De Business

Punem punctul pe știi

Asigurarea minune: platesti 100% si primesti cu 18% mai putin

joi, 11 august 2011, 20:01
4 MIN
 Asigurarea minune: platesti 100% si primesti cu 18% mai putin

 O ieseanca acuza BCR Asigurari de Viata de inselatorie. Femeia afirma ca timp de doi ani a platit lunar pentru o asigurare de viata pentru ca la data scadenta sa primeasca cu 18% din bani mai putin. Acesta a depus plingere la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Iasi care a aplicat companiei o amenda de 9.000 de lei.

Oficialii BCR Asigurari de Viata sustin ca banii au fost oferiti la cererea clientei fiind vorba de o rascumparare partiala a politie. In ceea ce priveste amenda data de catre CJPC Iasi, acestia spun ca o vor contesta in instanta.

“Tot timpul ma siciia”

Mihaela Rugina sustine ca a avut mari probleme cu compania mentionata mai sus. Si-a deschis un cont bancar la BCR si agenta care s-a ocupat de cazul ei a insistat sa-si faca si o asigurare de viata. "Am facut asigurarea la insistentele repetate si de-a dreptul deranjante a celei care se ocupa de contul meu. Tot timpul ma siciia sa-mi fac asigurare de viata pe cinci ani de zile, cu o dobinda foarte buna. I-am spus ca eu nu stiu daca mai traiesc inca 5 ani de zile. Mi-a spus ca dupa doi ani pot retrage banii platiti cu profit“, sustine ieseanca.

A ales asigurarea de viata Unit-Linked cu un randament estimativ cuprins intre 5 si 7%. "Am platit 2.000 de lei luna de luna incepind cu 5 mai 2009 pina in mai 2011. Reuseam sa achit banii cu ajutorul fiului meu, care era medic chirurg in Paris si-mi trimitea banii necesari“, a continuat Rugina firul povestii.

Anul trecut femeia a trecut printr-o drama de proportii. "Fiul meu a murit subit. Nu aveam cum sa platesc cei 2.000 de lei lunar cind pensia mea este de doar 1.100 de lei. Numai eu stiu cum m-am descurcat si de pe unde am imprumutat bani ca sa achit la zi ratele si sa se implineasca cei doi ani ca sa pot scoate banii. In aprilie 2011 m-am dus la banca si am solicitat conditiile si toate informatiile necesare pentru a-mi retrage banii. Aveam nevoie urgenta de ei“, sustine doamna Rugina.

Client fara voie?

Dupa doua zile a primit un telefon de la reprezentanta bancii prin care i se spunea ca ar fi mai bine sa platesca asigurarea de viata inca trei ani si in loc de 2.000 de lei sa achite cite 500 de lei lunar. "Am plecat la Paris si am fost din nou sunata de la BCR ca mi s-a trimis un plic acasa. Cind m-am intors in plic aveam un document care zicea ca «in urma cererii dumneavoatra contractul de asigurare s-a prelungit inca 3 ani pentru suma lunara de 500 de lei». Eu nu solicitasem asa ceva. Le-am cerut documentul cu semnatura mea pe el. Nici nu ma mai gindesc sa fiu clientul lor. Surpriza cea mai mare a fost in schimb atunci cind in cont in loc sa am minim 48.000 de lei cit am cotizat erau de fapt 39.243 de lei. Dar diferenta de 8.700 de lei ce s-a intimplat cu ea?“, a cerut explicatii ieseanca.

I s-au oferit fel de fel de raspunsuri dar niciunul clar, sustine femeia. "Am sunat la Bucuresti timp de doua saptamini si am dorit sa vorbesc cu presedinta companiei. Niciodata nu o gaseam. Chiar am intrebat daca aceea doamna vine la munca. Am solicitat numere de telefon de la compania din Vienna (n.r.-care detine societatea din Romania). Mi-au spus ca nu-l au. Este inadmisibil sa fiu furata in asa hal si nimeni sa nu raspunda pentru aceasta frauda. Nimeni nu raspundea la telefon sau nu era disponibili. Intr-un final am facut reclamatie la OPC“, a aratat Mihaela Rugina, fosta directoare de la Centru de Documentare Medicala.

Ce spun reprezentantii firmei

De partea cealalta oficialii BCR Asigurari de Viata spun ca toate demersurile au fost realizate la cerintele femeii. "Clientul a incheiat la compania noastra o polita de asigurare de tip unit linked pe o perioada de 5 ani. Dupa doi ani de la incheierea politei, a inaintat catre companie doua cereri distincte: pentru rascumpararea partiala a politei si diminuarea primei de asigurare de la cea platita initial la 500 lei. BCR Asigurari de Viata a dat curs solicitarii respectind prevederile contractuale agreate de parti prin semnarea contractului. Ca urmare, a fost calculata si platita suma de rascumparare. In acelasi timp, contractul de asigurare a ramas in vigoare, doamna fiind protejata in continuare pentru riscul de deces din orice cauza pina la maturitatea politei, atit timp cit plata primelor de asigurare este facuta la termen“, sustin oficialii BCR Asigurari de Viata.

Amenda va fi contestata

Reprezentantii CJPC Iasi au amendat BCR Asigurari de Viata cu 9.000 de lei. "S-au aplicat doua amenzi a cite 4.500 de lei fiecare pentru nerespectarea clauzelor contractuale si afectarea intereselor economice. De asemenea am dispus ca in maxim 15 zile diferenta de bani sa fie restituita reclamantei. Din verificarile noastre a reiesit ca in contractul semnat intre cele doua parti nu exista un avertisment ca exista posibilitatea ca valoarea contului sa scada“, a sustinut Daniel Piftor, comisar sef CJPC Iasi.

Compania considera ca nu a gresit cu nimic si va ataca in instanta amenda data. "In ceea ce priveste plingerea doamnei adresata CJPC Iasi, consideram ca este neintemeiata. Acest punct de vedere a fost transmis in scris si catre CJPC cu toate argumentele necesare. Acestea nu au fost luate in considerare la solutionarea reclamatiei, motiv pentru care conducerea societatii a decis contestarea masurilor dispuse de catre CJPC Iasi, ca netemeinice si nelegale si va solicita anularea procesului verbal“, au mentionat reprezentantii BCR Asigurari de Viata.

Comentarii