De Business

Punem punctul pe știi

Profi a dat în judecată Protecţia Consumatorului din cauza borcanului cu miere

miercuri, 28 septembrie 2016, 01:50
2 MIN
 Profi a dat în judecată Protecţia Consumatorului din cauza borcanului cu miere

Reprezentanţii reţelei de magazine consideră că au fost amendaţi nejustificat u instituţia de control a aplicat o sancţiune din cauza modului deficitar de etichetare a mierii polifloră „Cadoul Stupului”.

Retailerul Profi se ceartă cu comisarii de la Protecţia Consumatorilor pe borcanul cu miere. Instituţia a sancţionat contravenţional unul din supermarketurile din judeţ ale companiei, iar Profi încearcă acum să-şi recupereze în instanţă banii plătiţi ca amendă. Ba mai mult, conducerea companiei se şi roagă de judecători ca să transforme amenda în avertisment în cazul în care o găseşte totuşi vinovată de unele aspecte semnalate de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor. Reţeaua de retail alimentar cu cea mai mare extindere geografică din România a atacat la Judecătoria Iaşi sancţiunile dispuse în urma unui control realizat la finele lunii august. Pe 22 august 2016, comisarii de la Protecţia Consumatorilor au amendat cu 3.000 de lei supermarketul Profi din Hârlău invocând probleme de etichetare la 14 borcane cu miere polifloră, pe care le-au şi oprit ulterior de la comercializare.

Mai precis, comisarii au invocat faptul că pe eticheta de prezentare a mierii polifloră „Cadoul Stupului” nu era menţionat ambalatorul, distribuitorul, respectiv importatorul din Polonia. În termen de 48 de ore de la comunicarea procesului verbal de constatare, Profi a achitat jumătate din minimul legal al amenzii, adică 500 de lei, pe care acum vrea însă să îi recupereze în instanţă de la instituţia de control. Prin comparaţie, anul trecut, Profi a realizat o cifră de afaceri de 2,5 miliarde lei, astfel că amenda primită reprezintă banii pe care îi produce compania, în medie, în doar o jumătate de oră, într-un singur magazin al reţelei. În actele depuse la Judecătoria Iaşi, conducerea Profi se apără şi susţine că pe eticheta de prezentare se regăseşte numele distribuitorului polonez şi adresa acestuia.

Ca atare, retailerul consideră sancţiunile ca fiind netemeinice şi nelegale. Pe lângă restituirea sumei de 500 lei achitate cu titlu de amendă, compania Profi cere magistraţilor şi anularea sancţiunii complementare de oprire de la comercializare a produselor. „În situaţia în care apreciaţi totuşi că societatea se face vinovată de unele abateri reţinute, vă rugăm să observaţi că pericolul social al faptei reţinute este redus şi, pe cale de consecinţă, vă solicităm înlocuirea sancţiunii amenzii cu cea a avertismentului”, se arată în documentele depuse la dosar, semnate de Daniel Cîrstea, administratorul Profi. 

 

 

Comentarii