Trafic mic, fisuri multe

Se caută spioni pentru şoseaua de centură a Iaşului

sâmbătă, 08 iunie 2013, 13:58
3 MIN
 Se caută spioni pentru şoseaua de centură a Iaşului

Este nevoie de o firmă care să monitorizeze crăpăturile din asfalt.

Şoseaua de centură a municipiului înghite bani şi pentru fisurile care au apărut în drum. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri caută un „detectiv“ care să urmărească şi să măsoare toate problemele care apar în structura drumului. Serviciile de urmărire specială, aşa cum au fost denumite de şefii instituţiei, vor costa 65.000 de lei şi vor fi achiziţionate printr-o licitaţie programată pentru data de 26 iunie. Specialiştii contractaţi de DRDP Iaşi trebuie să facă măsurători lunare la poduri şi viaducte şi semestriale la drum, cu aparate speciale în acest sens. Aceştia vor trebui să recomande şi măsuri în cazul în care apar crăpături şi să realizeze inspecţii vizuale, măsurători la tasări, deformaţii, fisuri care s-ar produce după un seism cu magnitudinea mai mare de 6 grade pe scara Richter. „Elaborarea proiectului de urmărire specială se va executa de către o firmă de specialitate în colaborare cu specialişti în domeniul cercetării experimentale a elementelor şi structurilor de construcţii, cu specialişti în domeniul aparaturii de măsură şi control, cât şi specialişti în automatizări şi prelucrarea automată a datelor. Executantul proiectului trebuie să obţină acorduri de principiu pentru proprietăţile publice şi private în vederea montării dispozitivelor de măsurare sau observaţie“, au specificat reprezentanţii DRDP Iaşi. Conducerea instituţiei susţine că măsurătorile nu sunt cauzate de fisurile care au apărut de-a lungul centurii. „Ne obligă legislaţia să facem licitaţie pentru aceste servicii ca să urmărim evoluţia lucrării. Nu are legătură cu fisurile care au apărut. Suntem obligaţi să urmărim evoluţia lucării, să monitorizăm. Îmi impune legea să am un supracontrol“, a declarat Ovidiu Laicu, şeful DRDP Iaşi.

225 milioane de lei pentru 14 kilometri

Ruta ocolitoare pentru traficul greu este unul din cele mai scumpe proiecte de infrastructură din ţară. Şoseaua de centură a municipiului a ajuns să coste 225 de milioane de lei, o valoare exorbitantă în condiţiile în care drumul are doar 14 kilometri lungime. Plus că execuţia lucrărilor a durat mai bine de patru ani, iar costurile au fost umflate de nenumărate ori de-a lungul anilor. Problemele în execuţie au apărut la nicio lună de la inaugurarea proiectului. Fisuri pe distanţe de sute de metri s-au format în decembrie anul trecut de-a lungul şoselei ocolitoare şi nici reparaţiile nu au fost pe măsură. Constructorii au acoperit crăpăturile adânci apărute în asfalt cu nişte petice. Pe de altă parte, finalizarea şoselei de centură a rămas în aer. Investiţia ar trebui continuată cu varianta de trafic greu pe bulevardul Poitiers şi strada Trei Fântâni sau cu varianta de trafic uşor. Această rută se se va desprinde din varianta de trafic greu din sensul giratoriu de la intrarea în localitatea Uricani, va continua pe strada Cicoarei, strada Arhitect Berindei până la intersecţia cu şoseaua Nicolina. A fost proiectat şi un pod care se va desprinde din varianta de trafic uşor şi va traversa răul Bahlui până în Dacia pe strada Strămoşilor. Cei 8,17 kilometri de şosea, din care 610 metri sunt podul spre Nicolina, costă 120,9 milioane de lei.

Construcţia variantei de trafic uşor ar urma să fie finanţat în acest an de Ministerul Transporturilor. Guvernul nu a alocat deocamdată bani pentru acest obiectiv, dar este aşteptat să prindă proiectul la următoarea rectificare bugetară.
 

Comentarii