De Business

Punem punctul pe știi

Cum se manipuleaza o licitatie de 1 miliard de euro

Subtitlu

joi, 14 aprilie 2011, 06:15
2 MIN
 Cum se manipuleaza o licitatie de 1 miliard de euro

A avut pretul cel mai bun pe un tronson din autostrada Nadlac-Sibiu, a avut anul trecut o cifra de afaceri de 11 miliarde euro si lucrari in toata Europa, iar in Romania nu a fost nici macar inclusa printre cei ale caror oferte au fost luate in considerare, deoarece s-a considerat ca nu indeplineste conditiile cerute. Oferta firmei franceze COLAS pentru sectorul de autostrada Timisoara-Lugoj, tronson 2, a fost respinsa deoarece inginerul coordonator propus de francezi, romanul Gheorghe Minea, avea o vechime in domeniu de 9 ani si 11 luni fata de minimum cerut de 10 ani. Neacceptarea unei luni lipsa din CV-ul inginerului, daca e sa credem compania de autostrazi ca aceasta intr-adevar lipsea inginerului in cauza, are si un pret pentru bugetul de stat, respectiv 4 milioane de euro. Aceasta este diferenta dintre oferta francezilor si cea a firmei de pe locul 2 care a castigat licitatia, anume firma italiana Tirrena Scavi.

Surse din cadrul proiectului, care au solicitat anonimatul, afirma: „se pare ca s-a calculat (compania de autostrazi drept perioada ce poate fi considerata experienta – n.r.) la zi, la concedii, la weekend-uri (…) Transpira faptul ca s-a sapat adanc si foarte minutios in scopul de a gasi un motiv (de descalificare a firmei COLAS – n.r.)". Ceea ce spune oficialul indicat este ca inginerului coordonator i s-au scazut din perioada lucrata concediile si weekend-urile pentru ca firma in cauza sa poata fi exclusa din licitatie.

COLAS a intrat in dizgratia Ministerului Transporturilor in urma disputelor privitoare la construirea autostrazii Cernavoda-Medgidia, soldate cu rezilierea contractului. Putini stiu ca aceeasi firma a construit in Romania tronsonul de autostrada Lehliu-Drajna si in cei 19 ani de cand e prezenta in Romania si-a aratat interesul fata de piata noastra inclusiv prin achizitia unor firme romanesti (SCCF Iasi) si prin detinerea celei mai mari unitati de productie a bitumului modificat din Romania, respectiv Transbitum Mangalia. (Romania Libera)

Comentarii