Sefii din administratia publica intra in "sesiune"

luni, 07 august 2000, 23:00
3 MIN
 Sefii din administratia publica intra in "sesiune"

La data de 8 ianuarie 2000 a intrat in vigoare Legea nr. 188/1999 privind statutul functionarilor publici. Potrivit art. 97 din respectiva Lege, personalul care la data intrarii in vigoare a legii ocupa o functie publica de conducere intr-o autoritate sau o institutie publica trebuie sa sustina un examen de atestare pe post.
Hotarirea de Guvern nr. 452/2000, privind examenul de atestare pe post a functionarilor publici ii pune pe jar pe multi angajati ai Prefecturii, Consiliului Judetean, Directiei Muncii, inspectoratelor si primariilor din municipii si orase. Cei care nu vor lua examenul vor trebui sa paraseasca posturile pe care le detin si sa lase locul altora, mai competenti. Data limita pina la care trebuie sustinute examenele este 1 octombrie. Conducatorii institutiilor enumerate mai sus au luat la cunostinta de prevederile HG nr. 452/2000 si spun ca in scurt timp vor fixa datele examenelor. Ei insa nu cred ca aceasta examinare va schimba ceva, mai ales ca cei care ocupa in prezent functii au fost examinati de mai multe ori.
Functionarii publici din Prefectura au trecut cu brio examenul
La Prefectura, sesiunea examenelor de atestare pe post a luat sfirsit pe 27 iulie. Dupa cum ne-a declarat prefectul Teodor Caprita, actiunea s-a desfasurat pe etape, in conformitate cu prevederile HG nr.452. In ordine, s-au constituit comisiile, a fost verificata indeplinirea conditiilor prevazute in Hotarire, s-au comunicat tematicile si bibliografia, au fost extrase subiectele pentru lucrarea scrisa, iar in final s-a desfasurat examenul de atestare pe post. Cele 10 persoane cu functii publice de conducere in Prefectura – 4 directori, un sef serviciu si 5 sefi de birou – au trecut examenul, toti obtinind note peste 7.
"Este un moment de inflexiune in administratia publica"
Consiliul Judetean Braila va lua in discutie in proxima sedinta CJ nomenclatorul de functii al institutiei, in concordanta cu prevederile Legii nr. 188. Presedintele CJ, Aurel Simionescu, a aratat ca deocamdata trebuie nominalizate functiile aferente notiunii de functionar public. Apoi, acolo unde este cazul, va urma atestarea angajatilor pe posturi. Simionescu a subliniat ca s-au constituit deja doua comisii. Prima, pentru posturile de directori, este formata din cei doi vicepresedinti si secretarul institutiei. Cea de a doua comisie, prezidata de vicepresedintele Alexandru Sculschi si avind in componenta pe directorii directiilor din CJ, va urmari celelalte posturi pentru sefi de birouri si sefi de servicii. Totodata, pentru posturile care sint ocupate in prezent de angajatii cu studii ce nu concorda cu specificul functiei, vor fi organizate concursuri.
"Daca miine dam un atestat, nu ne opreste nimeni sa mai dam unul poimiine, nu pe aceasta lege ci, pur si simplu, pentru ca vreau sa vad daca functionari de pe un anumit post corespund cerintelor. Este un moment de inflexiune in administratia publica, momentul in care definim functionarul public", opineaza Aurel Simionescu.
"Sintem pregatiti"
Consilierii municipali braileni au votat in ultima sedinta a CLM proiectul privind aprobarea functiilor publice din aparatul propriu al Primariei. Acestea vor fi echivalente cu functiile de specialitate pe grade si trepte profesionale. Avind in vedere prevederile Legii 188, categoriile de functionari pot fi debutanti sau definitivi. Primii vor ocupa o functie publica prin concurs si perioada de functionar public debutant va fi cuprinsa intre 6 luni si doi ani. In anexa care a insotit raportul prezentat consilierilor municipali au fost identificate 16 posturi din organigrama Primariei care intra sub incidenta Legii Functionarului Public. Dintre acestea, 6 sint functii publice de conducere, celelalte facind parte din aparatul de executie. Intrebat cind va fi organizat examenul de atestare pe post, primarul Anton Lungu a raspuns scurt: "Sintem pregatiti."
La Finante, primii intra in examen directorii institutiei
Ilie Deca si Mihaela Marcu, directorul general, respectiv directorul general adjunct ai Directiei Finantelor Publice si Controlului Financiar de Stat (DGFPCFS) Braila, vor intra primii in focul examenelor de atestare. Cei doi vor fi examinati pe 17 august, la Ministerul de Finante, de catre o comisie ministeriala. In caz de reusita, pentru restul functionarilor cu functii de conducere in cadrul DGFPCFS urmeaza a fi elaborat un ordin al ministrului de finante privind organizarea concursului de atestare a acestora.
Nota de promovare: minimum 7
HG nr.452/2000 prevede ca functionarii publici cu functii mai mici sa fie examinati de comisii constituite din angajati ai respectivei institutii, iar directorii generali de catre comisii ministeriale.
Examenul consta in sustinerea unei lucrari scrise si prezentarea la un interviu. Tematica este stabilita de comisie si are in vedere domeniul in care lucreaza functionarul examinat.
Pentru lucrarea scrisa, candidatul va extrage, cu cel putin 10 zile inainte de examen, subiectul lucrarii scrise. Nota minima de promovare a examenelor este 7. (Mircea CIUCASU)

Comentarii