De Business

Punem punctul pe știi

Nu au terminat autostrada, dar au luat banii

Subtitlu

joi, 21 aprilie 2011, 06:35
2 MIN
 Nu au terminat autostrada, dar au luat banii

Sa intri din comuna Moara Vlasiei, de pe DJ 101, pe traseul viitoarei autostrazi spre Ploiesti e o aventura. In anul in care firmele Euroconstruct Trading 98, Pa&Co si Spedition UMB trebuiau sa termine autostrada (15 decembrie 2011) sunt portiuni unde pamantul nici macar nu a fost atins.

Odata descoperit drumul de pamant ce duce spre santier (unde, conform proiectului, ar trebui sa existe un nod rutier), se desfasoara ochilor doar o fasie lata de 50 de metri pe care s-a excavat pamantul si s-a asternut balastul. Peste acesta ar fi trebuit puse jumatate de metru de piatra sparta, stratul intermediar de asfalt si cel final si facute multe alte lucrari daca ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, nu ar fi reziliat contractul celor trei constructori. Reziliere ce este de-a dreptul avantajoasa pentru cei trei constructori, dupa cum vom arata. Primul tronson este in lucru la firma Euroconstruct Trading 98, detinuta de Dan Besciu, si este traversat in cateva locuri de coloane forate, ramase suspendate in aer, in asteptarea podurilor pe care cele cateva drumuri judetene vor traversa autostrada. Cativa muncitori si doua-trei utilaje zac in batatura. Mai mobili decat utilajele lui Besciu sunt localnicii, care au si inceput sa foloseasca „autostrada" aflata in stadiul de balast drept scurtatura. Traversarea Ialomitei catre tronsonul aflat in lucru la firma Pa&Co detinuta de Costel Casuneanu este iarasi o aventura. Nici aici nu a fost construit podul peste rau. Stadiul lucrarilor e acelasi si exista portiuni unde nici macar nu au fost facute sapaturile si nu s-a asternut balastul pe toata latimea autostrazii. Blocajul culmineaza la km 48, unde doar vegetatia parjolita, semn ca pamantul a fost lasat in paragina, iti arata ca pe aici ar urma sa treaca autostrada. (Romania Libera)

Comentarii