Inmatriculari record la RAR Iasi

joi, 17 ianuarie 2002, 00:00
3 MIN
 Inmatriculari record la RAR Iasi

Luna decembrie a fost luna in care au fost omologate la reprezentanta din Iasi a Registrul Auto Roman (RAR) peste 500 de masini straine, dublu fata de numarul de masini omologate intr-o luna obisnuita. "Numarul mediu de masini straine care intrau la omologare la noi in ultima luna a anului trecut a fost in medie de 20-30 de masini pe zi lucratoare, fata de o medie de 10-15 astfel de masini pe zi lucratoare intr-o luna obisnuita. Aceasta afluenta de masini s-a datorat faptului ca numai pina la sfirsitul anului trecut au mai putut fi aduse in tara masini de pina la 3,5 tone ce indeplinesc normele de poluare euro 2 pentru a putea fi inscrise in circulatie. Toate masinile din aceasta categorie de greutate intrate in tara dupa 1 ianuarie nu mai pot fi inscrise in circulatie decit daca indeplinesc normele de poluare euro 3", a explicat Octavian Varvara, seful reprezentantei Iasi a RAR. El a mai spus ca autovehiculele de pina la 3,5 tone (autoturisme de orice tip si autoutilitare) care au fost introduse in tara pina la 31 decembrie, dar care nu au fost inca omologate, au ca data-limita pentru aceasta operatiune data de 28 februarie. "Proprietarii trebuie sa se prezinte la noi cu documentele vamale care atesta ca masina a intrat in tara pina la 31decembrie, cu datele de identificare (in special seria sasiului), stampila de la organul vamal in clar si cu dovada ca autovehiculul respectiv este inscris intr-un registru al vamii", a adaugat Varvara.
Normele euro 3, bucuria firmelor de leasing
Gabriel Achelaritei, administratorul firmei "Moldo Leasing", firma ce vinde in leasing atit masini noi, cit si masini second-hand a declarat ca la firma pe care o conduce cererea de masini euro 2 a crescut in ultimele luni ale anului in comparatie cu alte perioade ale anului. "Noi am vindut anul trecut cam 100 de masini, dintre care majoritatea au fost euro 2" a confirmat Achelaritei.
Pentru autovehiculele cu o greutate mai mare de 3,5 tone, termenul pina la care mai pot fi aduse in tara si inscrise chiar daca se incadreaza in normele euro 2 este 1 octombrie 2002. Ca o noutate, aceste masini care vor intra in tara pina in octombrie vor trebui sa fie dotate obligatoriu cu ABS.
Masura intrata in vigoare in acest an va face ca pe piata sa se gaseasca masini mai scumpe. Gabriel Achelaritei a declarat ca prin firma pe care o conduce se aduceau "masini din 1992-1993 la un pret minim de 4.000-4.200 de euro. Masinile euro 3 sint fabricate dupa anul 2000. Acum, preturile minime pentru o astfel de masina variaza intre 7.000 si 8.000 de euro". El sustine ca introducerea euro 3 va avantaja firma pe care o conduce deoarece cei care aveau bani oricum isi cumparau masini noi in timp ce aceia care reuseau sa stringa 4.000-5.000 de euro preferau sa-si cumpere cu banii jos o masina de la micii comercianti. "Acum, cu acesti bani vor plati un avans la noi si isi vor lua masina dorita in leasing", a adaugat Achelaritei.
Atentie cind cumparati masini second-hand
Octavian Varvara, seful reprezentantei Iasi a RAR, avertizeaza cumparatorii ca, inainte de a cumpara un autoturism, sa consulte specialistii RAR in legatura cu normele de poluare. "In momentul in care s-a trecut la euro 2 am avut nenumarate cazuri de cetateni care au fost inselati de vinzatorii care sustineau ca masina este dotata cu euro 2. La omologare se trezeau ca au dat banii pentru o masina care in realitate indeplinea numai cerintele pentru euro 1. Este foarte posibil ca acest lucru sa se intimple si acum. Nu cred ca au disparut «specialistii» de prin parcari care vor incerca sa vinda masini euro 2 ca masini euro 3", a incheiat Varvara. (Ana PRODAN)

Comentarii