iaşi, Acmado Group şi Primăria Iaşi.

Dezbaterea a început de la ora 9.30 şi a durat două ore, timp în care au luat cuvântul, pe rând, preotul Mihai Eduard Doroşincă, directorul executiv al Fundaţiei organizatoare, Mihai Chirica, primarul interimar al Iaşului, Laurenţiu Şoitu, profesor la Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Al.I. Cuza“, Mariana Ţura, inspector şcolar în cadrul ISJ Iaşi etc. Dezbaterea a fost inclusă de către Primărie în seria de evenimente din cadrul Festivalului Internaţional al Educaţiei care are loc zilele acestea la Iaşi. „Cred că va trebui să ne întărim efortul. Nu se poate fără educaţie, fără pregătirea într-o profesie, fără găsirea unui loc de muncă. E mult mai important pentru noi ca aceste sume de bani să vină în educaţie, în proiecte. Însă acest proiect trebuie să aibă şi rezultate, va trebui să vedem ce se întâmplă în timp, dacă vom reuşi să depăşim riscul abandonului şcolar. Acest proiect se va axa pe şcolile din mediul rural, dar şi pe cele din comunităţile de rromi, unde, încă din gimnaziu, copiii renunţă la şcoală“, a declarat Mihai Chirica, primarul interimar al Iaşului. Întâlnirea face parte din proiectul POSDRU„Credem în viitorul tău! – Prevenirea şi corectarea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii în rândul copiilor şi tinerilor cu domiciliul în foste zone industrializate în regiunile Nord-Est şi Sud-Est“.

În cadrul proiectului se urmăreşte identificarea factorilor ce duc la abandonul şcolar pe parcursul ciclurilor de studiu primar, gimnazial şi liceal. A fost realizat şi un studiu în perioada 29 septembrie – 15 octombrie 2015, pe un eşantion de 601 respondenţi, din care 338 copii/tineri şi 263 de părinţi, dar şi 26 de cadre didactice, consilieri şcolari şi psihologi. În urma acestui studiu se arată că 4 copii din 10 resimt frică atunci când sunt certuri în familie, 3 din 10 copii nu sunt sprijiniţi atunci când îşi fac temele acasă, 4 din 10 copii sunt certaţi acasă de părinţi când iau o notă mică, 2 părinţi din 10 spun că fiii/fiicele lor sunt agitaţi şi abătuţi când vorbesc despre şcoală, şi 9 părinţi din 10 consi­deră că participarea la un program after-school ar contribui la creşterea randamentului şcolar. Tot din studiu reiese că 15% dintre şcoli nu au un psiholog şcolar, iar jumătate dintre părinţi susţin că şcoala şi cadrele didactice sunt responsabile de succesul şcolar al copilului lor. 

Comentarii