Ce noutăţi a adus anul acesta organizarea activităţilor didactice de acest tip.
Peste 150 de cercuri metodice au fost deja organizate de dascălii ieşeni pe parcursul primului semestru de activitate şcolară. Cadrele didactice din toate ciclurile şi formele de învăţământ s-au reunit sub conducerea coordonatorilor de cerc, desemnaţi de inspectorul de specialitate, pentru a face schimb de experienţă şi bune practici. „Există două şedinţe de cerc pedagogic pe an, câte una în fiecare semestru. Gruparea se face pe licee teoretice, tehnologice şi şcoli gimnaziale. Inspectorii stabilesc teme de discuţie de noutate metodică sau ştiinţifică sau despre schimbările curriculare. În urma monitorizării am constatat că au tematici adecvate, cu conţinut interesant, şi propun elemente de noutate din literatura de specialitate“, a explicat Camelia Gavrilă, inspector şcolar general. Specialiştii în educaţie au apreciat depăşirea formalismului de organizare tradiţională a cercurilor pedagogice, precum şi abordarea competentă, în vederea îmbunătăţirii actului de predare – învăţare – evaluare. Printre cele mai interesante teme abordate de cadrele didactice se numără utilizarea tehnologiei informaţiei şi a comunicaţiilor (TIC) la clasele primare, rolul parteneriatului profesor – bibliotecar (cercul metodic la disciplina limba şi literatura română), dezvoltarea competenţelor de comunicare la fizică şi chimie, tehnici de argumentare şi comunicare (cercul disciplinelor socioumane), utilizarea metodelor interactive de predare la clasa pregătitoare (religie), contribuţia compozitorilor ieşeni contemporani la dezvoltarea muzicii corale româneşti (educaţie muzicală). De asemenea, profesorii au luat în calcul creşterea caracterului aplicativ al orelor de educaţie tehnologică, iar la cercul metodic de mecanică a fost dezbătut Ordinul nr. 3547/2013 al ministrului Educaţiei Naţionale privind aprobarea Metodologiei pentru monitorizarea inserţiei socioprofesionale a absolvenţilor de învăţământ profesional şi tehnic la 6 luni, respectiv la 12 luni de la absolvire. O schimbare majoră în organizarea cercurilor pedagogice a vizat disciplina limba franceză. „Inspectorul de specialitate (n.r. – Sabina Manea) a venit cu o inovaţie şi se pilotează un nou mod de organizare: gruparea profesorilor în funcţie de gradul didactic. E o logică foarte interesantă: profesorii debutanţi au nevoie de suport şi de informaţii fundamentale, iar în cazul profesorilor de gradul I sau al «monştrilor sacri ai disciplinei» vorbim despre adevărate colocvii şi conferinţe“, a precizat şefa IŞJ. Astfel, la prima întâlnire din acest semestru, profesorii de franceză au primit tipuri de itemi şi exemple de bune practici în abordarea examenelor din cariera didactică: definitivat, titularizare, grade.