Un revizor de vagoane a evitat o catastrofa feroviara

luni, 15 noiembrie 2004, 00:00
3 MIN
 Un revizor de vagoane a evitat o catastrofa feroviara

La trei luni dupa ce un tren incarcat cu motorina si benzina a explodat in apropierea Garii Gugesti, ieri dimineata, un alt tren plin cu motorina a fost la un pas de a produce un dezastru in Gara Marasesti. Gheorghe Serban, revizor tehnic de vagoane, a observat ieri dimineata, in jurul orelor 8.00, ca osia unui tren marfar a luat foc la intrarea in gara. Revizorul a reusit sa stinga inceputul de incendiu de la vagonul nr. 6 cu ajutorul unui extinctor. Din fericire, flacarile au fost stinse foarte repede fara a se produce pagube sau victime. Pentru reusita sa, revizorul din Marasesti va fi premiat de SC Grup Feroviar Roman SA, operator de transport feroviar de marfa, cu suma de 20 de milioane de lei.
Ieri dimineata, in jurul orelor 8.00, trenul marfar ce avea in componenta 38 de vagoane incarcate cu combustibil, in total peste 1800 de tone de motorina, a ajuns in Statia CFR Marasesti. Trenul venea dinspre Borzesti si avea ca destinatie finala Gara Pallas Constanta. Trenul urma sa opreasca la Marasesti pentru control tehnic de rutina. Insa, imediat cum marfarul a intrat in gara, revizorul tehnic de vagoane Gheorghe Serban a observat ca fusul de osie de la vagonul numarul sase a luat foc. „La intrarea in statia Marasesti era o flacara aprinsa la fusul de osie. Am dat imediat semnal de oprire a trenului, dupa care s-a luat masuri de scoatere a vagonului. Putea sa ia foc”, ne-a declarat Gheorghe Serban. Imediat ce trenul a fost oprit, Gheorghe Serban a stins incendiul cu ajutorul unui extinctor, dar si cu citeva gramezi de pamint. „Imediat s-a luat masura stingerii osiei prin acoperirea cu pamint, iar vagonul a fost scos din compunerea trenului si retinut pe linia 12 pentru cercetari”, spun politistii vrinceni. Pentru vigilenta sa, revizorul Gheorghe Serban va fi premiat cu 20 de milioane de lei. Motorina si vagoanele salvate valoreaza insa de mii de ori mai mult.
„Si-a facut datoria”
Superiorii revizorului Gheorghe Serban nu recunosc ca osia de la vagon a luat foc. „Revizorul si-a facut datoria conform regulamentelor din instructie. Vagonul respectiv a fost dus pentru reparatii. Nu a fost pusa in siguranta circulatia pe calea ferata pe ruta Adjud – Marasesti. Osia nu a fost rupta, ci un rulment de la cutia osiei a cedat. Nu a luat foc, asa cum s-a zis”, ne-a declarat Costica Zaharia, instructor pe mecanica in Gara Marasesti. Seful de la Transporturi Feroviare Marasesti spune ca, la intrarea trenului in gara, s-a vazut fum. „La intrarea trenului cu 38 de vagoane in gara s-a vazut ca iese fum de la osia unui vagon. L-am oprit, am scos vagonul si l-am dus pe linia 12. Nu stiu daca exista pericolul ca vagonul respectiv sa explodeze”, spune agentul sef principal Ion Gheorghita. Vagonul era al saselea din garnitura si, in cazul unei deraieri, celelalte 32 de vagoane erau in pericol de a lua foc. Cert este ca, la mai putin de trei luni dupa ce sapte pompieri au fost raniti in deflagratia de la Gugesti, ieri dimineata, revizorul mecanic de vagoane Gheorghe Serban a intervenit la timp, inainte de producerea unei situatii cel putin asemanatoare. Grupul Feroviar Romania, proprietara vagoanelor a promis revizorului care a descoperit flacara suma de 20 de milioane de lei. Societatea este operator de transport feroviar de marfa incepind din 2002. Pompierii de la Grupul „Anghel Saligny” Focsani nu au fost solicitati sa intervina la Marasesti, incendiul produs la osia vagonului sase fiind stins foarte repede. Politistii spun ca nu s-au inregistrat victime, nici pagube materiale, iar circulatia pe calea ferata nu a fost interupta. Cercetarile sint continuate de o echipa de specialisti CFR si politisti de la Transporturi Feroviare, sub coordonarea unui procuror desemnat din cadrul Parchetului de pe linga Tribunalul Vrancea. Vagonul defectat a fost oprit in statia CFR Marasesti pentru reparatii, in timp ce restul garniturii si-a continuat drumul spre statia CFR Constanta. Anchetatorii spun ca vor stabili daca a fost vorba de o greseala umana sau de o defectiune tehnica. (Dan CHIRIAC)

Comentarii